Logodiatrofis.gr
Αθλητισμος

Τρέξιμο ή ποδήλατο; Ποιο είναι καλύτερο για άμεση καύση λίπους

Τρέξιμο ή ποδήλατο; Ποιο είναι καλύτερο για άμεση καύση λίπους

Ποιο από τα δύο καίει τις περισσότερες θερμίδες και εξασφαλίζει γρηγορότερη απώλεια βάρους;

Το τρέξιμο και η ποδηλασία είναι κλασικές μορφές άσκησης που μεγάλη μερίδα ανθρώπων απολαμβάνει σε όλο τον κόσμο.

Είναι και οι δύο μορφές αερόβιας άσκησης για εξωτερικούς χώρους, είτε στους δρόμους της πόλης είτε στα μονοπάτια της φύσης.

Και τα δύο αποτελούν εξαιρετική μορφή άσκησης για την καλή υγεία της καρδιάς, για καλή φυσική κατάσταση και ευεξία.

Αν είσαι σε δίλημμα, σχετικά με το ποιο από τα δύο να επιλέξεις, ίσως αυτό που πρέπει να εξετάσεις είναι τους βασικούς σου στόχους σε σχέση με την άσκηση.

Κάψιμο θερμίδων

Και οι δύο μορφές άσκησης κατατάσσονται ανάμεσα στους καλύτερους τρόπους καύσης θερμίδων:

Το τρέξιμο γενικά καίει 566 έως 839 θερμίδες την ώρα, ενώ η ποδηλασία με έντονο ρυθμό αυξάνει στις 498 έως 738 θερμίδες την ώρα, με βάση τις εκτιμήσεις του Αμερικανικού Κολλεγίου Αθλητικής Ιατρικής.

Γενικά, το τρέξιμο καίει περισσότερες θερμίδες από το ποδήλατο, επειδή χρησιμοποιεί περισσότερους μύες.

Ωστόσο, η ποδηλασία είναι πιο ήπια για το σώμα και μπορεί να το κάνεις για περισσότερη ώρα ή πιο γρήγορα από ό, τι μπορείς να τρέξεις.

Χτίσιμο μυών

Το τρέξιμο χρησιμοποιεί όλους τους μύες ταυτόχρονα και δεν τους εμπλέκει με τρόπο που θα αυξήσει τον όγκο τους, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν ισχυροποιούνται.

Ωστόσο, οι μύες και τα οστά θα γίνουν ισχυρότερα, καθώς τρέχεις πάνω στην επιφάνεια του εδάφους.

Το τρέξιμο στρατολογεί περισσότερους μύες, κάτι που μπορεί να σημαίνει ότι αυξάνει την καύση ενέργειας, λέει η Astrid Swan, γυμνάστρια στο Barry’s Bootcamp πιστοποιημένη από την NASM.

Το τρέξιμο θα προκαλέσει καλό στρες στο σώμα και θα βοηθήσει στην πρόληψη της οστικής απώλειας και της οστεοπόρωσης.

Λιγότερους τραυματισμούς

Είναι, όπως είπαμε, και τα δύο εξαιρετικές μορφή άσκησης για την ενίσχυση της καρδιάς και την αύξηση του μεταβολισμού.

Το τρέξιμο, όμως, συχνά συνδέεται με πιο συχνούς τραυματισμούς.

Ένας επαγγελματίας φυσικής αγωγής θα σε καθοδηγήσει στο πώς να τρέχεις σωστά, μειώνοντας το ενδεχόμενο τραυματισμών.

Συνολικά, η ποδηλασία είναι πιο ήπια στο σώμα, αλλά μπορεί να αυξήσει τον πόνο στη μέση.

Οι τραυματισμοί είναι πιο συχνοί στο τρέξιμο και ίσως το γρήγορο περπάτημα μπορεί να είναι μια πιο ασφαλής επιλογή από την ποδηλασία αλλά και το τρέξιμο.

Από την άλλη, ένα από τα πιο σπουδαία πράγματα σχετικά με την ποδηλασία είναι ότι έχει χαμηλό αντίκτυπο στις αρθρώσεις του σώματος, οπότε είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να ξεκινήσει κάποιος το ταξίδι γυμναστικής», λέει η Olivia Amato, πιστοποιημένη προπονήτρια από την NASM.

Εάν όμως έχεις τραυματισμό στο γόνατο, σίγουρα δεν ενδείκνυται. Επίσης, θα πρέπει να επιλέγεις ασφαλείς διαδρομές.

Τέλος, να θυμάσαι ότι, αν έχεις κάποια χρόνια πάθηση υγείας, καλό είναι να μιλήσεις με το γιατρό σου πριν ξεκινήσεις ή αυξήσεις οποιαδήποτε νέα άσκηση.

Απώλεια βάρους

Για να χάσεις βάρος, πρέπει να βρεις τη σωστή ισορροπία θερμίδων (όχι πάρα πολλές ούτε πολύ λίγες) με βάση αυτές που καταναλώνεις τρώγοντας και αυτές που καίγονται μέσω άσκησης και των σωματικών λειτουργιών.

Μπορεί να χάσεις βάρος πιο γρήγορα τρέχοντας. Αλλά, αν κάνεις ποδήλατο για μεγάλα χρονικά διαστήματα, η απώλεια θερμίδων μπορεί τελικά να καλύψει και να ξεπεράσει αυτή του τρεξίματος.

Ενώ το τρέξιμο καίει περισσότερες θερμίδες κατά μέσο όρο, η ποδηλασία είναι πιο ήπια στις αρθρώσεις, κάτι που μπορεί να σου επιτρέψει να ασκηθείς περισσότερο και να κάψεις περισσότερες θερμίδες συνολικά.

Οικονομικός τρόπος άσκησης

Αν απλά θέλεις να δοκιμάσεις ένα νέο άθλημα, για να εξασφαλίσεις την απαραίτητη άσκηση κάθε εβδομάδα, το τρέξιμο είναι φθηνότερη επιλογή.

Το ποδήλατο είναι ακριβότερο από το τρέξιμο, λόγω της αρχικής επένδυσης ενός ποδηλάτου και του κόστους για τη συντήρησή του με την πάροδο του χρόνου.

Χρειάζεσαι επίσης κράνος και μπορεί να θέλεις να αγοράσεις ειδικά παπούτσια και ρούχα.

Ωστόσο, ένα ποιοτικό ζευγάρι παπούτσια για τρέξιμο μπορεί να είναι επίσης ακριβό. Τα καλά παπούτσια προστατεύουν τις αρθρώσεις σου και τα ειδικά ενεργά ρούχα μπορούν να βοηθήσουν στην αποβολή του ιδρώτα.

Τι να επιλέξεις τελικά- Ποδήλατο ή Τρέξιμο;

Ούτε η ποδηλασία ούτε το τρέξιμο ξεχωρίζουν ως καλύτερη επιλογή η μία από την άλλη.

Επίλεξε όποιο ταιριάζει στον τρόπο ζωής σου, για να διασφαλίσεις ότι θα το απολαύσεις και θα το συνεχίσεις.

Πρέπει να βρεις κάτι που πραγματικά σου αρέσει, για να… κολλήσεις με αυτό. Αν δεν δοκιμάσεις και τα δύο, αποκλείεται να καταλήξεις σε αυτό που σου αρέσει περισσότερο.

Κάτι άλλο που πρέπει να λάβεις υπόψη: Το κλειδί για να ξεκινήσεις και να μείνεις σταθερή σε μια διαρκή σχέση με οποιαδήποτε άσκηση είναι να ξεκινήσεις αργά, αυξάνοντας τον χρόνο και την ένταση άσκησης σταδιακά. Διαφορετικά, κινδυνεύεις να κουραστείς και να εξαντληθείς και φυσικά να εγκαταλείψεις.

Μπορείς φυσικά να κάνεις εναλλαγή μεταξύ των δύο, για να αποκομίσεις τα οφέλη κάθε δραστηριότητας και να αποτρέψεις την πλήξη.

Συντάκτης: Ζίνα Γκρέκα, Fitness Coach

Αρχική δημοσίευση: bestofyou.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ