Logodiatrofis.gr
Αθλητισμος

Βαριέσαι το γυμναστήριο; 7 λόγοι για να ξεκινήσεις κολύμπι

variesai gymnasthrio 7 logoi kolimpi

Αδύνατον να φανταστείς τον εαυτό σου να κλειστείς στην αίθουσα ενός γυμναστηρίου;

H πισίνα είναι μια δελεαστική επιλογή για όποιον δε θέλει να κλειστεί πάλι μέσα στους 4 τοίχους, τρέχοντας στον διάδρομο και σηκώνοντας βαράκια κοιτώντας τον τοίχο ή τον καθρέπτη του γυμναστηρίου.

Πιθανόν δεν το φαντάζεσαι, όμως, κολυμπώντας, μπορείς να πετύχεις το ίδιο καλό αποτέλεσμα που θα είχες πηγαίνοντας στο γυμναστήριο.

Το νερό όντας ως ένα από τα 4 βασικά στοιχεία της φύσης, μπορείς να το εκμεταλλευτείς και να εκτονωθείς σε αυτό μέσω της άσκησης.

Να λοιπόν μερικοί σημαντικοί λόγοι για να ξεκινήσεις κολύμπι:

Είναι εύκολη γυμναστική για όλους, ανεξάρτητα με την ηλικία ή το βάρος του

Το σώμα ενός ανθρώπου ζυγίζει περίπου 90% λιγότερο μέσα στο νερό από ότι στην ξηρά.

Εκμεταλλεύσου το παιχνίδι της άνωσης και ασκήσου εύκολα βελτιώνοντας την φυσική σου κατάσταση κολυμπώντας ή κάνοντας ασκήσεις μέσα στο νερό.

Η άσκηση στο νερό είναι ιδανική επιλογή επίσης για κάθε υπέρβαρο ή παχύσαρκο καθώς θα διαπιστώσει ότι δεν κουράζεται ενώ ασκείται στο νερό κι έχει πολύ καλύτερη διαχείριση του σώματός του κατά την άσκηση.

Μπορεί να σε βοηθήσει στο αδυνάτισμα και στην ενδυνάμωση

Αν αυτός είναι ο στόχο σου θα πρέπει να αναζητήσεις κάτι πιο ενισχυμένο από το απλό κολύμπι.

Σίγουρα έχει ακούσει για το Aqua Aerobic.

Αν δεν έχει ενταχθεί σε κάποιο ειδικό πρόγραμμα, μπορείς ακόμα και μόνη σου να κάνεις ασκήσεις μέσα στο νερό, εκμεταλλευόμενη την αντίσταση του νερού με τα χέρια και τα πόδια σου.

Υπάρχουν πολλά accessories για τα χέρια και τα πόδια, τα οποία μπορούν να σε βοηθήσουν να δυσκολέψετε τις ασκήσεις, για πιο γρήγορο αποτέλεσμα για αδυνάτισμα και ενδυνάμωση.

Είναι ιδανικό για αποκατάσταση τραυματισμών

Μέσα στο νερό οι κραδασμοί είναι μηδενικοί.

Δεν είναι τυχαίο πως στα κέντρα αποκατάστασης μετά από χειρουργεία ή μετά από σοβαρούς τραυματισμούς, εφαρμόζουν ειδικές ασκήσεις μέσα στο νερό, οι οποίες είναι ιδανικές για να αναρρώσει και να δυναμώσει γρηγορότερα ο ασθενής.

Οπότε εκμεταλλεύσου το νερό για το πρόβλημα με την μέση σου, τα πονεμένα σου γόνατα ή ακόμη και για οποιοδήποτε άλλο μυοσκελετικό πρόβλημα, με την συμβουλή πάντα του ορθοπεδικού που θα σε έχει εξετάσει και κατόπιν καθοδήγησης του ειδικού θεραπευτή που έχει αναλάβει την αποκατάστασή σου.

Γυμνάζει ταυτόχρονα όλους τους μυς στο σώμα σου

Η άσκηση μέσα στο νερό, είναι από τις ελάχιστες μορφές άσκησης η οποία γυμνάζει όλους τους μυς ταυτόχρονα με ασφάλεια λόγω της άνωσης.

Κολυμπώντας ή κάνοντας ασκήσεις μέσα στο νερό γυμνάζεις κυριολεκτικά το 90% των μυών σου.

Αυξάνει τις καύσεις σου και ενεργοποιείς τον μεταβολισμό σου.

Με 30 λεπτά μέτριας κολύμβησης, μπορείς να κάψετε 250-300 θερμίδες.

Επίσης μια τέτοια μορφή έντονης άσκησης, μπορεί να ενεργοποιήσει τον μεταβολισμό για 1 έως και 2 ημέρες, οπότε στα όρια του φυσιολογικού θα λέγαμε ότι όσο κολυμπήσεις, τόσο περισσότερες θα είναι και οι καύσεις.

Η άσκηση στο νερό βοηθάει στην ενδυνάμωση του πνεύμονα

Η κολύμβηση είναι η απόλυτη αερόβια δραστηριότητα και κατά τη διάρκειά της υπάρχει περισσότερος έλεγχος της αναπνοής σε σύγκριση με τα αθλήματα στην ξηρά.

Ο πνεύμονας απαιτεί μεγαλύτερο όγκο οξυγόνου για να εργαστούν οι μυς.

Αυτός είναι και ο λόγος που το κολύμπι βελτιώνει την καρδιοαναπνευστική αντοχή. Ο μεγαλύτερος όγκος οξυγόνου που δέχεται ο πνεύμονας κατά την διάρκεια της άσκησης. Όσο περισσότερο οξυγόνο εισπνέεις τόσο καλύτερη είναι και η οξυγόνωση στο αίμα, ενώ υπάρχει καλύτερη αιμάτωση και οξυγόνωση στους μυς σου.

Θεωρείται ολιστική άσκηση

Το νερό σε συνδυασμό με την άσκηση μέσα σε αυτό, μπορεί να σε γυμνάσει σωματικά, να σου προσφέρει υγεία και ευεξία.

Ταυτόχρονα είναι ένας φυσικός αγχολυτικός τρόπος που σε ηρεμεί. Αυτό γίνεται επειδή ο οργανισμός εκκρίνει ενδορφίνες, τις ορμόνες της ευτυχίας που ανακουφίζουν από την αγωνία του καθημερινού stress.

Ο συνδυασμός άσκησης και η επαφή με την φύση, είναι ένας τρόπος να χαλαρώσεις σωματικά αλλά και πνευματικά, ξεχνώντας τα προβλήματα της καθημερινότητας.

Συντάκτης: Γιώργος Κοντάκης, Εναλλακτικός Θεραπευτής, Βελονιστής (Traditional Chinese Medicine), Personal Trainer

Αρχική δημοσίευση στο bestofyou.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ