Ειδήσεις

Κρέπα vs βάφλα: Ποιο να διαλέξουμε; Τροφογνωσία

Το γλυκό αποτελεί  «απαγορευµένο καρπό», όταν βρίσκονται σε διαδικασία απώλειας βάρους.

 

Τα αγαπημένα γλυκά μπορεί να έχουν μπόλικες θερμίδες, έχουν όμως κι αρκετά θρεπτικά συστατικά! Φυσικά, αυτό σε καμία περίπτωση δε σημαίνει πως θα πρέπει να τα καταναλώνουμε κάθε τρεις και λίγο... Απλά, αν κάποια στιγμή αντιμετωπίσουμε το δίλημμα «κρέπα ή βάφλα», καλό θα ήταν να γνωρίζουμε τι έχουμε να... κερδίσουμε (πέρα από τις θερμίδες).

Δίλημμα «κρέπα ή βάφλα»

Κρέπα σοκολάτα - µπανάνα

  • Ενέργεια: 498 kcal
  • Απλά σάκχαρα: 40gr
  • Κορεσµένα λιπαρά: 7gr
  • Χοληστερόλη: 3,33mg

Η παρουσία σοκολάτας χαρίζει στην κρέπα αντιοξειδωτικά φλαβονοειδή, που προστατεύουν την καρδιά και τα αγγεία από τις βλάβες που προκαλούν οι ελεύθερες ρίζες. Το δίδυµο σοκολάτα - µπανάνα εφοδιάζει τον οργανισµό µε µαγνήσιο και κάλιο, που συµβάλλουν στη ρύθµιση της αρτηριακής πίεσης, ενδυναµώνουν τους µυς και βελτιώνουν τη µνήµη.

Το αλεύρι και το γάλα που προστίθενται στο µείγµα της κρέπας προσφέρουν βιταµίνες της οµάδας Β (θειαµίνη, ριβοφλαβίνη, νιασίνη), που τονώνουν το µεταβολισµό και το νευρικό σύστηµα, ενισχύοντας την πνευµατική διαύγεια και τη µνήµη.

 

Βάφλα µε παγωτό βανίλια, πραλίνα φουντουκιού & σιρόπι σοκολάτα

  • Ενέργεια: 547 kcal
  • Απλά σάκχαρα: 47gr
  • Κορεσµένα λιπαρά: 8gr
  • Χοληστερόλη: 46mg

Βασικό συστατικό του παγωτού, της βάφλας, της πραλίνας και του σιροπιού είναι η ζάχαρη, της οποίας η υπερβολική κατανάλωση έχει συνδεθεί µε καρδιαγγειακά, καρκίνο, παχυσαρκία και περιοδοντικές ασθένειες.

Ο παραπάνω συνδυασµός είναι πλούσιος σε χοληστερόλη, που αυξάνει την πιθανότητα δηµιουργίας αθηρωµατικής πλάκας και τον κίνδυνο για καρδιαγγειακές παθήσεις. Η παρουσία του παγωτού στη βάφλα αυξάνει το περιεχόµενό της σε λιποδιαλυτές βιταµίνες (Α, D, Ε), οι οποίες έχουν αντιοξειδωτική δράση, ενισχύουν την καλή όραση, συµµετέχουν στο µεταβολισµό του ασβεστίου και του φωσφόρου καθώς και στην πήξη του αίµατος.

kapoli75x100Γεωργία Καπώλη
Κλινική Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, ΜSc
Αντιπρόεδρος Ελληνικής Διατροφολογικής Εταιρείας
Επιστημονική Διευθύντρια Κέντρου Διαιτολογικής Υποστήριξης & Μεταβολικού Ελέγχου «ΑΠΙΣΧΝΑΝΣΙΣ» - ΛΟΓΩ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ, Νεμέας Κορινθίας
kapoli@logodiatrofis.gr

 

Δείτε επίσης

Νερό και Υγεία

Νερό και Υγεία

Όσο κοινότοπο κι αν θεωρούμε πλέον πως έχει γίνει το θέμα περί σημαντικότητας του νερού, δεν παύει να αποτελεί μείζονα παράγοντα όχι μόνο για να λειτουργεί ο οργανισμός μας αλλά και για να υπάρχει ζωή.!

Πόσο Super είναι τα “Superfoods”?

Πόσο Super είναι τα “Superfoods”?

Οι “σούπερ” τροφές επιδρούν θετικά όταν εντάσσονται σε ένα μοντέλο ισορροπημένης διατροφής, αλλιώς μπορεί να μην παρέχουν κανένα απολύτως όφελος.!

Οι φυτικές ίνες στη διατροφή μας

Οι φυτικές ίνες στη διατροφή μας

Οι φυτικές ή διαιτητικές ίνες θα πρέπει να αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της διατροφής μας. Διέρχονται από τον οργανισμό μας φτάνοντας στο παχύ έντερο, δίχως να απορροφώνται ή να πέπτονται και αυτό τις καθιστά τόσο σημαντικές.!

Φροντίδα

Παιδί

Ο φορέας

Η εταιρεία