Ειδήσεις

Στιγμιαίος καφές | Ένα από τα αγαπημένα ροφήματα παγκοσμίως Τροφογνωσία

Ο στιγμιαίος καφές αποτελεί ένα από τα πιο δημοφιλή και αγαπημένα ροφήματα παγκοσμίως, όπου μας συντροφεύει σε διάφορες φάσεις της ημέρας

Απαραίτητος για το πρωινό ξύπνημα αλλά και χρήσιμο «εργαλείο» στην εργασία, ο στιγμιαίος καφές προσφέρει τόνωση και μας κάνει να νιώθουμε πιο ενεργητικοί, βοηθώντας να ανταπεξέλθουμε πιο αποτελεσματικά στις καθημερινές μας υποχρεώσεις, πνευματικές και σωματικές.

Είναι σημαντικό να αναφερθεί ότι ο στιγμιαίος καφέ είναι φυτικής προέλευσης από τις ποικιλίες Arabica και Robusta, που εξηγούν την υψηλή του περιεκτικότητα στα αντιοξειδωτικά χλωρογενικό και καφεϊκό οξύ, τα οποία  παρουσιάζουν ισχυρή αντικαρκινική δράση ιδιαίτερα ενάντια στον καρκίνο του οισοφάγου, της στοματικής κοιλότητας και του φάρυγγα.

Ταυτόχρονα, η συνεργιστική δράση των πολυφαινολών και της καφεΐνης, καθώς και των στοιχείων μαγνησίου και καλίου που περιέχονται στον στιγμιαίο καφέ, φαίνεται να δρουν προστατευτικά στην εμφάνιση της υπέρτασης, της νόσου της γεροντικής άνοιας και του σακχαρώδη διαβήτη τύπου ΙΙ με τη βελτίωση της ευαισθησίας των κυττάρων στην ινσουλίνη.

Ακόμη, η καφεΐνη που περιέχουν δρα ως διεγερτικό του εγκεφάλου, συμβάλλοντας στην καταπολέμηση της κόπωσης και στην καλύτερη πνευματική συγκέντρωση και εγρήγορση του εγκεφάλου.

Επιπλέον, επιλέγοντας στιγμιαίο καφέ, λαμβάνουμε μικρότερη ποσότητα καφεΐνης (65-100mg) συγκριτικά με άλλα είδη (π.χ. ο καφές φίλτρου, περιέχει 115-175mg καφεΐνης) με αποτέλεσμα να μην ξεπερνάμε τη συνιστώμενη ημερήσια ποσότητα (400mg).

Είδος καφέ ανά μερίδα

Περιεκτικότητα σε καφεΐνη

Καφές φίλτρου (~200ml)

115-175mg

Στιγμιαίος καφές (~200ml)

65-100mg

Εσπρέσο (30ml)

30-40mg

Ντεκαφεϊνέ στιγμιαίος καφές (~200ml)

2-3mg

Πηγή: The Coffee Science Information Centre, www.cosic.org

Μπορούμε, λοιπόν, να απολαμβάνουμε καθημερινά τον αγαπημένο μας στιγμιαίο καφέ ζεστό ή κρύο, στα πλαίσια μίας ισορροπημένης διατροφής και ενός υγιεινού τρόπου ζωής.

Εύα Καφετζή
Κλινικός Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, BSc
Επιστημονική Διευθύντρια ΑΠΙΣΧΝΑΝΣΙΣ – ΛΟΓΩ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ, Πτολεμαΐδας 
Αναπληρωτής Υπεύθυνη Βορείου Ελλάδας Ελληνικής Διατροφολογικής Εταιρείας
kafetzi @ logodiatrofis.gr

Δείτε επίσης

Νερό και Υγεία

Νερό και Υγεία

Όσο κοινότοπο κι αν θεωρούμε πλέον πως έχει γίνει το θέμα περί σημαντικότητας του νερού, δεν παύει να αποτελεί μείζονα παράγοντα όχι μόνο για να λειτουργεί ο οργανισμός μας αλλά και για να υπάρχει ζωή.!

Πόσο Super είναι τα “Superfoods”?

Πόσο Super είναι τα “Superfoods”?

Οι “σούπερ” τροφές επιδρούν θετικά όταν εντάσσονται σε ένα μοντέλο ισορροπημένης διατροφής, αλλιώς μπορεί να μην παρέχουν κανένα απολύτως όφελος.!

Οι φυτικές ίνες στη διατροφή μας

Οι φυτικές ίνες στη διατροφή μας

Οι φυτικές ή διαιτητικές ίνες θα πρέπει να αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της διατροφής μας. Διέρχονται από τον οργανισμό μας φτάνοντας στο παχύ έντερο, δίχως να απορροφώνται ή να πέπτονται και αυτό τις καθιστά τόσο σημαντικές.!

Φροντίδα

Παιδί

Ο φορέας

Η εταιρεία