Ειδήσεις

Πόσο Super είναι τα “Superfoods”? Τροφογνωσία

Οι “σούπερ” τροφές επιδρούν θετικά όταν εντάσσονται σε ένα μοντέλο ισορροπημένης διατροφής, αλλιώς μπορεί να μην παρέχουν κανένα απολύτως όφελος.

Οι λάτρεις τους αναζητούν συνεχώς νέες μελέτες που ενθαρρύνουν την κατανάλωσή τους, οι πολέμιοί τους τα απαξιώνουν ως «μόδα» και προειδοποιούν για ενδεχόμενες παρενέργειες. Σε κάθε περίπτωση είναι σίγουρο ότι τα «υπερτρόφιμα» δεν είναι πανάκεια!

Ως υπερτρόφιμα χαρακτηρίζονται εκείνα που εμφανίζουν υψηλή (αλλά όχι απόλυτη!) διατροφική αξία, λόγω μεγάλης συγκέντρωσης θρεπτικών συστατικών, αφετέρου δε έχουν ουσίες, όπως τα αντιοξειδωτικά, τα φλαβονοειδή, οι πολυφαινόλες, που μπορεί να μειώνουν τον κίνδυνο εμφάνισης κάποιων ασθενειών.

Πόσο Super είναι τα “Superfoods”?

  • Οι «υπερτροφές» έχουν κάνει θριαμβευτική είσοδο στη διατροφή μας
  • Αύξηση στην κατανάλωσή τους κατά 100% με τζίρο 30 δισ. δολάρια
  • Η απόλυτη διάσταση του ξενόφερτου μάρκετινγκ?
  • Είναι μία ακριβή επιλογή
  • Από το 2007 η ΕΈ έχει απαγορεύσει τη χρήση του όρου «υπερτρόφιμα»
  • British Cancer Research: Εργαλεία μάρκετινγκ χωρίς ιδιαίτερη επιστημονική βάση!
  • Μπορεί να ωφελούν?

Μύθοι και αλήθειες για τις υπερτροφές: Κίνδυνοι και παρενέργειες

  • Η υψηλή κατανάλωση αντιοξειδωτικών επιφέρει καταστροφικές συνέπειες, ειδικά σε χαμηλά επίπεδα της βιταμίνης D
  • Διάφορα ασιατικά «υπερτρόφιμα» καλλιεργούνται με μολυσμένο νερό!
  • Κρούσματα δηλητηριάσεων από… πυρήνες βερίκοκου
  • Θα πρέπει να διαβάζουμε την ετικέτα και τη χώρα προέλευσης

Συμπέρασμα

  • Δημιουργούν ψευδαισθήσεις υγείας
  • Προσοχή στο ισοζύγιο αντιοξειδωτικών και επιπέδων βιταμίνης D
  • Μέτρον Άριστον και στα… «υπερτρόφιμα»!
  • Ελληνικά παραδοσιακά υπερτρόφιμα: Ελιές, ελαιόλαδο, αυγό, ψάρι, καρύδια, λεμόνια, γιαούρτι, σταφίδες, κουρκουμάς κλπ.
  • Η διατροφική πρακτική του λαού μας βασίζεται στη σοφία αιώνων!

Βρείτε όλες τις απαντήσεις για τα Superfoods ΕΔΩ!

Με απλά λόγια: Μέτρον Άριστον και στα… «υπερτρόφιμα»!

Η κάλυψη των αναγκών σε αντιοξειδωτικά επιτυγχάνεται μέσα από την επαρκή κατανάλωση φρούτων και λαχανικών στο πλαίσιο του μοντέλου της ελληνικής παραδοσιακής διατροφής. Δυστυχώς ελάχιστοι αναφέρονται στα παραδοσιακά ελληνικά υπερτρόφιμα όπως είναι οι ελιές, το αυγό, το ψάρι, τα καρύδια, τα λεμόνια, το γιαούρτι και τόσα άλλα που συγκεντρώνουν αποδεδειγμένα πολλαπλές διατροφικές ιδιότητες!

Μήπως τελικά πρέπει να ανατρέξουμε στη διατροφική πρακτική του λαού μας, η οποία προέρχεται μέσα από τη σοφία αιώνων και που μας υποδεικνύει τη σωστή κατεύθυνση υγείας που θα πρέπει να ακολουθήσουμε? Λέω μήπως??

Δρ. Δημήτρης Γρηγοράκης - ΔιαιτολόγοςΔημήτρης Γρηγοράκης
Κλινικός Διαιτολόγος- Διατροφολόγος,PhD
Επιστημονικός Διευθυντής Κέντρου Διαιτολογικής Υποστήριξης & Μεταβολικού Ελέγχου ΑΠΙΣΧΝΑΝΣΙΣ – ΛΟΓΩ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ & Πρόεδρος Ελληνικής Διατροφολογικής Εταιρείας
Κολωνάκι: Σκουφά 32 & Δημοκρίτου, ΤΚ. 106 73Τηλ.: 2103647517, 2103617502, 2103615603 - Fax: 2103615603
Άνω Πατήσια: Πρόμπονα 27 & Επινίκου, ΤΚ. 111 43Τηλ.: 2102520977, 2102582465 - Fax: 2102582465
Email: grigorakis@logodiatrofis.gr

Δείτε επίσης

Ταχίνι: Ποια τα οφέλη στην υγεία μας

Ταχίνι: Ποια τα οφέλη στην υγεία μας

Το ταχίνι είναι φτιαγμένο από αποφλοιωμένο, αλεσμένο και καβουρδισμένο σουσάμι και χρησιμοποιείται κυρίως στην κουζίνα της Βόρειας Αφρικής, της Ελλάδας, του Ιράν, της Τουρκίας και της Μέσης Ανατολής.!

Φροντίδα

Παιδί

Ο φορέας

Η εταιρεία