Ειδήσεις

Συμπληρώματα Διατροφής: Ναι ή όχι ; Συμβουλές & Tips

Η απάντηση στο ερώτημα δεν είναι ούτε θετική ούτε αρνητική. 

 

Το υγιές, το φυσιολογικό και το μεταβολικά και κλινικά ορθόδοξο είναι ο κάθε οργανισμός να προσλαμβάνει όλα τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά  (λίπη,υδατάνθρακες,πρωτείνες,βιταμίνες,μέταλλα,ιχνοστοιχεία), καθώς και τις θερμίδες που χρειάζεται, ώστε να παράγει έργο, μέσα απο την καθημερινή διατροφή του, σε 5 με 6 γεύματα. Επομένως αν ορίσουμε ως οργανισμό αναφοράς, ένα απόλυτα υγιή ενήλικα που ανήκει στο μέσο πληθυσμό και έχει πρόσβαση μέσω των ημερησίων γευμάτων του σε όλες τις ομάδες τροφίμων, τότε η χορήγηση συμπληρωμάτων διατροφής δεν κρίνεται απαραίτητη.  

Συχνά όμως υπάρχουν ιδιαίτερες περιπτώσεις, όπου τα δεδομένα χρειάζονται μια διαφορετική προσέγγιση :

  • Περιπτώσεις όπου υπάρχει αυξημένη ανάγκη πρόσληψης συγκεκριμένων θρεπτικών συστατικών, τα οποία δεν μπορούν να καλυφθούν πρακτικά και ποσοτικά μέσω της ημερήσιας διατροφικής πρόσληψης. Χαραχτηριστικά παραδείγματα αυτής της κατηγορίας είναι η εφηβεία, ο πρωταθλητισμός και η εγκυμοσύνη.
  • Περιπτώσεις όπου υπάρχει μια γενετική-γονιδιακή ιδιαιτερότητα όπου αφορά είτε στη μειωμένη απορρόφηση είτε στη μειωμένη διάθεση είτε στη μειωμένη αποθήκευση συγκεκριμένων θρεπτικών συστατικών, όπως για παράδειγμα η αναιμία, όπου χορηγείται σίδηρος.
  • Περιπτώσεις αλλεργιών ή τροφικών δυσανεξιών, όπως αυτές στη λακτόζη. Αυτόματα η απόρριψη πρόσληψης γαλακτοκομικών προιόντων, συνεπάγεται μειωμένη πρόσληψη Ca. Εδώ συνίσταται η λήψη συμπληρωμάτων.
  • Ειδικές ομάδες του πληθυσμού, όπως είναι οι καπνιστές (βιταμίνη C), οι pills workχορτοφάγοι (Fe και Β12), οι αλκοολικοί (πολυβιταμίνες), γυναίκες κυρίως στην εμμηνόπαυση με οστεοπόρωση (Ca, Mg, vit-D), καθώς και καρδιοπαθείς (αντιοξειδωτικά).

Δεν υπάρχει αμφιβολία, πως η χορήγηση συμπληρωμάτων διατροφής, όπου κρίνεται σκόπιμη, μπορεί να έχει ιδιαίτερα θετικά αποτελέσματα για τον οργανισμό. Μία καλή εναλλακτική αποτελούν τα πολυβιταμινούχο σκευάσματα, τα οποία περιέχουν ζωτικές βιταμίνες, μέταλλα, ιχνοστοιχεία και εκχύλισμα Ginseng G115 στη σωστή αναλογία και ποσότητα χαρίζοντας στον οργανισμό φυσική και πνευματική ευεξία κάθε στιγμή.

Η απάντηση στην ερώτηση «Συμπληρώματα βιταμινών και μετάλλων: Ναι ή Όχι;» είναι ότι ναι, μπορούν τα συμπληρώματα να λαμβάνονται για ειδικούς όμως λόγους, όχι αλόγιστα και μόνο κατόπιν σύστασης επιστήμονα γιατρού ή διατροφολόγου.


Μακρυλλός Μιχάλης  Κλινικός Διαιτολόγος - Διατροφολόγος MSc Sportsnutrition &Human Metabolism  Απίσχνανσις - Λόγω Διατροφής Π.Φάληρο, Ε.Βενιζέλου 235  Μέλος Πανελληνίου Συλλόγου Διαιτολόγων - Διατροφολόγων  Ιδρυτικό Μέλος της Ελληνικής Διατροφολογικής Εταιρείας Official Website: mmakrillos.gr - See more at: http://www.logodiatrofis.gr/genniomaste-h-ginomaste-prwtathlhtes#sthash.AEksqe3X.dpuf

 

Δείτε επίσης

Easy Cook Diet

Easy Cook Diet

Για εσένα που δεν έχεις χρόνο να μαγειρέψεις αλλά θες να τρως σωστά και να χάσεις βάρος (Διαιτολόγιο για 3 εβδομάδες).!

Πώς να χάσετε το λίπος στα πόδια

Πώς να χάσετε το λίπος στα πόδια

Αν πλησιάζει ένα σημαντικό γεγονός στη ζωή σας ή για παράδειγμα θέλετε να πάτε διακοπές, ίσως θελήσετε να χάσετε λίπος από την περιοχή των ποδιών μέσα στον επόμενο μήνα.!

Κορυφαίοι συνδυασμοί θρεπτικών συστατικών

Κορυφαίοι συνδυασμοί θρεπτικών συστατικών

Σύμφωνα με όλες τις τελευταίες έρευνες και μελέτες υπάρχουν κάποιες μικροθρεπτικές ουσίες, οι οποίες όταν καταναλωθούν συνδυαστικά, προκαλούν ακόμα μεγαλύτερο όφελος στον ανθρώπινο οργανισμό από ότι εάν καταναλωνόταν μεμονωμένα. !

Φροντίδα

Παιδί

Ο φορέας

Η εταιρεία