Logodiatrofis.gr
Συνέντευξη

Ράνια Κυριακού: Το παγωμένο τσάι είναι αυτό που ονομάζουμε η ‘χρυσή τομή’

Η Ράνια Κυριακού, Group Brand Manager Lipton Tea στο logodiatrofis.gr

 

1. Η πορεία της αγοράς των αναψυκτικών είναι πτωτική, ωστόσο το παγωμένο τσάι σαν segment εξακολουθεί να αναπτύσσεται. Για ποιους λόγους κατά τη γνώμη σας;

Tα τελευταία χρόνια το παγωμένο τσάι ήταν μια αγορά που αντιστεκόταν στην γενικότερη κατηγόρια των soft drinks που παρουσίαζε πτώση, δυστυχώς όμως από το 2012 άρχισε να πέφτει με ένα ρυθμό πτώσης (-10%)*μεγαλύτερο από τη Cola(-7%)* και μικρότερο απο τα flavored αναψυκτικά (-13%)*
Μέσα λοιπόν στα πλαίσια την γενικότερης οικονομικής κατάστασης και της ύφεσης που παρατηρείται βλέπουμε πως ο καταναλωτής μειώνει την κατανάλωση σε όλα τα προϊόντα όπως και στην κατηγορία των soft drinks.

2. Η γενικότερη τάση προς την υγιεινή διατροφή, θεωρείτε ότι βοηθάει στην ανάπτυξη της αγοράς του;

Το παγωμένο τσάι είναι αυτό που ονομάζουμε η ‘χρυσή τομή’. Είναι πιο γευστικό από το νερό, ξεδιψάει καλύτερα από τους χυμούς και πιο υγιεινό από τα αναψυκτικά διότι δεν περιέχει ανθρακικό. Ταυτόχρονα, οι ιδιότητες του τσαγιού είναι πολλές και ευεργετικές εφόσον βοηθάει στην

  • Στη μείωση της LDL – κακής χοληστερόλης
  • Στην αποτροπή ανάπτυξης καρκινογόνων όγκων
  • Στη ρύθμιση των επιπέδων γλυκόζης αίματος
  • Στη ρύθμιση του σωματικού βάρους

3. Το segment του παγωμένου τσαγιού είναι σαφές ότι στηρίζεται στην καινοτομία, ίσως περισσότερο από κάθε άλλο segment αναψυκτικών. Ποια τα χαρακτηριστικά του, που ευνοούν την ανάπτυξη καινοτομίας;
Σαφώς και η κατηγορία του παγωμένου τσαγιού ελκύει την καινοτομία και αυτό οφείλεται κυρίως στα ίδια τα συστατικά του που δίνουν πολλές ευκαιρίες για νέα και καινοτόμα προϊόντα που βοηθούν στην ενυδάτωση, στην τόνωση, στην εγρήγορση/διάυγεια,στην φυσική άμυνα του οργανισμού & κυρίως στην απώλεια δίψας. Έτσι λοιπόν από την μία πλευρά υπάρχουν πολλές ευκαιρίες για νέες απολαυστικές γεύσεις εφόσον το τσάι μπορεί να συνδυαστεί με πολλές γεύσεις φρούτων και από την άλλη πλευρά ευκαιρίες για ”πιο υγιεινά προϊόντα ” που βοηθούν στο αδυνάτισμα στα πλαίσια πάντα μιας σωστής & ισορροπημένης διατροφής.

4. Σε ποιο κοινό απευθύνεται το παγωμένο τσάι; Ποια τα ιδιαίτερα ποιοτικά του χαρακτηριστικά;
Το κοινό που καταναλώνει παγωμένο τσάι είναι αρκετά ευρύ. Απευθύνεται σε ενήλικες 18-44, κατά 55% περίπου σε γυναίκες και κατά 45% σε άντρες. Το κοινό αυτό αλλάζει όταν μιλάμε για το προϊόν Lipton Linea το οποίο απευθύνεται κυρίως σε γυναίκες 25-44.

Η Lipton χρησιμοποιεί μόνο τα πάνω φύλλα του φυτού του τσαγιού. Αυτά είναι και τα πιο φρέσκα, τα πιο τρυφερά και τα πιο εύγευστα φύλλα που παράγουν το καλύτερο, υψηλότερης ποιότητας ποτήρι τσάι. Πως μπορεί να μαζέψει κανείς τα καλύτερα φύλλα; Στην Lipton τα καλλιεργούμε μόνοι μας. Έχουμε τις δικές μας τεϊοφυτείες στην Κένυα και την Τανζανία. Επίσης πραγματοποιούμε εκτεταμένα ερευνητικά προγράμματα στις φυτείες μας προκειμένου να βελτιώσουμε τις πρακτικές καλλιέργειας και συγκομιδής, έτσι ώστε να απολαμβάνετε ένα αντιστοίχως γευστικότατο ποτήρι. Με τις δικές μας φυτείες είμαστε σε θέση να συνεχίσουμε την αποστολή του Σερ Thomas Lipton για συνεχή αναζήτηση νέων και βελτιωμένων τρόπων προσφοράς της καλύτερης εμπειρίας τσαγιού.

Επίσης προμηθευόμαστε τσάγια από 35 χώρες για να εξασφαλίζουμε συνέπεια στη γεύση και ακατάπαυστες προμήθειες. Αυτά τα τσάγια πρέπει να είναι τα καλύτερα των καλυτέρων για να ικανοποιούν τους ειδικούς μας του τσαγιού.

5. Σε μακροπρόθεσμο ορίζοντα, σε ποιο βαθμό μπορεί να συνεχιστεί η ανάπτυξη της αγοράς του τσαγιού; Ποιες νέες τάσεις πιστεύετε ότι θα εμφανιστούν σε αυτή;
Η αγορά του τσαγιού είναι μια αγορά που δεν θα σταματήσει να αναπτύσσεται .Έτσι λοιπον η τάση των καταναλωτών στις μέρες μας είναι κυρίως τα προϊόντα χωρίς ζάχαρη, τάση που θεωρούμε πως θα συνεχίζει να ενισχύεται και στο μέλλον, εφόσον τα χωρίς ζάχαρη προϊόντα έχουν μηδενικές θερμίδες και βοηθούν στην :

  • Ενίσχυση της αντιοξειδωτικής πρόσληψης
  • Ενίσχυση μεταβολισμού & ενυδάτωσης
  • Μείωση της όρεξης

Για τον παραπάνω λοιπόν και εμείς από πέρυσι τον Απρίλιο επενδύσαμε σε αυτή την κατηγορία με 2 νέα προϊόντα: Lipton Lemon χωρίς ζάχαρη & Lipton Green Lemon χωρίς ζάχαρη.Tα αποτελέσματα ήταν θριαμβευτικά εφόσον καταφέραμε να αποκτήσουμε μερίδιο 8%* στο σύνολο της αγοράς και για το λόγο αυτό λανσάραμε και φέτος μια νέα γεύση το Ροδάκινο χωρίς Ζάχαρη.
 

Ράνια Κυριακού, Group Brand Manager Lipton Ice Tea

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ