Ειδήσεις

Χαλβάς: Το υγιεινό γλυκό για όλες τις ώρες! Τροφογνωσία

Ο χαλβάς προέρχεται από την αραβική λέξη hulw, που σημαίνει γλυκό και είναι άρρηκτα συνδεδεμένος με τη νηστεία, μιας και είναι πλούσιος σε σημαντικά θρεπτικά συστατικά (ασβέστιο, πρωτεΐνη), που ο οργανισμός στερείται λόγω αποχής από  τρόφιμα όπως το κρέας και τα γαλακτοκομικά.

Ωστόσο, η κατανάλωση του χαλβά από ταχίνι μπορεί να ενταχθεί συστηματικά στα πλαίσια μίας υγιεινής διατροφής όλο το χρόνο, μιας και προέρχεται κατά 60% από ταχίνι (πολτοποιημένο σουσάμι), που έχει αυξημένη περιεκτικότητα σε βιταμίνες, μέταλλα, αντιοξειδωτικά και απαραίτητα πολυακόρεστα λιπαρά οξέα (ω-3), τα οποία με τη σειρά τους είναι ιδιαίτερα ωφέλιμα για την ανθρώπινη υγεία και ευεξία.

Συγκεκριμένα, ο χαλβάς από ταχίνι γνωστός και ως «χαλβάς του μπακάλη» μπορεί να συμβάλλει σε:

  • Βελτίωση της λειτουργίας της καρδιάς και των αγγείων, χάρη στη συνεργιστική δράση των αντιοξειδωτικών λιγνανών και των ω-3 λιπαρών οξέων, που μειώνουν τη “κακή” χοληστερόλη (LDL) και των τριγλυκεριδίων, χωρίς να επηρεάζουν αρνητικά τα επίπεδα της “καλής” χοληστερόλης (HDL) στο αίμα.
  • Ενίσχυση της καλής λειτουργίας του νευρικού συστήματος και της μνήμης, λόγω της παρουσίας των βιταμινών του συμπλέγματος (Β1 & Β3), με αποτέλεσμα να αποτελεί ιδανικό σνακ για την περίοδο των εξετάσεων και άτομα με έντονη πνευματική εργασία και άγχος.
  • Αντιοξειδωτική προστασία, η οποία εξασφαλίζεται από το αυξημένο περιεχόμενο του σουσαμιού σε σελήνιο, φυτοστερόλες, λιγνάνες, βιταμίνη Ε), που προστατεύουν τα κύτταρα του οργανισμό από την οξειδωτική φθορά των ελεύθερων ριζών.
  • Τόνωση του ανοσοποιητικού συστήματος και της άμυνας του οργανισμού, αφού ο χαλβάς από ταχίνι διαθέτει υψηλά ποσοστά ψευδαργύρου, φωσφόρου, μαγνησίου (δρα καταπραϋντικά, ηρεμιστικά, μειώνει τους πονοκεφάλους και τις ημικρανίες), χαλκού (μειώνει τους πόνους των αρθρώσεων).
  • Ενδυνάμωση του μυοσκελετικού συστήματος, μιας και είναι πλούσιος σε πρωτεΐνη φυτικής προέλευσης και ασβέστιο.

Επιπρόσθετα, η διατροφική αξία του χαλβά από ταχίνι πολλαπλασιάζεται όταν επιλέξετε εκείνον με κακάο ή ξηρούς καρπούς ή μέλι.

Λαμβάνοντας υπόψιν τα παραπάνω, γίνεται αντιληπτό ότι μπορούμε να ικανοποιήσουμε την επιθυμία μας για γλυκό, επιλέγοντας ένα τρόφιμο όπως ο σησαμένιος χαλβάς, ο οποίος μας προσφέρει το «τερπνόν μετά του ωφελίμου».

Εξάλλου, στη σύγχρονη διατροφή και διαιτολογία κανένα τρόφιμο δεν μπορεί να θεωρηθεί «κακό» ή «παχυντικό» από μόνο του, εφόσον σημαντικό ρόλο παίζει τόσο η ποσότητα όσο και η συχνότητα κατανάλωσης.

Έτσι, μπορείτε να απολαμβάνετε 30-50γρ χαλβά από ταχίνι 2-3 φορές εβδομαδιαία, στα πλαίσια μίας υγιεινής διατροφής και ενός υγιεινού τρόπου ζωής.

Δρ. Δημήτρης Γρηγοράκης - ΔιαιτολόγοςΔημήτρης Γρηγοράκης
Κλινικός Διαιτολόγος- Διατροφολόγος,PhD
Επιστημονικός Διευθυντής Κέντρου Διαιτολογικής Υποστήριξης & Μεταβολικού Ελέγχου ΑΠΙΣΧΝΑΝΣΙΣ – ΛΟΓΩ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ & Πρόεδρος Ελληνικής Διατροφολογικής Εταιρείας
Κολωνάκι: Σκουφά 32 & Δημοκρίτου, ΤΚ. 106 73Τηλ.: 2103647517, 2103617502, 2103615603 - Fax: 2103615603
Άνω Πατήσια: Πρόμπονα 27 & Επινίκου, ΤΚ. 111 43Τηλ.: 2102520977, 2102582465 - Fax: 2102582465
Email: grigorakis@logodiatrofis.gr

Δείτε επίσης

Οι φυτικές ίνες στη διατροφή μας

Οι φυτικές ίνες στη διατροφή μας

Οι φυτικές ή διαιτητικές ίνες θα πρέπει να αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της διατροφής μας. Διέρχονται από τον οργανισμό μας φτάνοντας στο παχύ έντερο, δίχως να απορροφώνται ή να πέπτονται και αυτό τις καθιστά τόσο σημαντικές.!

Φροντίδα

Παιδί

Ο φορέας

Η εταιρεία