Ειδήσεις

Απολαύστε το φαγητό σας... ακόμα και σε μικρές ποσότητες Συμβουλές & Tips

Μπορείτε να απολαύσετε τα γεύματά σας κάνοντας παράλληλα μικρές αλλαγές στις ποσότητες και τα είδη των τροφίμων που υπάρχουν στο πιάτο σας.

Τα υγιή γεύματα αρχίζουν με μια ποικιλία και ισορροπία των τροφίμων από κάθε ομάδα τροφίμων. Ο επιθυμητός στόχος είναι να καταναλώνετε λιγότερο νάτριο και λιγότερα κορεσμένα λιπαρά και προστιθέμενα σάκχαρα.

Πιο συγκεκριμένα, ακολουθούν 10 συμβουλές που θα σας βοηθήσουν να απολαμβάνετε το φαγητό σας ακόμα και σε μικρές ποσότητες.

  1. Να είστε σε θέση να αναγνωρίζετε τα τρόφιμα που καταναλώνετε.
  2. Να καταναλώνετε το γεύμα σας με αργούς ρυθμούς προκειμένου να νιώθετε τη γεύση και την υφή του προϊόντος, καθώς και να παρατηρήσετε το κατά πόσο νιώθετε χορτάτοι ή όχι. Οι αργοί ρυθμοί κατανάλωσης οδηγούν πιο γρήγορα σε αίσθηση κορεσμού.
  3. Να χρησιμοποιείτε μικρότερο πιάτο προκειμένου να μπορείτε να ελέγχετε τη ποσότητα της μερίδας. Με αυτόν τον τρόπο θα τρώτε όλη τη μερίδα σας χωρίς να τρώτε πολύ και θα νιώθετε χορτάτοι.
  4. Σε περίπτωση που τρώτε εκτός σπιτιού, να κάνετε πιο υγιεινές επιλογές, επιλέγοντας τρόφιμα που είναι ψημένα ή βρασμένα αντί για τηγανητά, και μπορείτε να τα συνοδεύσετε με κάποια σάλτσα.
  5. Ικανοποιήστε τις υπογλυκαιμίες σας με υγιεινό τρόπο καταναλώντας τρόφιμα που είναι από μόνα τους γλυκά όπως τα φρούτα (πεπόνι, ανανάς, κεράσια κ.α.)
  6. Επιλέξτε να τρώτε κάποια τρόφιμα περισσότερο ή λιγότερο συχνά με το να τρώτε περισσότερα λαχανικά, φρούτα, δημητριακά ολικής αλέσεως και χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά γαλακτοκομικά προϊόντα. Μειώστε τα τρόφιμα όπως η πίτσα, το παγωτό και τα κέικ.
  7. Να δημιουργείτε δικό σας πλάνο γεύματος με το να προγραμματίζετε τα γεύματά σας εκ των προτέρων, ή μπορείτε να βρείτε υγειινές συνταγές στο www.logodiatrofis.gr .
  8. Nα καταναλώνετε υγρά με έξυπνο τρόπο, δηλαδή να πίνετε νερό ή άλλα ποτά χωρίς θερμίδες όπως τσάι χωρίς ζάχαρη ή άλλα ποτά χαμηλών θερμίδων όταν νιώθετε δίψα. Τα ποτά που περιέχουν ζάχαρη περιέχουν προστιθέμενη ζάχαρη και έχουν υψηλές θερμίδες.
  9. Να συγκρίνετε τα τρόφιμα μεταξύ τους ως προς τις διατροφικές πληροφορίες.
  10. Να τρώτε λιγότερα γλυκά και όταν τρώτε να επιλέγετε τα μικρότερα σε μέγεθος κομμάτια (πχ. Brownies, κέικ, τούρτες, πίτες, μπισκότα)

Επίμελεια Κειμένου

Ναταλία Βάου
Τελειόφοιτη Διαιτολόγος - Διατροφολόγος
Μέλος της Ομάδας Logodiatrofis.gr
Email: nvaou@hotmail.com

Δείτε επίσης

Φροντίδα

Παιδί

Ο φορέας

Η εταιρεία