Ειδήσεις

Χαλβάς: Το υγιεινό γλυκό για όλες τις ώρες! Τροφογνωσία

Ο χαλβάς προέρχεται από την αραβική λέξη hulw, που σημαίνει γλυκό και είναι άρρηκτα συνδεδεμένος με τη νηστεία, μιας και είναι πλούσιος σε σημαντικά θρεπτικά συστατικά (ασβέστιο, πρωτεΐνη), που ο οργανισμός στερείται λόγω αποχής από  τρόφιμα όπως το κρέας και τα γαλακτοκομικά.

Ωστόσο, η κατανάλωση του χαλβά από ταχίνι μπορεί να ενταχθεί συστηματικά στα πλαίσια μίας υγιεινής διατροφής όλο το χρόνο, μιας και προέρχεται κατά 60% από ταχίνι (πολτοποιημένο σουσάμι), που έχει αυξημένη περιεκτικότητα σε βιταμίνες, μέταλλα, αντιοξειδωτικά και απαραίτητα πολυακόρεστα λιπαρά οξέα (ω-3), τα οποία με τη σειρά τους είναι ιδιαίτερα ωφέλιμα για την ανθρώπινη υγεία και ευεξία.

Συγκεκριμένα, ο χαλβάς από ταχίνι γνωστός και ως «χαλβάς του μπακάλη» μπορεί να συμβάλλει σε:

  • Βελτίωση της λειτουργίας της καρδιάς και των αγγείων, χάρη στη συνεργιστική δράση των αντιοξειδωτικών λιγνανών και των ω-3 λιπαρών οξέων, που μειώνουν τη “κακή” χοληστερόλη (LDL) και των τριγλυκεριδίων, χωρίς να επηρεάζουν αρνητικά τα επίπεδα της “καλής” χοληστερόλης (HDL) στο αίμα.
  • Ενίσχυση της καλής λειτουργίας του νευρικού συστήματος και της μνήμης, λόγω της παρουσίας των βιταμινών του συμπλέγματος (Β1 & Β3), με αποτέλεσμα να αποτελεί ιδανικό σνακ για την περίοδο των εξετάσεων και άτομα με έντονη πνευματική εργασία και άγχος.
  • Αντιοξειδωτική προστασία, η οποία εξασφαλίζεται από το αυξημένο περιεχόμενο του σουσαμιού σε σελήνιο, φυτοστερόλες, λιγνάνες, βιταμίνη Ε), που προστατεύουν τα κύτταρα του οργανισμό από την οξειδωτική φθορά των ελεύθερων ριζών.
  • Τόνωση του ανοσοποιητικού συστήματος και της άμυνας του οργανισμού, αφού ο χαλβάς από ταχίνι διαθέτει υψηλά ποσοστά ψευδαργύρου, φωσφόρου, μαγνησίου (δρα καταπραϋντικά, ηρεμιστικά, μειώνει τους πονοκεφάλους και τις ημικρανίες), χαλκού (μειώνει τους πόνους των αρθρώσεων).
  • Ενδυνάμωση του μυοσκελετικού συστήματος, μιας και είναι πλούσιος σε πρωτεΐνη φυτικής προέλευσης και ασβέστιο.

Επιπρόσθετα, η διατροφική αξία του χαλβά από ταχίνι πολλαπλασιάζεται όταν επιλέξετε εκείνον με κακάο ή ξηρούς καρπούς ή μέλι.

Λαμβάνοντας υπόψιν τα παραπάνω, γίνεται αντιληπτό ότι μπορούμε να ικανοποιήσουμε την επιθυμία μας για γλυκό, επιλέγοντας ένα τρόφιμο όπως ο σησαμένιος χαλβάς, ο οποίος μας προσφέρει το «τερπνόν μετά του ωφελίμου».

Εξάλλου, στη σύγχρονη διατροφή και διαιτολογία κανένα τρόφιμο δεν μπορεί να θεωρηθεί «κακό» ή «παχυντικό» από μόνο του, εφόσον σημαντικό ρόλο παίζει τόσο η ποσότητα όσο και η συχνότητα κατανάλωσης.

Έτσι, μπορείτε να απολαμβάνετε 30-50γρ χαλβά από ταχίνι 2-3 φορές εβδομαδιαία, στα πλαίσια μίας υγιεινής διατροφής και ενός υγιεινού τρόπου ζωής.

Δρ. Δημήτρης Γρηγοράκης - ΔιαιτολόγοςΔημήτρης Γρηγοράκης
Κλινικός Διαιτολόγος- Διατροφολόγος,PhD
Επιστημονικός Διευθυντής Κέντρου Διαιτολογικής Υποστήριξης & Μεταβολικού Ελέγχου ΑΠΙΣΧΝΑΝΣΙΣ – ΛΟΓΩ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ & Πρόεδρος Ελληνικής Διατροφολογικής Εταιρείας
Κολωνάκι: Σκουφά 32 & Δημοκρίτου, ΤΚ. 106 73Τηλ.: 2103647517, 2103617502, 2103615603 - Fax: 2103615603
Άνω Πατήσια: Πρόμπονα 27 & Επινίκου, ΤΚ. 111 43Τηλ.: 2102520977, 2102582465 - Fax: 2102582465
Email: grigorakis@logodiatrofis.gr

Δείτε επίσης

Νερό και Υγεία

Νερό και Υγεία

Όσο κοινότοπο κι αν θεωρούμε πλέον πως έχει γίνει το θέμα περί σημαντικότητας του νερού, δεν παύει να αποτελεί μείζονα παράγοντα όχι μόνο για να λειτουργεί ο οργανισμός μας αλλά και για να υπάρχει ζωή.!

Πόσο Super είναι τα “Superfoods”?

Πόσο Super είναι τα “Superfoods”?

Οι “σούπερ” τροφές επιδρούν θετικά όταν εντάσσονται σε ένα μοντέλο ισορροπημένης διατροφής, αλλιώς μπορεί να μην παρέχουν κανένα απολύτως όφελος.!

Οι φυτικές ίνες στη διατροφή μας

Οι φυτικές ίνες στη διατροφή μας

Οι φυτικές ή διαιτητικές ίνες θα πρέπει να αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της διατροφής μας. Διέρχονται από τον οργανισμό μας φτάνοντας στο παχύ έντερο, δίχως να απορροφώνται ή να πέπτονται και αυτό τις καθιστά τόσο σημαντικές.!

Φροντίδα

Παιδί

Ο φορέας

Η εταιρεία