Ειδήσεις

Σοκολάτα: Νέες έρευνες για τα οφέλη της Τροφογνωσία

Την επόμενη φορά που θα φάτε ένα κομμάτι σοκολάτα μην αισθανθείτε τύψεις!

Παρότι η υπερκατανάλωση ενοχοποιείται για την συμβολή της  στη αύξηση του σωματικού βάρους υπάρχει σειρά από οφέλη για τη υγεία.

Στο παρελθόν, η κατανάλωση σοκολάτας είχε συσχετισθεί αρνητικά με διάφορες ασθένειές όπως η ακμή, η παχυσαρκία, η υψηλή αρτηριακή πίεση η στεφανιαία νόσος και ο διαβήτης. Πλέον η σοκολάτα συστήνεται ως πηγή πλούσια σε αντιοξειδωτικά, κάποιες μελέτες μάλιστα ισχυρίζονται πως η σοκολάτα μπορεί να μειώσει τα επίπεδα της χοληστερόλης και την πρόληψη της εξασθένησης της μνήμης.

Μιλάμε φυσικά για τη μαύρη σοκολάτα (σοκολάτα υγείας) και όχι τις διάφορες σοκολάτες που περιέχουν καραμελωμένους ξηρούς καρπούς, φρούτα στη μορφή κρέμας, αλκοόλ κ.α. 

Η σοκολάτα επαινείται για το αντιοξειδωτικό δυναμικό της. Η πρόσφατη  ανακάλυψη των βιολογικά ενεργών φαινολικών ενώσεων που υπάρχουν στο κακάο παρέχουν θετικές επιπτώσεις στη γήρανση, το οξειδωτικό στρες, τη  ρύθμιση της πίεσης του αίματος , και την αθηροσκλήρωση.

Όσο υψηλότερη είναι η περιεκτικότητα σε κακάο, τόσο περισσότερα οφέλη για την υγεία και φυσικά όσο λιγότερη περιεκτικότητα σε ζάχαρη τόσο καλύτερο για τη γενική υγεία.

Ας δούμε τα οφέλη της σοκολάτας σύμφωνα με τις μελέτες

Μειώνει τη χοληστερόλη

Σύμφωνα με μια μελέτη, που δημοσιεύθηκε στο The Journal of Nutrition, η κατανάλωση σοκολάτας μπορεί να βοηθήσει στη μείωση της LDL χοληστερόλης, γνωστή ως 'κακή χοληστερόλη'.

Οι συγγραφείς της μελέτης έγραψαν «τα αποτελέσματα δείχνουν ότι η συχνή κατανάλωση σοκολάτας που περιέχει φυτόστερολες και φλαβονοειδή, ως μέρος μιας διατροφής χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά, μπορεί να ωφελήσει την υγεία της καρδίας μειώνοντας τη χοληστερόλη και βελτιώνοντας την αρτηριακή πίεση.

Μπορεί να εμποδίσει την εξασθένηση της μνήμης

Οι επιστήμονες στο Harvard Medical School υποστηρίζουν ότι δύο φλιτζάνια ζεστής σοκολάτας την ημέρα συμβάλλουν στη καλή λειτουργία του εγκέφαλου και μειώνουν την εξασθένηση της μνήμης στα άτομα μεγαλύτερης ηλικίας.

Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι η κατανάλωση σοκολάτας συνέβαλε στη βελτίωση της ροής του αίματος στα μέρη του εγκεφάλου.

Σε μια περαιτέρω μελέτη, που δημοσιεύθηκε το 2014, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι το εκχύλισμα κακάο - που ονομάζεται lavado –  είναι πιθανό, να μειώσει ή να προλάβει την περαιτέρω  ζημιά των νευρικών οδών σε ασθενείς με Αλτσχάιμερ. Αυτό σημαίνει ότι τα συμπτώματα της νόσου, όπως γνωστική εξασθένηση, επιβραδύνονται.

Μειώνει τον κίνδυνο καρδιακής νόσου

Ερευνα, που δημοσιεύθηκε στο ‘’The BMJ’’, δείχνει ότι η κατανάλωση σοκολάτας μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο εμφάνισης καρδιοπάθειας.

Οι συγγραφείς κατέληξαν στο εξής συμπέρασμα: "Με βάση τα στοιχεία που έχουμε συλλέξει, τα επίπεδα κατανάλωσης σοκολάτας φαίνεται να συνδέονται  με μια σημαντική μείωση του κινδύνου καρδιακών διαταραχών. Απαιτούνται όμως περαιτέρω πειραματικές μελέτες για να επιβεβαιώσουν μια δυνητικά ευεργετική επίδραση της κατανάλωσης σοκολάτας."

Σοκολάτα και εγκεφαλικό επεισόδιο

Καναδοί επιστήμονες, σε μελέτη στην οποία συμμετείχαν 44.489 άτομα διαπίστωσαν  ότι οι άνθρωποι που κατανάλωναν σοκολάτα είχαν 22% λιγότερες πιθανότητες να υποστούν εγκεφαλικό επεισόδιο από εκείνους που δεν κατανάλωναν.

Σε μια άλλη μελέτη, που έγινε σε 25.000 άνδρες και γυναίκες, η οποία δημοσιεύτηκε στο περιοδικό 'Heart το 2015, οι ερευνητές παρακολούθησαν την επίδραση της σοκολάτας στη μακροπρόθεσμη υγεία.  Τα ευρήματα έδειξαν ότι η κατανάλωση μέχρι 100 γραμμαρίων την ημέρα συνδέεται με χαμηλότερο κίνδυνο καρδιακής νόσου και εγκεφαλικού επεισοδίου.

Όσοι λοιπόν είναι λάτρεις της σοκολάτας αλλά και αυτοί που δεν της τρέφουν ιδιαίτερη αδυναμία,  τώρα έχουν επιπλέον λόγους να την εντάξουν στις διατροφικές τους συνήθειες!

Νάσια Μπούνταλη
Διαιτολόγος - Διατροφολόγος
Μέλος της Ομάδας Logodiatrofis.gr
nasia_budali @ yahoo.gr

Δείτε επίσης

Νερό και Υγεία

Νερό και Υγεία

Όσο κοινότοπο κι αν θεωρούμε πλέον πως έχει γίνει το θέμα περί σημαντικότητας του νερού, δεν παύει να αποτελεί μείζονα παράγοντα όχι μόνο για να λειτουργεί ο οργανισμός μας αλλά και για να υπάρχει ζωή.!

Πόσο Super είναι τα “Superfoods”?

Πόσο Super είναι τα “Superfoods”?

Οι “σούπερ” τροφές επιδρούν θετικά όταν εντάσσονται σε ένα μοντέλο ισορροπημένης διατροφής, αλλιώς μπορεί να μην παρέχουν κανένα απολύτως όφελος.!

Οι φυτικές ίνες στη διατροφή μας

Οι φυτικές ίνες στη διατροφή μας

Οι φυτικές ή διαιτητικές ίνες θα πρέπει να αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της διατροφής μας. Διέρχονται από τον οργανισμό μας φτάνοντας στο παχύ έντερο, δίχως να απορροφώνται ή να πέπτονται και αυτό τις καθιστά τόσο σημαντικές.!

Φροντίδα

Παιδί

Ο φορέας

Η εταιρεία