Ειδήσεις

Τα Χριστούγεννα έρχονται κι εσείς σκέφτεστε τα κιλά; Εποχιακά Θέματα

Ήρθαν τα Χριστούγεννα και η Πρωτοχρονιά... Χρόνια πολλά και καλή χρονιά σε όλους!

Οι γιορτές και ειδικά των Χριστουγέννων ήρθαν και είναι για όλους μας περίοδο χαράς, ξεγνοιασιάς, διακοπών και διασκέδασης. Μαζί με αυτές ήρθαν και τα  μεγάλα «τραπεζώματα» αυτό των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς, όπου δύσκολα μπορεί κανείς να αντισταθεί.

Οι γιορτές είναι για όλους μας μια διατροφική δοκιμασία και το να προσπαθούμε να ακολουθήσουμε κανόνες  διατροφής είτε για αδυνάτισμα, είτε για προβλήματα υγείας είναι δύσκολο και για ορισμένους μαρτύριο.

«Οι Γιορτές είναι μία φορά το χρόνο ας το γιορτάσουμε πίνοντας, τρώγοντας, χωρίς ανάσα» . Ναι  ένα από τα  συχνότερα λάθη που κάνουμε όμως είναι να θεωρούμε ότι οι γιορτές ως προς το φαγητό δεν είναι οι 2-3 ημέρες των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς, αλλά αρχίζουν και κρατάνε 1 με 2 μήνες, ξεκινούν από τις αρχές Δεκέμβριου και τελειώνουν τέλος Ιανουάριου  και  δυστυχώς αυτή οι  νοοτροπία είναι που μας οδηγεί και στο λάθος.

Ας δούμε όμως τα πράγματα ως έχουν……

  • Για αυτούς που είναι από την 40 ημερών νηστεία  πρέπει προσέξουν να εντάξουν σιγά-σιγά τροφές με πολλά λιπαρά(κρέατα, γλυκά κλπ) στην διατροφή τους διότι μπορεί να εμφανιστούν έντονα  προβλήματα υγείας και γαστρεντερικές διαταραχές.
  • Να φύγουμε από την ψευδαίσθηση ότι δεν μπορούμε να δοκιμάσουμε ή να ευχαριστηθούμε  την περίοδο αυτή του χρόνου, αρκεί να γίνει με μέτρο και προσοχή. Δεν είναι κακό να ευχαριστηθούμε διατροφικά αυτή την περίοδο αλλά να καταλάβουμε ότι η μεγαλύτερη κατανάλωση και διατροφική μας ευχαρίστηση πρέπει να γίνει τις 2 ημέρες των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς με τις οικογένειες μας και όχι όλο τον μήνα. Το να καθίσουμε με τους δικούς μας και να καταναλώσουμε και λίγο παραπάνω από το αγαπημένο μας γλυκό ή ένα ποτήρι κρασί παραπάνω τις μέρες εκείνες δεν είναι κάτι που θα μας δημιουργήσει μεγάλα προβλήματα, όχι όμως να γίνει αυτό με την δικαιολογία των γιορτών, όλο το διάστημα  γιατί τότε οι υπερβολές αυτές θα μας οδηγήσουν σε δυσάρεστες εκπλήξεις τόσο στη ζυγαριά όσο και στη υγεία μας

Ας προγραμματίσουμε όμως καλύτερα τη διατροφική μας συμπεριφορά κατά τη διάρκεια των γιορτών…

Ως προς το φαγητό

Η γαλοπούλα και το κοτόπουλο, θα είναι καλυτέρα να χρησιμοποιηθούν σε σχέση με το χοιρινό και το αρνί. Καταναλώστε άφοβα της μέρες αυτές, χωρίς μεγάλες ενοχές.

Οι  γέμιση των πουλερικών είναι αυτό που θέλει προσοχή αλλά αυτό εξαρτάται από τα συστατικά της. Φτιάξτε τη γέμιση πιο υγιεινή, χρησιμοποιώντας ελαιόλαδο, προσθέστε περισσότερο ρύζι και μαζί με τα συκωτάκια προσθέστε και κάτι σε λαχανικό ή φρούτο πχ(ρόδι, καρότα, μήλο, κάστανα, σύκα, δαμάσκηνα κλπ). Και μην ξεχνάτε να συνοδέψετε  με μια ωραία σε χρώματα πολυποίκιλη σαλάτα(πχ μαρούλι, κόκκινο και άσπρο λάχανο, πιπεριές, ρόκα, καρότο κλπ).

Ως προς τα γλυκά

Μελομακάρονα και Κουραμπιέδες, μπακλαβάς, γαλακτομπούρεκο κλπ κλπ .

Είναι ακατόρθωτο είναι δύσκολο  πως θα καταφέρω να αποφύγω να αντισταθώ στην  κατανάλωση των γλυκών;;;; Τι χρειάζεται λοιπόν... απλά προσοχή, και όχι στέρηση.

Τα μελομακάρονα αποτελούν ποιο εύκολη και καλύτερη  επιλογή γιατί είναι ποιο ελαφριά στη κατασκευή τους, οπότε το να καταναλώνουμε ένα με δυο μελομακάρονα ανά ημέρα δεν είναι και τόσο τραγικό, αρκεί να γίνετε όμως όταν το έχουμε ανάγκη και όχι ως αυτοσκοπός . Αντίθετα οι κουραμπιέδες περιέχουν ποσότητα λίπους μεγαλύτερη μια και κατασκευάζονται συνήθως με ζωικό βούτυρο  και γαρνίρονται με ζάχαρη αχνή. Και αυτή όμως δεν χρειάζεται να είναι εχθροί μας αρκεί να είναι 2 με 3 το πολύ την εβδομάδα και βεβαία συνδυαστικά και με τα αλλά γλυκά που έχουμε καταναλώσει  

Ως προς το αλκοόλ

Το αλκοόλ είναι με το φαγητό σε κάθε μας κοινωνική εκδήλωση, ο «συνοδός». Θα πρέπει όμως να γνωρίζουμε ότι χρειάζεται μεγαλύτερη προσοχή, αφού το αλκοόλ μεταβολίζεται σε λίπος και σάκχαρα και μπορεί πολύ εύκολα να γίνει ο κρυφός εχθρός!!

Μικρές έως μέτριες ποσότητες αλκοόλ 1-3 ποτηράκια το πολύ ασκούν ευεργετική επίδραση και μπορούν να μας κρατήσουν ευχαρίστα τις ώρες εκείνες. Το κρασί είναι αυτό κυρίως που υπερτερεί έναντι των υπόλοιπων αλκοολούχων ποτών.

Πρέπει εδώ όμως να τονίσουμε και την κοινωνική διάσταση ως προ το αλκοόλ, ότι εάν  καταναλώσουμε πολύ αλκοόλ Δεν  οδηγούμε ΠΟΤΕ γιατί δεν φταίμε και δεν μας φταίει κανείς να υποστεί της άσχημες συνέπειες της δική μας συνήθειας ή ανευθυνότητας!!!

Καταναλώνουμε τα πάντα λοιπόν με μέτρο στο σύνολο των ημερών των γιορτών και πριν και μετά, κρατάμε την σειρά μας τις υπόλοιπες μέρες, ΚΑΙ ΝΑΙ μπορούμε να κάνουμε την  μικρή μας επανάσταση – υπέρβαση τις βασικές δυο ημέρες των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς, με την αγάπη την χαρά την διασκέδαση και την ευτυχία των δικών μας ανθρώπων.

ΚΑΛΕΣ ΓΙΟΡΤΕΣ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΜΕ ΥΓΕΙΑ

ΝΑ ΦΕΡΕΙ ΤΟ ΚΑΙΝΟΥΡΙΟ ΕΤΟΣ ΤΗΝ ΨΥΧΙΚΗ ΓΑΛΗΝΗ ΠΟΥ Ο ΚΑΘΕΝΑΣ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ

ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ!!!

Δημήτριος Κουτρούμπας
Bsc Κλινικός διατροφολόγος - Φυσιοθεραπευτής - Φυσιοπαθητικός
Μέλος της Ομάδας Logodiatrofis.gr
Email: dimkphysiotherapist@yahoo.gr

Δείτε επίσης

Γιατί τρώμε βακαλάο την 25η Μαρτίου? Ποια τα οφέλη του?

Γιατί τρώμε βακαλάο την 25η Μαρτίου? Ποια τα οφέλη του?

Η σκορδαλιά συνοδεία βακαλάου αποτελεί κατά παράδοση το επίσημο γεύμα σε σημαντικές γιορτές, όπως η 25η Μαρτίου, η Κυριακή των Βαΐων, η Μεταμόρφωση του Σωτήρος και για τους Πατρινούς την γιορτή του Πολιούχου τους Αγίου Ανδρέου. !

Αποτοξίνωση μετά τις γιορτές

Αποτοξίνωση μετά τις γιορτές

Καθημερινά ο οργανισμός μας εκτίθεται σε χιλιάδες χημικές ουσίες, είτε από το περιβάλλον (υπεριώδης ακτινοβολία,  μόλυνση, παθητικό κάπνισμα και απότομες αλλαγές της θερμοκρασίας), είτε μέσω της διατροφής μας (αλκοόλ, συντηρητικά, ζάχαρη, υδρογονωμένα λίπη, αντιβιοτικά του κρέατος και φυτοφάρμακα στα φρούτα και τα λαχανικά). !

Σπάστε ένα ρόδι για υγεία και ευημερία

Σπάστε ένα ρόδι για υγεία και ευημερία

Παραμονή πρωτοχρονιάς και μόλις ο νέος χρόνος ανοίξει τις πύλες του, στο κατώφλι όλων των νοικοκυριών σπάμε ένα ρόδι για να κυλήσει η χρονιά γεμάτη υγεία και καλοτυχία.  !

Φροντίδα

Παιδί

Ο φορέας

Η εταιρεία