Ειδήσεις

13 τροφές που θα σας βοηθήσουν να κάψετε θερμίδες και λίπος Συμβουλές & Tips

Δοκιμάστε αυτά τα τρόφιμα για να αυξήσετε τον μεταβολισμό, να απελευθερώσετε λίπος και να αποβάλλετε τις τοξίνες.

Ξέρουμε, ακούγεται σαν να είναι πολύ καλό για να είναι αληθινό. Αλλά υπάρχουν στην πραγματικότητα μερικά πράγματα που μπορείτε να φάτε τα οποία αυξάνουν τον μεταβολισμό, ενεργοποιούν τις ορμόνες που απελευθερώνουν λίπος και αποβάλλουν τις τοξίνες που δυσκολεύουν το σώμα σας να χάσει τα ανεπιθύμητα κιλά.

Απλά θα πρέπει να είστε ενημερωμένοι ότι για αυτά τα τρόφιμα για να δουλέψουν οι θαυματουργές ιδιότητές τους, θα πρέπει να καταναλώνονται ως μέρος μιας υγιεινής διατροφής. Αυτό είναι και το σωστό, μην περιμένετε να αναπληρώσετε μια μέρα γεμάτη με άχρηστα πράγματα, τρώγοντας πατατάκια για καύση λίπους.

Τομάρινδος (Τομάρινη πάστα)

Ο τομάρινδος είναι ένας καρπός που χρησιμοποιείται σε πολλά ινδικά πιάτα και πρόσφατα έχει συνδεθεί με την απώλεια βάρους. Μελέτες έχουν δείξει ότι μειώνει την όρεξη και το σωματικό λίπος ελέγχοντας τα επίπεδα σεροτονίνης που σχετίζονται με τον κορεσμό, την αυξημένη καύση λίπους και την ικανότητα του σώματος να δημιουργεί νέα λιποκύτταρα.

Εύκολες ιδέες για γεύμα: Δοκιμάστε να αναμείξετε με την  πάστα από τομάρινδο ως εξής: καυτερό τομάρινδο και τρούφες ημέρας, καρύδα και κοτόπουλο με κάρυ συνδυαστικά με τομάρινδο ή ακόμη τομάρινη πάστα και καυτερή σως.

Κουρκουμάς

Αυτό το κίτρινο μπαχαρικό δεν είναι μόνο ιδανικό για τη μείωση της χρόνιας φλεγμονής στο σώμα, αλλά μπορεί επίσης να μειώσει τη φλεγμονή στα λιπώδη σας κύτταρα. Αυτό είναι το σωστό, τα λιποκύτταρά σας φλεγμένονται. Σε μια μελέτη που διεξήχθη στο Πανεπιστήμιο Tufts, όπου τα  ποντίκια τρέφονταν με κουρκουμίνη, μία από τις ενεργές χρωστικές στο κουρκουμά, απέκτησαν λιγότερο βάρος και είχαν χαμηλότερο σωματικό λίπος.

Εύκολες ιδέες για γεύμα: Δοκιμάστε κίτρινο καβουρντισμένο κάρυ, τονωτικό κουρκουμά, ή κουρκουμά smoothie με γάλα αμυγδάλου.

Χυμός ντομάτας

Ποιος θα σκεφτόταν ότι το  Bloody Mary θα μπορούσε να κάψει λίπος; Αποδεικνύεται ότι ο χυμός τομάτας βοηθά στη μείωση της φλεγμονής, η οποία μπορεί να συρρικνωθεί τα λιποκύτταρά σας. Σε μια μελέτη που δημοσιεύθηκε στο British Journal of Nutrition, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι η κατανάλωση 11 γραμμαρίων  χυμού ντομάτας για 20 ημέρες, μείωσε τη συστηματική φλεγμονή σε υπέρβαρες γυναίκες.

Ο χυμός τομάτας έχει επίσης αποδειχθεί ότι αυξάνει την αδιπονεκτίνη, μια πρωτεΐνη που βοηθά στην διάσπαση του σωματικού λίπους.

Εύκολες ιδέες για γεύμα: Πίνετε Bloody Mary και φτιάξτε γκαζπάτσο από κίτρινη ντομάτα ή σούπα ντομάτας και καρπουζιού.

Λαχανίδα

Αυτός ο βασιλιάς λαχανικών δεν είναι το μόνο τρόφιμο πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά στον πλανήτη, αλλά βοηθά επίσης στην καταστολή της όρεξης και καθαρίζει το σώμα από τις τοξίνες. Τέσσερα φλιτζάνια λαχανίδας (ποσότητα που θα χρησιμοποιούσατε σε μια σαλάτα) έχουν 10 γραμμάρια φυτικών ινών και αρκετά αποτοξινωτικά θρεπτικά συστατικά ώστε να επιβαρύνουν  υπερβολικά τα μονοπάτια αποτοξίνωσης του ήπατος σας για 48 ώρες!

Ένας πιο υγιεινός οργανισμός έχει μικρότερη επιθυμία για ζάχαρη και τηγανητά, οι μεγαλύτεροι σύμμαχοι των λιποκυττάρων σας.

Εύκολες ιδέες για γεύμα: Φτιάξτε μια ωμή σαλάτα με αβοκάντο, κίτρινες πιπεριές και άγουρες ντομάτες, δοκιμάστε τραγανά τσιπς λαχανίδας ή πιείτε παγωμένο πράσινο χυμό λαχανικών.

Άγριος σολομός

Ενώ δεν μπορείτε να δημιουργήσετε κοιλιακούς ( πράγμα που απαιτεί αρκετές προσπάθειες), μπορείτε να αφαιρέσετε το λίπος της κοιλιάς καταναλώνοντας τον άγριο σολομό σε τακτική βάση. Τα ωμέγα-3 στον άγριο σολομό συμβάλλουν στη βελτίωση της ευαισθησίας στην ινσουλίνη, η οποία συρρικνώνει το λίπος από τη μέση σας.

Ο άγριος σολομός ενεργοποιεί επίσης τον θυρεοειδή  για ταχύτερο μεταβολισμό.

Εύκολες ιδέες για γεύμα: Απολαύστε τον άγριο σολομό με κάρδαμο και σαλάτα από ροζ γκρέιπφρουτ, φτιάξτε ένα πιάτο από ωμό μαριναρισμένο σολομό  ή καταναλώστε καπνιστό άγριο σολομό με άνηθο και μουστάρδα.

Μπρόκολο

Το μπρόκολο περιέχει μια ουσία που ονομάζεται φυτοθρεπτική σουλφοραφάνη, η οποία διεγείρει ένα ένζυμο που κάνει τα λιπώδη σας κύτταρα να συμμετέχουν στην καύση λίπους.

Εύκολες ιδέες για γεύμα: Σοτάρετε μπρόκολο με ξύσμα λεμονιού και νιφάδες τσίλι, ανακατέψτε  μπρόκολο και γλυκό ιταλικό λουκάνικο μαζί, ή ρίξτε μπρόκολο και σκουός (λαχανικά εποχής)  με ελαιόλαδο, μέντα, χυμό λεμονιού και κουκουνάρι.

Αβοκάντο

Το ¨κακό¨ λίπος στο αβοκάντο στην πραγματικότητα συμβάλλει στην καύση του λίπους.

Το μονοακόρεστο  λίπος του γεμίζει τις κυτταρικές μεμβράνες, επιτρέποντας στα κύτταρα να επικοινωνούν  με τις ορμόνες που καίνε από το λίπος. Επίσης, απενεργοποιεί τις ορμόνες αποθήκευσης λίπους του σώματος. Επιπλέον, ενισχύει το μεταβολισμό προστατεύοντας το ενεργειακό μέρος των κυττάρων από την  βλάβη των ελεύθερων ριζών.

Εύκολες ιδέες για γεύμα: Φάε μισό αβοκάντο με θαλασσινό αλάτι και ντομάτες για πρωινό, πρόσθεσε αβοκάντο στο σπανάκι και πράσινα φασόλια στη σαλάτα, ή φτιάξε ένα smoothie αβοκάντο με γάλα καρύδας και κανέλα.

Βραζιλιάνικα φιστίκια

Την επόμενη φορά που θέλετε να απορρίψετε αυτά τα μεγάλα φιστίκια  από την επιλογή μικτών καρπών, μην το κάνετε. Συντελούν στην καύση του λίπους. Βοηθούν στην τόνωση του μεταβολισμού μετατρέποντας τον θυρεοειδή στην ενεργή μορφή του. Επίσης, δεσμεύουν τις τοξίνες που διαφορετικά θα αποθηκεύονταν στα λιποκύτταρά σας και συμβάλλουν στην κυτταρίτιδα.

Εύκολες ιδέες για γεύμα: Καταναλώστε τα βραζιλιάνικα φιστίκια ως σνακ, πιείτε γάλα με βανίλια και κάρδαμο από βραζιλιάνικα φιστίκια, πασπαλίστε βραζιλιάνικα φιστίκια σε μάνγκο, παπάγια και φρουτοσαλάτα με εσπεριδοειδή.

Chia

Περιέχει ω-3 λιπαρά οξέα, φυτικές ίνες, πρωτεΐνη.

Αυτοί οι μικροί σπόροι που περιέχει καταστέλλουν την όρεξη, αυξάνουν τον μεταβολισμό και ενεργοποιούν την γλυκαγόνη, μία ορμόνη του σώματος που καίει το λίπος.

Το μυστικό είναι να μουλιάζετε τους σπόρους για 15 λεπτά έτσι ώστε να αποκτήσουν 10 φορές μεγαλύτερο μέγεθος από το κανονικό τους μέγεθος. Όπως και με το πλιγούρι βρώμης, όσο μεγαλύτεροι είναι οι σπόροι, τόσο το στομάχι σας θα απελευθερώσει πιο γρήγορα ορμόνες, οι οποίες σας δίνουν το μήνυμα κορεσμού και ότι είστε πλήρως ικανοποιημένοι.

Εύκολες ιδέες για γεύμα: Φτιάξτε πουτίγκα με σπόρους Chia, μουσκεύοντας τους σπόρους σε γάλα αμυγδάλου και επικαλύψτε το πάνω μέρος με ωμά αμύγδαλα, ανακατέψτε τα με γάλα καρύδας και ανανά για να απολαύσετε ως επιδόρπιο Pina Colada ή δοκιμάστε σπόρους Chia σε ενεργειακή μπάρα.

Στρείδια

Τα στρείδια είναι μια πολύ καλή επιλογή όταν βρίσκεστε σε δίαιτα και όταν πρόκειται να δειπνήσετε κάπου έξω.

Επιπρόσθετα, για να είστε σε φόρμα και να μην παίρνετε έξτρα θερμίδες, 6 στρείδια περιέχουν μόνο 50 θερμίδες και φυσικά είναι η πιο πλούσια πηγή ψευδαργύρου, ο οποίος βοηθάει στη μείωση της όρεξης και γενικότερα μειώνει την επιθυμία για κατανάλωση φαγητού.

Εύκολες ιδέες για γεύμα: Καταναλώστε μερικά στρείδια με χυμό λεμονιού και ταμπάσκο.

Λάδι καρύδας

Δεν δημιουργούνται όλα τα διαιτητικά λίπη με τον ίδιο τρόπο. Το λάδι καρύδας είναι πλούσιο σε τριγλυκερίδια μέσης αλύσου (MCTs), τα οποία το σώμα σας χρησιμοποιεί κατά προτίμηση για ενέργεια, χωρίς να τα αφήνει να αποθηκεύονται ως λίπος.

Μια μελέτη που δημοσιεύθηκε στην Αμερικάνικη Εφημερίδα της Κλινικής Διατροφής έδειξε μεγαλύτερη απώλεια λίπους στην κοιλιά σε διάστημα 16 εβδομάδων, όταν καταναλώθηκαν τριγλυκερίδια μέσης αλύσου έναντι ελαιόλαδου. Αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να αποκλείσετε εξ ολοκλήρου το ελαιόλαδο από την διατροφή  σας καθώς έχει άλλες ευεργετικές ιδιότητες.

Αντ ‘αυτού, χρησιμοποιήστε λάδι καρύδας για να μαγειρέψετε και ελαιόλαδο για ντρέσινγκ σε σαλάτα.

Κανέλα

Αυτό το αρωματικό μπαχαρικό βοηθάει στην γρήγορη μεταφορά της γλυκόζης στα κύτταρα έτσι ώστε η ορμόνη αποθήκευσης λίπους, η ινσουλίνη, να περιφέρεται τριγύρω πολύ λιγότερο. Προσέξτε τρώγοντας ένα κουλουράκι κανέλας δεν μετράει. Χρειάζεται να καταναλώνετε τουλάχιστον το 1/4 κουταλάκι του γλυκού κανέλας για να επωφεληθείτε από το πλεονέκτημά της που είναι η καύση λίπους.

Εύκολες ιδέες για γεύμα: Προσθέστε κανέλα σε smoothie βανίλιας, φτιάξτε μια πουτίγκα με μήλο, τσίλι και σπόρους chia, ή δοκιμάστε κανέλα με κινόα σμέουρα και φιστίκια.

Καφές

Ο καφές διεγείρει την έκκριση αδρεναλίνης, η οποία στέλνει μήνυμα στην αποθήκη λίπους για την καύση λίπους.

Όταν πίνετε καφέ 20 λεπτά πριν την προπόνηση, ο καφές δρα ως εργογόνο βοήθημα δίνοντάς σας την δυνατότητα να προπονείστε πιο έντονα.

Ο σκοπός είναι να τον καταναλώνετε σκέτο χωρίς γάλα, καθώς το γάλα μειώνει την καύση λίπους. Ακόμη, εάν μπορείτε να καταναλώνετε περισσότερο από ένα φλυτζάνι καφέ την ημέρα τότε ο καφές μπορεί να αρχίσει να παρεμβαίνει στην ικανότητά του οργανισμού σας να ρυθμίζει την ινσουλίνη, ορμόνη αποθήκευσης λίπους.

Χριστίνα Χαζίζα
Τελειόφοιτη Διαιτολόγος - Διατροφολόγος
Μέλος της Ομάδας Logodiatrofis.gr
Email: christinahaziza@gmail.com

Δείτε επίσης

Φροντίδα

Παιδί

Ο φορέας

Η εταιρεία