ΦΡΑΟΥΛΑ: Ο καρπός του πειρασμού και της απόλαυσης Τροφογνωσία

Εκτός από πολύ ωραίο χρώμα και υπέροχη γεύση οι φράουλες έχουν πολλά θρεπτικά συστατικά τα οποία προσφέρουν αρκετά οφέλη σε όσους τις καταναλώνουν.

Διατροφική αξία

Ένα φλιτζάνι φράουλες (147 γρ) περιέχει 47 θερμίδες, 11 γρ υδατάνθρακες, 1γρ  πρωτεΐνες , 90% νερό και 3γρ φυτικών ινών.  

Περιέχουν επίσης πλήθος βιταμινών οι οποίες είναι οι Β1 ,Β2 ,Β3 ,Β6 ,Β9 ,Β12 ,βιτ. Α , Ε , Κ και C .

Τέλος  ένα άλλο χαρακτηριστικό που έχουν οι φράουλες είναι η υψηλή περιεκτηκότητα τους σε μέταλλα – ιχνοστοιχεία όπως είναι το ασβέστιο, το μαγνήσιο, το φώσφορο, το κάλιο, το σίδηρο, το μαγγάνιο, ο ψευδάργυρος και ο χαλκός  που το καθένα έχει τη δική του ξεχωριστή ιδιότητα όπως και οι βιταμίνες.

Οφέλη για την υγεία

Οι φράουλες έχουν αντιοξειδωτικές, αντικαρκινικές, αντιφλεγμονώδεις, καρδιοτονωτικές ιδιότητες χάρη στη μεγάλη περιεκτικότητα τους σε φαινόλες.

Επίσης, η αυξημένη περιεκτικότητά τους σε διαλυτές φυτικές ίνες δίνουν άμεσα το αίσθημα του κορεσμού, αντιμετωπίζουν τη δυσκοιλιότητα και διατηρούν τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα. Τα άτομα με διαβήτη μπορούν να καταναλώνουν άφοβα φράουλες  λόγο του χαμηλού γλυκαιμικού δείκτη.

Διαθεσιμότητα

Η καλύτερη εποχή για την κατανάλωση τους είναι από τον Απρίλιο μέχρι τον Ιούλιο.

Πως μπορείτε να τις απολαύσετε!

  1. Προσθέστε τις φράουλες μέσα στην πράσινη σαλάτα.
  2. Φτιάξτε φρουτοσαλάτα με 4-5 φράουλες, ένα μήλο και ½ μπανάνα .
  3. Πάρτε ένα γιαουρτάκι χαμηλό σε λιπαρά και προσθέστε μπισκότα digestive, ξηρούς καρπούς και φράουλες και φτίαξτε το δικό σας σπιτικό επιδόρπιο .
  4. Smoothie ή milkshake από φράουλες : 5-6 φράουλες πλυμμένες και καθαρισμένες. Προσθέστε γάλα 0-1,5 % λιπαρά και τριμμένο πάγο
  5. Σπιτική μαρμελάδα από φράουλες και στέβια
  6. Σπιτικό παγωτό σορμπέ | Υλικά : ½ φλ. κρύο νερό , 1+ ¼ φλ. κατεψυγμένες φράουλες , ½ φλ .στέβια ,2 κ.σ χυμό λεμόνι ή lime. Εκτέλεση: Τοποθετήστε όλα τα υλικά στο μπλέντερ ( μπορεί να χρειαστείεπιπλέον κρύο νερό και καλό ανακάτεμα)  . Απολαύστε το αμέσως μετά , ή προσθέστε το στην κατάψυξη για περίπου μια ώρα .
  7. Φτιάξτε fruit kebab με φράουλες και διάφορα άλλα φρούτα
  8. Jelly χωρίς ζάχαρη με 2-3 φράουλες κομμένες σε κομματάκια μέσα στο μίγμα.
  9. Τοποθετήστε φράουλες πάνω σε φρυγανιά ή φέτα ψωμιού ολικής αλέσεως
  10. Βάλτε φράουλες μέσα σε λιωμένη μαύρη σοκολάτα για ένα νόστιμο και θρεπτικό επιδόρπιο.

Δήμητρα Ιωάννου
Διαιτολόγος - Διατροφολόγος
Μέλος της Ομάδας Logodiatrofis.gr

Δείτε επίσης

Φροντίδα

Παιδί

Ο φορέας

Η εταιρεία