Ειδήσεις

Τρώγοντας φρούτα μειώνουμε τις πιθανότητες εμφάνισης καρκίνου Έρευνα

Κάθε μέρα στόχος μου είναι να καταναλώνω περισσότερες από πέντε μερίδες φρούτων και λαχανικων, επειδή από τη δική μου έρευνα και ό, τι έχω διαβάσει, πιστεύω ότι είναι ο καλύτερος τρόπος για την προστασία της υγείας μου αναφέρει η Dr Helen Stokes-Lampard .

Πράγματι, σε άλλες χώρες, η ποσότητα είναι υψηλότερη - στην Αυστραλία για παράδειγμα είναι επτά και στην Ιαπωνία είναι δέκα μερίδες φρούτων και λαχανικων την ημέρα.

Η Δρ Helen Stokes-Lampard πιστεύει ότι ο στόχος (πέντε μερίδες φρούτων και λαχανικων την ημέρα) «δεν είναι εφικτός», επειδή είναι πάρα πολύ ακριβό για τις οικογένειες με χαμηλό εισόδημα.

Η άποψή της είναι ότι οι γιατροί θα πρέπει να σταματήσουν να αναφέρουν κάτι τόσο ανέφικτο και αντ 'αυτού: «Πρέπει να τους δώσουμε τη συμβουλή ότι κάτι λιγότερο είναι καλύτερο από το τίποτα».

Είναι αλήθεια ότι το κάτι λιγότερο είναι καλύτερο από το τίποτα - έρευνα που διεξήγαγε διαπίστωσε ότι οι άνθρωποι που τρώνε 1-3 μερίδες την ημέρα, έχουν τα χαμηλότερα ποσοστά καρδιαγγειακών παθήσεων, καρκίνου και πρόωρου θανάτου από εκείνους που δεν τρώνε κανένα.

Όμως είναι επίσης αλήθεια ότι όσα περισσότερα φρούτα και λαχανικά τρώνε τα άτομα, τόσο χαμηλότερος είναι ο κίνδυνος να αποκτήσουν κάποιες από τις αναφερόμενες παθήσεις, με το χαμηλότερο κίνδυνο σε άτομα που τρώνε επτά ή περισσότερες μερίδες την ημέρα.

Είναι γεγονός ότι το μήνυμα του 'πέντε την ημέρα' δίνει μία αυθαίρετη καθοδήγηση γιατί, δεν βασίζεται σε ισχυρές ενδείξεις ότι αυτό μπορεί να είναι το ακριβές ποσό να θέσει κανείς ως στόχο..

Το 1990 ο παγκόσμιος οργανισμός υγείας όρισε την ημερήσια ποσότητα στα 400g με βάση ότι αυτό θα ήταν εφικτό. Στη συνέχεια αποφάσισαν ότι μια ρεαλιστική μερίδα φρούτων και λαχανικών κυμαίνεται στα 80g, και έτσι το μήνυμα  'πέντε την ημέρα' έγινε από 400g σε 80g.

Πιθανότατα τα άτομα ανησυχούν περισσότερο για το κόστος των φρούτων και των λαχανικών, ξεχνώντας την αφθονία των φθηνών τοπικών προϊόντων και συχνά συγχέουν την έννοια ‘’superfoods’’ και πιστεύουν ότι πρέπει να καταναλώσουν αβοκάντο ή βατόμουρα, όταν κάλλιστα μπορούν να πάρουν μια σακούλα ραπανάκια που κοστίζουν φθηνότερα και παρέχουν τα ίδια θρεπτικά.

Επίσης τα άτομα με χαμηλό εισόδημα θα μπορούσαν να κάνουν άλλες αλλαγές, για παράδειγμα, με την περικοπή του κρέατος το οποίο είναι πολύ πιο ακριβό και έτσι να χρησιμοποιήσουν τα χρήματα που εξοικονόμησαν για να αγοράσουν φρούτα και λαχανικά.

Άποψη της Dr. Helen Stokes-Lampard είναι ότι τα φρούτα και τα λαχανικά θα πρέπει να αποτελούν την πλειοψηφία της διατροφής μας.

Αλλά ενώ η επιστήμη δείχνει τα οφέλη από την κατανάλωση περισσότερων φρούτων και λαχανικά δεν υπάρχουν τα σωστά μηνύματα που να παρακινήσουν τους ανθρώπους να εντάξουν αυτό τον τρόπο ζωής στην καθημερινότητα τους.

Μαργαρίτα Μυρισκλάβου
Τελειοφ. Διαιτολόγος - Διατροφολόγος
Μέλος της Ομάδας Logodiatrofis.gr
Email: margarita-linkin @ hotmail.com

Δείτε επίσης

Φροντίδα

Παιδί

Ο φορέας

Η εταιρεία