Logodiatrofis.gr
Παιδι

Μάθετε στα παιδιά σας να τρώνε τις κατάλληλες ποσότητες

Τα παιδιά πρέπει να καθοδηγούνται  να καταναλώνουν φαγητό μέχρις να χορτάσουν.

Είναι ιδιαίτερα σημαντικό να μαθαίνουν τα παιδιά να τρώνε σύμφωνα με το αίσθημα της πληρότητας και του κορεσμού.

Για τον λόγο αυτό, είναι αναγκαίο να ενθαρρύνονται να τρώνε αργά έτσι ώστε να φτάσουν εγκαίρως τα σημάδια του κορεσμού στον εγκέφαλο και να σηματοδοτήσουν το τέλος του γεύματος.

Εξίσου σημαντικό είναι το γεγονός ότι τα παιδιά δεν πρέπει να πιέζονται ώστε να φάνε όλο το φαγητό τους διότι με τον τρόπο αυτό οδηγούνται σίγουρα σε υπερκατανάλωση και πιθανόν και σε απέχθεια για το τρόφιμο το οποίο του επιβάλλεται.

Επομένως, εκφράσεις όπως “η τελευταία μπουκιά είναι η δύναμή σου” οι οποίες στόχο έχουν να τα κάνουν να αδειάσουν το πιάτο τους, θα πρέπει να αποφεύγονται.

Επιπρόσθετα, θα πρέπει να αποφεύγεται εκφράσεις επιβράβευσης οι οποίες σχετίζονται με την ποσότητα του φαγητού την οποία το παιδί καταναλώνει.

Έχει αποδειχθεί ότι η χρήση επιβράβευσης οδηγεί σε αυξημένη ποσότητα κατανάλωσης τροφίμων.

Είναι επομένως προτιμότερο να ερωτώνται τα παιδιά εάν χόρτασαν ή εάν επιθυμούν να φάνε λίγο ακόμα παρά να επιβραβεύονται που άδειασαν το πιάτο τους ή να συγκρίνονται με τα αδέρφια τους.

Εφόσον είναι εφικτό, θα πρέπει να αφήνουμε τα παιδιά να σερβίρονται μόνα τους καθώς αυτά πιθανόν να είναι οι καλύτεροι κριτές της ποσότητας του φαγητού που χρειάζονται.

Επιπλέον, με τον τρόπο αυτό τους δίνετε η ικανοποιήση ότι μπορούν να τα καταφέρουν και μόνα τους.

Θα πρέπει επίσης να τονιστεί το γεγονός ότι δεν πρέπει να γεμίζετε εξαρχής το πιάτο του παιδιού αλλά να σερβίρεται μια ποσότητα σχετικά μικρή και έπειτα να παροτρύνετε το παιδί να προσθέσει και άλλο φαγητό στο πιάτο του έαν δεν έχει χορτάσει και πεινάει.

Προκειμένου να γίνεται μέτρηση της ποσότητας του φαγητού που σερβίρεται, χρησιμοποιούμε ως μέγεθος σερβιρίσματος το φλιτζάνι για να μετρήσουμε τη σαλάτα και το κυρίως πιάτο, την κουταλιά της σούπας ώστε να μετρήσουμε το λάδι που προσθέτουμε στο φαγητό, το εσωτερικό της παλάμης για μέτρηση της ποσότητας του κρέατος και το σπιρτόκουτο ώστε να υπολογίζουμε το τυρί.

Στο σημείο αυτό θα πρέπει να καταγραφεί ότι ιδίως για τα μικρά παιδιά είναι σημαντικό να χρησιμοποιούμε μικρότερα σκεύη από αυτά που χρησιμοποιούμε για τους ενήλικες ώστε να μην παραπλανάται η κατάλληλη ποσότητα από το μέγεθος των σκευών.

Τέλος, είναι απαραίτητο να γίνει υπενθύμιση ότι οι γονείς αποτελούν τα βασικά πρότυπα προς μίμιση και συμβάλλουν αισθητά στη διαμόρφωση των διατροφικών συνηθειών του παιδιού.

Για το λόγο αυτό θα πρέπει να γίνεται προσπάθεια έμπνευσης των παιδιών για υιοθέτηση.

Επιμέλεια Κειμένου
Άννα Βεσέλη
Οικ.Οικονομίας και Οικολογίας
Μέλος της Ομάδας Logodiatrofis.gr


 

MASTER NUTRITIONIST IN PEDIATRIC NUTRITION

Στο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα Επιμόρφωσης στην Παιδιατρική Διατροφή: MASTER NUTRITIONIST IN PEDIATRIC NUTRITION παρουσιάζονται με επιστημονικά δεδομένα οι βασικές αρχές που διέπουν την επιστήμη της παιδοδιατροφολογίας, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στην κατανόηση των βασικών αρχών που διέπουν την παιδική διατροφή: τις ενεργειακές και θρεπτικές απαιτήσεις (βιταμίνες, μέταλλα, ιχνοστοιχεία), την αναγνώριση της παιδικής παχυσαρκίας, τη διερεύνηση της αιτιολογίας και των συνεπειών που επιφέρει και βέβαια παρέχονται γνώσεις για την έκταση του φαινομένου στην ελληνική επικράτεια.

Ταυτόχρονα, πραγματοποιείται η ανάλυση της αιτιολογίας και των συνεπειών προβλημάτων θρέψης και ψυχικής υγείας των παιδιών, η έκταση των εν λόγω προβλημάτων και βέβαια παρουσιάζεται η μεθοδολογία αντιμετώπισης. Προς την κατεύθυνση αυτή, διερευνώνται η επίδραση του κοινωνικοοικονομικού επιπέδου και των διάφορων ψυχολογικών παραγόντων στην διαμόρφωση των διατροφικών συνηθειών των παιδιών.

Επιπλέον, αναλύονται τα δεδομένα για τις διάφορες μεθόδους εκτίμησης διατροφικών συνηθειών και φυσικής δραστηριότητας των παιδιών.

Η κατανόηση των προστατευτικών και επιβαρυντικών παραγόντων στην παιδιατρική διατροφή, συμβάλει στην ανάπτυξη τεχνικών τροποποίησης των διατροφικών επιλογών, της φυσικής δραστηριότητας, αλλά και των στόχων εκπαίδευσης του οικογενειακού περιβάλλοντος.

Σκοπός του προγράμματος είναι η παροχή γνώσεων αναφορικά με τη σημασία της διατροφής στα παιδιά και βέβαια για τη διατροφική αντιμετώπιση της παιδικής παχυσαρκίας με την κατανόηση των αιτιολογικών μηχανισμών.

Ως απώτερος στόχος τίθεται η αποτελεσματική διατροφική υποστήριξη των παιδιών και η προαγωγή της δημόσιας υγείας.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το MASTER NUTRITIONIST IN PEDIATRIC NUTRITION είναι το ΠΡΩΤΟ και μοναδικό Ολοκληρωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα, στην Ελλάδα, Επιμόρφωσης στην Παιδιατρική Διατροφή!

Εκτός από τη θεωρητική κατάρτιση υψηλών επιστημονικών προδιαγραφών παρέχει τη δυνατότητα πραγματοποίησης ολοκληρωμένης Πρακτικής Άσκησης, απόκτησης Εργαστηριακής εμπειρίας, αλλά και Εποπτείας, δηλαδή Ανάλυσης πραγματικών περιστατικών.

Βρείτε περισσότερες πληροφορίες για το Πρόγραμμα Επιμόρφωσης στην ΠΑΙΔΙΑΤΡΙΚΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ στο www.elde.gr/studies

Λίγα λόγια για την ΕΛ.Δ.Ε. STUDIES

Ο Κλάδος Σπουδών της Ελληνικής Διατροφολογικής Εταιρείας (ΕΛ.Δ.Ε. STUDIES) αποτελεί έναν Ανεξάρτητο Εκπαιδευτικό Φορέα που δραστηριοποιείται στην επιμόρφωση, συνεχιζόμενη εκπαίδευση, κατάρτιση, και εν γένει στη Διά Βίου Μάθηση.

Η ΕΛ.Δ.Ε. STUDIES πραγματοποιεί επιστημονικά συνέδρια και ενημερωτικές θεματικές εκδηλώσεις. Επιπλέον, οργανώνει και συντονίζει προγράμματα σπουδών συνεχιζόμενης εκπαίδευσης που οδηγούν στην απονομή αντίστοιχων πιστοποιητικών επιμόρφωσης, όπως επίσης και κάθε μορφής έργο το οποίο σχετίζεται με τη Διά Βίου Μάθηση στο αντικείμενο της επιστήμης διαιτολογίας – διατροφής.

Περισσότερες πληροφορίες θα βρείτε στο www.elde.gr


 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ