Ειδήσεις

Ζυμαρικά χωρίς γλουτένη: Για εσάς που μπορείτε να ζήσετε χωρίς γλουτένη, αλλά ποτέ χωρίς απόλαυση! Τροφογνωσία

Για πολλά χρόνια τα άτομα με κοιλιοκάκη στερούνταν αγαπημένα τρόφιμα, όπως τα ζυμαρικά, λόγω της περιεκτικότητας τους σε γλουτένη.

Η γλουτένη είναι μια πρωτεΐνη που υπάρχει σε μερικά δημητριακά όπως το σιτάρι, το κριθάρι και η σίκαλη και σε μικρότερο βαθμό στη βρώμη και είναι υπεύθυνη για το «φούσκωμα» του ζυμαριού.

Ωστόσο, το ανοσολογικό σύστημα του οργανισμού των ασθενών με κοιλιοκάκη αντιδρά στη γλουτένη, προκαλώντας βλάβες στο λεπτό έντερο και πιο συγκεκριμένα στην εσωτερική επιφάνεια του λεπτού εντέρου (λάχνες και μικρολάχνες). Έτσι, όταν τα άτομα αυτά καταναλώνουν γλουτένη εμφανίζουν συμπτώματα όπως διάρροια, εμετούς, απώλεια σωματικού βάρους, χρόνια κόπωση, ελλιπή ανάπτυξη λόγω δυσαπορρόφησης θρεπτικών συστατικών.

Ευτυχώς, τα τελευταία χρόνια αρκετές εταιρίες στο χώρο των τροφίμων έχουν λανσάρει προϊόντα χωρίς γλουτένη δίνοντας τη δυνατότητα στους ανθρώπους με δυσανεξία στην γλουτένη να διευρύνουν τις επιλογές τους για την επιλογή τέτοιων ειδικών τροφίμων. Για παράδειγμα γνωστή Ιταλική εταιρία στο χώρο των τροφίμων διαθέτει τους τελευταίους μήνες στην αγορά «ζυμαρικά» χωρίς γλουτένη από λευκό και κίτρινο καλαμπόκι και ρύζι.

Προκειμένου να είστε σίγουροι ότι έχετε επιλέξει τα κατάλληλα ζυμαρικά, αναζητήστε στο σούπερ μάρκετ εκείνα που έχουν τα ακόλουθα χαρακτηριστικά:

  • Είναι πιστοποιημένα προϊόντα Χωρίς Γλουτένη
  • Παράγονται σε ειδικές εγκαταστάσεις παραγωγής προϊόντων χωρίς γλουτένη
  • Δεν περιέχουν γενετικά τροποποιημένους οργανισμούς ως συστατικά
  • Δημιουργούνται από τη μίξη καλαμποκιού και ρυζιού

Μια υγιεινή μερίδα για έναν ενήλικα είναι 1 ½ φλιτζάνι του τσαγιού μαγειρεμένα ζυμαρικά. Δώστε ιδιαίτερη προσοχή στη χρήση έτοιμων σαλτσών και dressing, μιας και τα συγκεκριμένα τρόφιμα συχνά αποτελούν κρυφές πηγές γλουτένης.

Γεωργία Καπώλη
Κλινικός Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, MSc
Επιστημονική Διευθύντρια ΑΠΙΣΧΝΑΝΣΙΣ – ΛΟΓΩ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ, Νεμέα Κορινθίας
Αντιπρόεδρος Ελληνικής Διατροφολογικής Εταιρείας
kapoli @ logodiatrofis.gr

Δείτε επίσης

Υδατάνθρακες | Να τους γευόμαστε ή …να τους «φοβόμαστε»;

Υδατάνθρακες | Να τους γευόμαστε ή …να τους «φοβόμαστε»;

Για να κατανοήσουμε την επιρροή που έχουν πάνω μας οι υδατάνθρακες πρέπει αρχικά να τονίσουμε ότι διαχωρίζονται σε απλούς και σύνθετους ενώ σημαντικό κομμάτι αποτελεί και η ικανότητα μας να τους ξεχωρίζουμε έτσι ώστε κάθε φορά να κάνουμε την καλύτερη δυνατή επιλογή.!

Τα οφέλη της β-γλυκάνης στην υγεία

Τα οφέλη της β-γλυκάνης στην υγεία

Σίγουρα θα έχετε ακούσει ότι τα οφέλη για την υγεία της καρδιάς συνδέονται με μια διατροφή πλούσια σε δημητριακά, όπως το κριθάρι και η βρώμη, μιας και είναι πλούσια στη διαλυτή ίνα της β-γλυκάνης.!

Φροντίδα

Παιδί

Ο φορέας

Η εταιρεία