Ειδήσεις

Έχω θυρεοειδή... Τι πρέπει να τρώω? Ο ειδικός απαντά...

ΟΙ ΕΙΔΙΚΟΙ της Ομάδας μας ΑΠΑΝΤΟΥΝ σε κάθε απορία σου...

Ο υποθυρεοειδισμός (υπολειτουργία θυρεοειδούς) εμφανίζεται σε ένα μεγάλο ποσοστό ατόμων και είναι 6 φορές πιο συχνός στις γυναίκες.

Η επαρκής πρόσληψη ορισμένων θρεπτικών συστατικών μπορεί να παίξει σημαντικό ρόλο στην πρόληψη καθώς και στην αντιμετώπισή του, αν βρίσκεται σε πρώιμο στάδιο.

Τα θρεπτικά συστατικά και οι τροφές οι οποίες συντελούν στην καλή λειτουργία του θυρεοειδούς είναι:

Ιώδιο. Τρόφιμα όπως θαλασσινά και φύκια, καθώς και το ελληνικό ιωδιούχο αλάτι μας, είναι πηγές πλούσιες σε ιώδιο. Η σύνθεση των θυρεοειδικών ορμονών επηρεάζεται από το ιώδιο της τροφής. Προσοχή όμως πρέπει να δοθεί στις μεγάλες ποσότητες του ιωδίου, καθώς μπορεί να επηρεάσει αρνητικά τη λειτουργία του θυρεοειδή.

Σελήνιο. Το σελήνιο αποτελεί απαραίτητο στοιχείο για την παραγωγή των ορμονών του θυρεοειδούς, καθώς και για τη μετατροπή της θυροξίνης (Τ4) σε τριιωδοθυρονίνη (Τ3). Επίσης, ένζυμα τα οποία περιέχουν σελήνιο συμμετέχουν στην αποτελεσματική διαχείριση των αποθηκών ιωδίου στο σώμα. Πηγές: ξηροί καρποί, δημητριακά, μοσχάρι, αβγά, ψάρια, τόνος, καβούρια, αστακός.

Ψευδάργυρος. Η υπολειτουργία θυρεοειδούς συχνά οδηγεί σε ανεπάρκεια ψευδαργύρου. Πλούσιες πηγές είναι τα θαλασσινά, τα ψάρια, το συκώτι, το κρέας, τα αβγά, τα μανιτάρια και τα σύκα.

Τυροσίνη. Βρίσκεται στα ψάρια, στο κοτόπουλο, στα τρόφιμα ολικής αλέσεως (π.χ. δημητριακά), στα γαλακτοκομικά, στις μπανάνες, στα φασόλια και στους ξηρούς καρπούς. Είναι ένα βασικό αμινοξύ που παίζει μεγάλο ρόλο στην παραγωγή των θυρεοειδών ορμονών.

Βιταμίνες: Το β-καροτένιο (πορτοκαλί-κίτρινα φρούτα και λαχανικά: πεπόνι, βερίκοκο, καρότο), η βιταμίνη C (εσπεριδοειδή, φράουλες, πιπεριές) και βιταμίνη Ε (ελαιόλαδο, ξηροί καρποί) αποτελούν ιδιαίτερα σημαντικούς αντιοξειδωτικούς παράγοντες που προστατεύουν το θυρεοειδή από τις επιπτώσεις του οξειδωτικού στρες.

Τέλος, το σύμπλεγμα των βιταμινών Β συμμετέχει στη διαδικασία της σύνθεσης της Τ4. Άτομα με υποθυρεοειδισμό πρέπει να αποφεύγουν το φθόριο, το βρώμιο και το χλώριο καθώς μπορούν αποδιοργανώσουν τους υποδοχείς ιωδίου στο θυρεοειδή αδένα.

Δρ. Δημήτρης Γρηγοράκης - ΔιαιτολόγοςΔημήτρης Γρηγοράκης
Κλινικός Διαιτολόγος- Διατροφολόγος,PhD
Επιστημονικός Διευθυντής Κέντρου Διαιτολογικής Υποστήριξης & Μεταβολικού Ελέγχου ΑΠΙΣΧΝΑΝΣΙΣ – ΛΟΓΩ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ & Πρόεδρος Ελληνικής Διατροφολογικής Εταιρείας
Κολωνάκι: Σκουφά 32 & Δημοκρίτου, ΤΚ. 106 73Τηλ.: 2103647517, 2103617502, 2103615603 - Fax: 2103615603
Άνω Πατήσια: Πρόμπονα 27 & Επινίκου, ΤΚ. 111 43Τηλ.: 2102520977, 2102582465 - Fax: 2102582465
Email: grigorakis@logodiatrofis.gr

Για περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με το πρόβλημα σας,

θα πρέπει να επισκεφτείτε κάποιον Διαιτολόγο - Διατροφολόγο!

Ο ειδικός απαντά...

Κάνε και εσύ τη διατροφική σου ερώτηση

Δείτε επίσης

Φροντίδα

Παιδί

Ο φορέας

Η εταιρεία