Ειδήσεις

Το σουσάμι στη ζωή μας Τροφογνωσία

Μια τροφή, η οποία μπορεί να συμβάλει σημαντικά στην μείωση της υπέρτασης φαίνεται να είναι το σουσάμι.

Η αρτηριακή πίεση αποτελεί ένα αξιοσημείωτο κομμάτι της συνολικής υγείας ενός ανθρώπου. Είναι ευρέως γνωστό ότι η αυξημένη αρτηριακή πίεση αποτελεί παράγοντα κινδύνου για καρδιαγγειακές παθήσεις, εμφράγματα, εγκεφαλικά επεισόδια και άλλες σοβαρές παθήσεις.  Μπορούμε να αναλογιστούμε την έκταση αυτού του προβλήματος γνωρίζοντας ότι 2.000.000 άτομα στην Ελλάδα πάσχουν από υπέρταση.

Μια τροφή, η οποία μπορεί να συμβάλει σημαντικά στην μείωση της υπέρτασης φαίνεται να είναι το σουσάμι. Μάλιστα πρόσφατη έρευνα του περιοδικού της επιστήμης των τροφίμων και γεωργίας το αποδεικνύει για άλλη μία φορά. Συγκεκριμένα, το σουσάμι έχει αυξημένη περιεκτικότητα πολυακόρεστων λιπαρών οξέων, φυτικών ινών, φυτοστερολών και λιγνάνης. Λόγω αυτών των συστατικών φαίνεται να επωφελούνται όσοι πάσχουν από υπέρταση.

Επιπρόσθετα, το σουσάμι αποτελείται από ένα σύστημα  που περιλαμβάνει 3 ουσίες, την σεσαμίνη, την σεσαμινόλη και την βιταμίνη Ε. Το σύστημα αυτό έχει ισχυρή αντιοξειδωτική δράση και επιδρά δεσμεύοντας και καταστρέφοντας τις ελεύθερες ρίζες. Παράλληλα έχει φανεί ότι η κατανάλωση σουσαμιού είχε ως αποτέλεσμα την αύξηση των ενζυμικών και μη ενζυμικών αντιοξειδωτικών, καθώς και τη μείωση των δεικτών του οξειδωτικού στρες.

Ενδιαφέρον φαίνεται να έχει μια έρευνα σύμφωνα με την οποία συγκεκριμένη ποσότητα σησαμελαίου (35ml) στο γεύμα υπερτασικών ασθενών οδήγησε σε άμεση βελτίωση της ενδοθηλιακής λειτουργίας τους, γεγονός το οποίο δεν συνέβη με την κατανάλωση γεύματος που περιείχε ελαιόλαδο ή ηλιέλαιο.

Οι επωφελείς δράσεις του σουσαμιού, βέβαια, επεκτείνονται και πέρα από την υπέρταση.

  • Όπως στον διαβήτη, όπου δρα βελτιώνοντας την αποτελεσματικότητα των φαρμάκων
  • Στην υγεία του δέρματος λόγω της βιταμίνης Ε που περιέχει σε μεγάλη ποσότητα αλλά και λόγω της περιεκτικότητάς του σε ψευδάργυρο.
  • Στον καρκίνο μέσω της διαδικασίας που αναφέρθηκε παραπάνω (εξουδετέρωση των ελεύθερων ριζών και αύξηση της αντιοξειδωτικής δράσης)

Υπάρχουν πολλοί τρόποι μέσω των οποίων μπορούμε να βάλουμε το σουσάμι στην διατροφή μας. Κάποιες ενδεικτικές προτάσεις είναι οι εξής:

  • Στο σπιτικό ψωμί ή πίτα που θα φτιάξετε προσθέστε μερικές κουταλιές σουσάμι.
  • Φάτε ένα παστέλι μελιού με σουσάμι (επιλέξτε εκείνα που δεν περιέχουν ζάχαρη).
  • Ρίξτε μια μικρή κουταλιά από σουσάμι πάνω από τα ζυμαρικά, το κρέας ή τη σούπα σας.
  • Εμπλουτίστε τη σαλάτα σας με μια κουταλιά σουσάμι.
  • Χρησιμοποιείστε σησαμέλαιο σε spring rolls, σαλάτες και μαρινάδες.
  • Στα σνακ που επιλέγετε συμπεριλάβετε το κουλούρι ή κριτσίνια σουσαμιού (καλό είναι εκείνα που έχουν παρασκευαστεί από αλεύρι ολικής αλέσεως).

Γεωργία Τσικουδάκη
Τελειοφ. Διαιτολόγος - διατροφολόγος
Μέλος της Ομάδας Logodiatrofis.gr

Δείτε επίσης

Οι φυτικές ίνες στη διατροφή μας

Οι φυτικές ίνες στη διατροφή μας

Οι φυτικές ή διαιτητικές ίνες θα πρέπει να αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της διατροφής μας. Διέρχονται από τον οργανισμό μας φτάνοντας στο παχύ έντερο, δίχως να απορροφώνται ή να πέπτονται και αυτό τις καθιστά τόσο σημαντικές.!

Χαλβάς: Το υγιεινό γλυκό για όλες τις ώρες!

Χαλβάς: Το υγιεινό γλυκό για όλες τις ώρες!

Ο χαλβάς προέρχεται από την αραβική λέξη hulw, που σημαίνει γλυκό και είναι άρρηκτα συνδεδεμένος με τη νηστεία, μιας και είναι πλούσιος σε σημαντικά θρεπτικά συστατικά (ασβέστιο, πρωτεΐνη), που ο οργανισμός στερείται λόγω αποχής από  τρόφιμα όπως το κρέας και τα γαλακτοκομικά.!

Φροντίδα

Παιδί

Ο φορέας

Η εταιρεία