Ειδήσεις

Τροφές πλούσιες σε ανθεκτικό άμυλο ωφελούν την υγεία Έρευνα

Ορισμένες μορφές ανθεκτικού αμύλου εμφανίζονται σε τρόφιμα όπως μπανάνες, πατάτες, δημητριακά και όσπρια και μερικά παράγονται εμπορικώς και έχουν ενσωματωθεί σε προϊόντα διατροφής.

Μια νέα ανασκόπηση που δημοσιεύθηκε στο Nutrition Bulletin εξετάζει τα πιθανά οφέλη του ανθεκτικού αμύλου για την υγεία, μια μορφή αμύλου που δεν χωνεύεται στο λεπτό έντερο και επομένως θεωρείται ένας τύπος των διαιτητικών ινών.

Υπήρξε αύξηση στο ερευνητικό ενδιαφέρον σχετικά με το ανθεκτικό άμυλο, με αύξηση στον αριθμό μελετών που δημοσιεύτηκαν τα τελευταία 10 χρόνια κοιτάζοντας μια ποικιλία από διαφορετικές εκβάσεις της υγείας, όπως η μεταγευματική γλυκαιμία κορεσμού και η υγεία του εντέρου.

Στην παρούσα ανασκόπηση, οι συγγραφείς περιέγραψαν τα στοιχεία σχετικά με την κατανάλωση ανθεκτικού αμύλου και τις επιπτώσεις του στην υγεία, με σκοπό να εντοπίσουν τυχόν οφέλη από τροφές πλούσιες σε ανθεκτικό άμυλο και να τα εντάξουν ως λειτουργικό συστατικό.

Ένας εγκεκριμένος ισχυρισμός υγείας της Ευρωπαϊκής Ένωσης αναφέρει ότι η κατανάλωση ανθεκτικού αμύλου οδηγεί σε σταθερά μειωμένη γλυκαιμική απόκριση, σε σύγκριση με αυτές των εύπεπτων υδατανθράκων. Έτσι, οι συγγραφείς κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι οι τροφές πλούσιες σε ανθεκτικό άμυλο μπορεί να είναι ιδιαίτερα χρήσιμες για τη διαχείριση του διαβήτη.

Φαίνεται να υπάρχει μικρή επίδραση του ανθεκτικού αμύλου σε άλλους μεταβολικούς δείκτες, όπως της αρτηριακής πίεσης και των λιπιδίων του πλάσματος, αν και τα δεδομένα είναι περιορισμένα. Ενθαρρυντικά αποτελέσματα στους δείκτες της υγείας του εντέρου δείχνει ότι η περαιτέρω έρευνα μπορεί να οδηγήσει στην κατάταξη του ανθεκτικού αμύλου ως προβιοτικό.

Η μικροβιακή ζύμωση του ανθεκτικού αμύλου στο παχύ έντερο για την παραγωγή λιπαρών οξέων βραχείας αλύσου, πιθανό στηρίζει μερικές από τις βιολογικές δράσεις του, συμπεριλαμβανομένης της αύξησης του κορεσμού. Ωστόσο, οι επιπτώσεις στην όρεξη δεν οδήγησαν σε αξιοσημείωτες αλλαγές στο σωματικό βάρος μετά από μακροχρόνια κατανάλωση.

«Γνωρίζουμε ότι η επαρκής πρόσληψη ινών, τουλάχιστον 30g ανά ημέρα-είναι σημαντική για την επίτευξη μιας υγιεινής και ισορροπημένης διατροφης, η οποία μειώνει τον κίνδυνο ανάπτυξης μιας σειρά από χρόνιες ασθένειες. Το ανθεκτικό άμυλο είναι ένα είδος διαιτητικών ινών, που αυξάνει την παραγωγή των λιπαρών οξέων βραχείας αλύσου στο έντερο, και έχουν υπάρξει πολλές μελέτες σε ανθρώπους που αναφέρουν τις επιπτώσεις του σε διαφορετικές εκβάσεις της υγείας», είπε ο συγγραφέας Stacey Lockyer, Βρετανικό Ίδρυμα Διατροφής.

"Αν και τα ευρήματα υποστηρίζουν θετικά αποτελέσματα σε ορισμένους δείκτες, απαιτείται περαιτέρω έρευνα για να διαπιστωθεί αν η κατανάλωση ανθεκτικού αμύλου μπορεί να προσδώσει σημαντικά οφέλη που έχουν σχέση με το γενικό πληθυσμό. Ωστόσο, αυτό είναι σίγουρα μια συναρπαστική περιοχή της διατροφικής έρευνας για το μέλλον. "

Μαργαρίτα Μυρισκλάβου
Τελειοφ. Διαιτολόγος - Διατροφολόγος
Μέλος της Ομάδας Logodiatrofis.gr
Email: margarita-linkin @ hotmail.com

Δείτε επίσης

Η ρίγανη βοηθάει στην πέψη

Η ρίγανη βοηθάει στην πέψη

Η έρευνα που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό «Journal of Food Science» εξετάζει την επίδραση της πεπτικής διεργασίας των φαινολικών ενώσεων της ρίγανης. !

Φροντίδα

Παιδί

Ο φορέας

Η εταιρεία