Ειδήσεις

9 Συνήθειες που τονώνουν το ανοσοποιητικό σύστημα Με άποψη...

 Σκεφτήκατε πέρυσι πόσες φορές κατά την διάρκεια του χειμώνα κρυολογήσατε;

Γιατί όμως να σπεύδουμε να ενισχύσουμε το ανοσοποιητικό μας σύστημα όταν πλέον τα συμπτώματα έχουν εμφανιστεί;

Μάλλον φέτος ήρθε η ώρα να δράσουμε εγκαίρως, υιοθετώντας τις σωστές διατροφικές, και όχι μόνο, συνήθειες και αποβάλλοντας τις επιβαρυντικές.
    
9 Συνήθειες που τονώνουν το ανοσοποιητικό σύστημα:

Βάλτε τα φρούτα και τα λαχανικά στη διατροφή σας
Καταναλώνετε καθημερινά 5 με 9 μερίδες φρούτων και λαχανικών ποικίλων χρωμάτων (κόκκινα – άσπρα - πορτοκαλί - πράσινα). Αυτός είναι εγγυημένος τρόπος  να προσλάβετε τις απαραίτητες ποσότητες αντιοξειδωτικών, όπως βιταμίνης C, που αποδεδειγμένα μειώνει τα συμπτώματα του κρυολογήματος και προβιταμίνης Α.

Προτιμήστε το ελαιόλαδο
Τροφοδοτείστε έτσι τον οργανισμό σας με υψηλές ποσότητες βιταμίνης Ε, έλλειψη της οποίας μειώνει την άμυνα έναντι των ιών. Επιπλέον, η βιταμίνη Ε εμποδίζει την οξείδωση της βιταμίνης Α, η οποία θεωρείται απαραίτητη για την καλή λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος.

Καταναλώστε γιαούρτι
Τα προβιοτικά που περιέχονται στο γιαούρτι όχι μόνο προάγουν την καλή λειτουργία του εντέρου, αλλά επιπλέον ενδέχεται να βελτιστοποιούν την άμυνα την οργανισμού, ιδιαίτερα στους ηλικιωμένους.

Μην ξεχνάτε τα θαλασσινά!
Τα θαλασσινά αποτελούν εξαιρετική πηγή ψευδαργύρου, που σχετίζεται με τη βέλτιστη λειτουργία των λευκών αιμοσφαιρίων και το λεμφικό σύστημα. Παράλληλα παρέχουν στον οργανισμό σελήνιο, που συνεργάζεται με τη βιταμίνη Ε για δυνατή άμυνα του οργανισμού.

Καταναλώστε τσάι
Σε μελέτη όπου συγκρίθηκε η επίπτωση του καφέ με του τσαγιού στο ανοσοποιητικό σύστημα, βρέθηκε ότι η παραγωγή αντιβακτηριακών πρωτεϊνών ήταν 5 φορές υψηλότερη στην ομάδα που κατανάλωνε τσάι σε σχέση με αυτή που κατανάλωνε καφέ, υποδεικνύοντας καλύτερη ανοσοποιητική απόκριση.

Και συνοδέψτε το με μέλι αντί για ζάχαρη
Το μέλι πέραν του ότι παρουσιάζει αντιμικροβιακές και αντιικές ιδιότητες, έχει βρεθεί ότι βοηθάει στη ίαση του βήχα σε παιδιά ενώ παράλληλα η καθημερινή του κατανάλωση εξασφαλίζει υψηλά επίπεδα αντιοξειδωτικών ουσιών στο αίμα.

Ασκηθείτε αλλά με μετρόhabits-of-healthy-people-bike
30 λεπτά καθημερινής άσκησης μέτριας έντασης επιφέρουν θετικές αλλαγές στο ανοσοποιητικό σύστημα και συνδέονται με λιγότερες μέρες ασθένειας. Οι αρνητικές επιπτώσεις της άσκησης στο ανοσοποιητικό εμφανίζονται μετά από παρατεταμένη έντονη άσκηση άνω των 90 λεπτών.

Ξεκουραστείτε!
Έρευνες υποδεικνύουν ότι η έλλειψη ύπνου έχει ως αποτέλεσμα τη μείωση των Τ-λεμφοκυττάρων που συμμετέχουν στους αμυντικούς μηχανισμούς του οργανισμού.

Ελέγξτε το άγχος σας
Τόσο το χρόνιο άγχος όσο και οι παροδικές στρεσογόνες καταστάσεις συνδέονται με μειωμένη άμυνα του οργανισμού, μέσω διαφόρων μηχανισμών.

tsiani nikol-75x100Νικόλ Τσιάνη
Κλινική Διαιτολόγος - Διατροφολόγος, BSc
Επιστημονική Ομάδα ΛΟΓΩ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ
Ιδρυτικό Μέλος Ελληνικής Διατροφολογικής Εταιρείας
tsiani@logodiatrofis.gr
 - nikoltsiani@hotmail.com

Δείτε επίσης

Φροντίδα

Παιδί

Ο φορέας

Η εταιρεία