Logodiatrofis.gr
Ο ειδικός απαντά...

Πώς θα χάσω κοιλιακό – σπλαχνικό λίπος;

Πώς θα χάσω κοιλιακό - σπλαχνικό λίπος;

Πώς θα χάσω κοιλιακό – σπλαχνικό λίπος; – ΟΙ ΕΙΔΙΚΟΙ της Ομάδας μας ΑΠΑΝΤΟΥΝ σε κάθε απορία σου…

Πώς θα χάσω κοιλιακό – σπλαχνικό λίπος; Ο διαιτολόγος λέει ότι χάνω λίπος αλλά εγώ δεν το βλέπω στα ρούχα .

Ας δούμε πρώτα μερικές γενικές πληροφορίες για το κοιλιακό – σπλαχνικό λίπος!

Η υπερβολική ή αλλιώς περίσσεια λίπους στην κοιλιά πέρα του ότι είναι αντιαισθητική και δεν μας αρέσει είναι και εξαιρετικά ανθυγιεινή.

Πιο συγκεκριμένα ο ιατρικός όρος για το ανθυγιεινό αυτό λίπος είναι σπλαχνικό λίπος, το οποίο είναι αυτό που περιβάλει το ήπαρ (συκώτι) και τα άλλα όργανα που βρίσκονται γύρω από την περιοχή της κοιλιάς.

Αποτελεί παράγοντα κινδύνου για την ανάπτυξη μεταβολικού συνδρόμου, διαβήτη τύπου 2, καρδιαγγειακών παθήσεων καθώς και καρκίνου. Ένα άτομο το οποίο έχει ένα φυσιολογικό βάρος το οποίο όμως έχει αυξημένο κοιλιακό λίπος έχει και αυτό αυξημένο κίνδυνο να αναπτύξει προβλήματα υγείας.

Πώς προκύπτει το σπλαχνικό λίπος?

Το αυξημένο σπλαγχνικό λίπος είναι περιττό, επιβλαβές και αναπτύσσεται ως αποτέλεσμα του θερμιδικού πλεονάσματος. Δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι το σπλαχνικό λίπος αναπτύσσεται ως αποτέλεσμα της υιοθέτησης ενός ανθυγιεινού τρόπου ζωής.

Μερικοί από αυτούς τους παράγοντες περιλαμβάνουν:

  • Ελάχιστη ή καθόλου άσκηση
  • Κακή διατροφή, υψηλή σε υδατάνθρακες και κορεσμένα λιπαρά
  • Άστατη διατροφή-Λίγα γεύματα μέσα στην ημέρα
  • Μη επαρκής και κακής ποιότητας ύπνος
  • Στρες
  • Υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ
  • Κάπνισμα

Μέθοδοι μέτρησης του σπλαχνικού λίπους:

  1. Η πιο ακριβής μέθοδος για τον προσδιορισμό των επιπέδων του σπλαχνικού λίπους είναι η ιατρική  εξέταση, όπως η ηλεκτρονική τομογραφία, η μαγνητική τομογραφία ή η εξέταση DEXA.
  2. Ένας άλλος τρόπος υπολογισμού του σπλαχνικού λίπους είναι η μέτρηση σε ένα αναλυτή σύστασης σώματος. Ανάλυση σύστασης σώματος είναι η διαδικασία με την οποία μετράμε το σύνολο της άλιπης σωματικής μάζας και του λίπους που αποτελούν το συνολικό βάρος του σώματος. Η μέτρηση γίνεται με την μέθοδο της βιοηλεκτρικής εμπέδησης (αγωγιμότητας) και  βασίζεται στο γεγονός ότι οι ιστοί του σώματος άγουν το ηλεκτρικό ρεύμα. Το ρεύμα ακολουθεί το δρόμο με την μικρότερη αντίσταση δηλαδή την άλιπη μάζα του σώματος και κατόπιν, υπολογίζει  με εξαιρετική ακρίβεια το σωματικό λίπος, το σπλαχνικό λίπος ,τη μυϊκή μάζα και τα υγρά του σώματος.

Σύμφωνα με το Πανεπιστήμιο του Χάρβαρνττο σπλαχνικό λίπος εκκρίνει αρκετές ορμόνες και χημικές ουσίες.

Μια ομάδα αυτών των χημικών ουσιών ονομάζεται κυτοκίνες. Οι κυτοκίνες παίζουν σημαντικό ρόλο στο ανθρώπινο σώμα, αλλά τα αυξημένα επίπεδα τους λόγω υπερβολικού σπλαχνικού λίπους μπορεί να είναι προβληματικά.

Μόλις οι κυτοκίνες εισέλθουν στο ήπαρ, επηρεάζουν την παραγωγή λιπιδίων του αίματος, η οποία έχει συνδεθεί με την υψηλή χοληστερόλη, τα καρδιαγγειακά νοσήματα  και την αντίσταση στην ινσουλίνη που οδηγεί σε διαβήτη τύπου 2 .

Πώς θα χάσω κοιλιακό – σπλαχνικό λίπος;

Για να μειωθεί το κοιλιακό λίπος καλό θα ήταν να επισκεφτείς έναν πτυχιούχο διατροφολόγο, ώστε μαζί να δημιουργήσετε ένα εξατομικευμένο πρόγραμμα διατροφής!

Αλλά για να ξεκινήσεις την προσπάθεια σου, σου προτείνω μερικές γενικές οδηγίες:

  • Κατανάλωσε μικρά και συχνά γεύματα.
  • Αύξησε την πρόληψη νερού στα 8 με 10 ποτήρια καθημερινά και άλλων υγρών όπως χυμοί και τσάι.
  • Προτίμησε το πράσινο τσάι το οποίο είναι πλούσιο σε κατεχίνες οι οποίες έχουν αντιοξειδωτικές ιδιότητες και συμβάλλουν στη μείωση του σπλαγχνικού (κοιλιακού) λίπους (3 – 4 ποτήρια καθημερινά).
  • Αντικατέστησε τρόφιμα όπως το ψωμί και τα δημητριακά, με προϊόντα ολικής άλεσης .
  • Μείωσε την πρόσληψη αλατιού έτσι ώστε να αποφύγεις την κατακράτηση .
  • Καλό θα ήταν να εντάξεις στο καθημερινό σου πρόγραμμα 3 μερίδες γαλακτοκομικών χαμηλών σε λιπαρά (γάλα, γιαούρτι, τυρί)
  • Προσπάθησε να καταναλώνεις ψάρια  2-3 φορές την εβδομάδα. Τα ψάρια έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε ω-3 λιπαρά οξέα που βελτιώνουν την ευαισθησία στην ινσουλίνη, η οποία βοηθά στην ενδυνάμωση των μυών και στη μείωση του λίπους της κοιλιάς.
  • Προσπάθησε να εντάξεις τη φυσική δραστηριότητα στη ζωή σου η οποία θα σε βοηθήσει στο να μειώσεις το κοιλιακό λίπος. Η αερόβια άσκηση (πχ. απλό περπάτημα) συμβάλει στην πιο έντονη καύση του λίπους καθώς επίσης και στην διατήρηση ή αύξηση της μυϊκής μάζας ανάλογα με την ένταση.
  • Τέλος προσπάθησε να περιορίσεις την κατανάλωση αλκοόλ και να κοιμάσαι σωστά.

Επίσης μάθε ποια είναι Τα 10 καλύτερα τρόφιμα για επίπεδη κοιλιά

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ