fbpx
Logodiatrofis.gr
Παιδι

Χυμοί φρούτων – Πόσο θρεπτικοί είναι για τον οργανισμό μας;

xumoi froutwn poso 8reptikoi einai gia ton organismo mas

Πρέπει να  γνωρίζουμε τις θρεπτικές τους ιδιότητες  όσο το δυνατό καλύτερα.

 

Για τα φρούτα και λαχανικά, είναι γενικώς αποδεκτό ότι μειώνουν τον κίνδυνο προσβολής από καρκίνο και καρδιακές ή αγγειακές παθήσεις. Αντίθετα για τον αγνό χυμό που προέρχεται από αυτά, συχνά δεν δίνεται η σημασία που πραγματικά έχουν.

Είναι γνωστό ότι η ευεργετική δράση των χυμών δεν περιορίζεται σε μία μόνο θρεπτική ουσία που περιέχουν. Βιταμίνες όπως C, E, φυλλικό οξύ και Α, καροτενοειδή, καθώς και άλλα απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία του οργανισμού συστατικά όπως κάλιο, ασβέστιο και διαιτητικές ίνες, είναι γνωστό ότι στοιχειοθετούν το πλαίσιο της υψηλής θρεπτικής αξίας τους.

Οι χυμοί έχουν προστατευτική δράση ανάλογη με τα φρούτα και λαχανικά λόγω των αντιοξειδωτικών ουσιών που περιέχουν.

Επισημαίνεται ότι το Σεπτέμβριο του 2006, μια άλλη μεγάλη επιδημιολογική έρευνα έδειξε ότι η κατανάλωση αγνών χυμών φρούτων και λαχανικών, σχετίζεται με μειωμένο κίνδυνο προσβολής από τη νόσο του Αλτσχάιμερ. Τα άτομα που κατανάλωναν 3 ή περισσότερες μερίδες κάθε εβδομάδα (1 μερίδα ισούται περίπου με την ποσότητα που περιέχεται σε ένα φλιτζάνι), είχαν 76% χαμηλότερο κίνδυνο να προσβληθούν από τη νόσο Αλτσχάιμερ σε σύγκριση με άτομα που έπιναν χυμούς λιγότερο από μια φορά την εβδομάδα.

Επιπλέον, οι χυμοί φρούτων ταιριάζουν απόλυτα στο σύγχρονο τρόπο ζωής και μπορούν εύκολα να ενταχθούν στην καθημερινότητά μας. Καθότι εύχρηστοι και προσβάσιμοι ανά πάσα στιγμή από τον καθένα (σχολείο, δρόμο, γραφείο) μας δίνουν τα πολύτιμα συστατικά που χρειάζεται το σώμα μας και παράλληλα συμβάλλουν στη σωστή ενυδάτωσή του.

Αυτό όμως που δεν θα πρέπει να ξεχνάμε είναι ότι τα πολύτιμα συστατικά, που είναι κρυμμένα στα φρούτα και στους χυμούς τους είναι ευπρόσβλητα από τη θερμοκρασία και το φως. Μεγάλες ποσότητες των υδατοδιαλυτών βιταμινών, κυρίως C, χάνονται όταν οι χυμοί δεν είναι σωστά συσκευασμένοι ή εκτίθενται για πολύ ώρα στον ατμοσφαιρικό αέρα.

Να θυμάστε:

  • Δεν πρέπει να αφήνετε για πολύ ώρα τους χυμούς εκτεθειμένους, ιδιαίτερα τους καλοκαιρινούς μήνες
  • Να επιλέγετε χυμούς που είναι συσκευασμένοι σε αδιαφανείς συσκευασίες, γιατί έτσι προστατεύονται καλύτερα από το φως.

Συμπερασματικά, ενισχύονται τα στοιχεία που στηρίζουν τη θέση ότι οι αγνοί χυμοί φρούτων και λαχανικών συμβάλλουν στη μείωση του κινδύνου προσβολής από διάφορες ασθένειες και ιδιαίτερα από καρκίνο και καρδιαγγειακές παθήσεις. Έτσι, η καθημερινή κατανάλωση χυμών στη διατροφή παιδιών και ενηλίκων, σύμφωνα με τις διατροφικές συστάσεις, μπορεί να έχει προστατευτικές για την υγεία επιδράσεις.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ