Ειδήσεις

Περισσότερη ζωή με δημητριακά ολικής αλέσεως Συμβουλές & Tips


Ποιος θα έλεγε όχι σε ένα φίλτρο που θα  χάριζε μακροζωΐα?

 

Ωστόσο, η λύση στη μακροζωΐα ξεκινά από μέσα μας, από το είδος της τροφής που επιλέγουμε, μιας και όλα τα «καύσιμα» δεν έχουν την ίδια απόδοση. Συγκεκριμένα, τα τελευταία χρόνια πολλαπλές μελέτες αναδεικνύουν το σημαντικό ρόλο της κατανάλωσης δημητριακών ολικής αλέσεως στην προάσπιση της υγείας και στη μακροζωΐα.

Αυτό οφείλεται στην πληθώρα των δημητριακών ολικής αλέσεως σε θρεπτικά συστατικά (φυτικές ίνες, βιταμίνες του συμπλέγματος Β, φυλλικό οξύ, μαγνήσιο, σίδηρο, φώσφορο, ψευδάργυρο, σελήνιο, βιταμίνη Ε), εκ των οποίων το καθένα με ξεχωριστό τρόπο συμβάλλει στη βελτίωση των δεικτών υγείας.  Τα αποτελέσματα είναι εμφανή σε όλες τις μελέτες, οι οποίες αποδεικνύουν ότι τα άτομα  που καταναλώνουν συστηματικά δημητριακά ολικής αλέσεως έχουν χαμηλότερο σωματικό βάρος, λιγότερες πιθανότητες για ανάπτυξη κεντρικής παχυσαρκίας, καθώς επίσης και μικρότερο κίνδυνο εμφάνισης χρόνιων νοσημάτων (καρδιαγγειακών, σακχαρώδους διαβήτη, καρκίνου), που αυξάνουν τη  θνησιμότητα.

Συγκεκριμένα, η αυξημένη περιεκτικότητα των δημητριακών ολικής αλέσεως σε φυτικές ίνες και σύνθετους υδατάνθρακες αποδίδει ένα τρόφιμο χαμηλού γλυκαιμικού δείκτη. Αυτό σημαίνει ότι τα δημητριακά ολικής αλέσεως διασπώνται  αργά αποδίδοντας σταδιακά ενέργεια με αποτέλεσμα να μην προκαλείται απότομη έκκριση ινσουλίνης και έντονες μεταβολές του σακχάρου στο αίμα. Ταυτόχρονα, οι φυτικές ίνες δεσμεύουν  τα χολικά οξέα στο λεπτό έντερο και δημιουργούν ένα είδος ζελατίνης που δεσμεύει την χοληστερόλη, με αποτέλεσμα την μείωση των επιπέδων της στο αίμα. Επιπλέον, το πλούσιο περιεχόμενο των δημητριακών ολικής αλέσεως σε αντιοξειδωτικά (βιταμίνη Ε, σελήνιο) επιτρέπει στους ιστούς να έχουν καλύτερη οξυγόνωση, αφού εξουδετερώνουν τις ελεύθερες ρίζες, οι οποίες συμβάλλουν στη γήρανση των κυττάρων. Έτσι, τα δημητριακά ολικής αλέσεως δημιουργούν ασπίδα προστασίας ενάντια στο σακχαρώδη διαβήτη, στα καρδιαγγειακά νοσήματα και στον καρκίνο, που αποτελούν βασικές αιτίες θανάτου τα τελευταία χρόνια.

Επιπρόσθετα, η συσχέτιση των δημητριακών ολικής αλέσεως με τη μακροζωία προκύπτει και από τη θετική τους επίδραση στη σκελετική υγεία. Ειδικά για τα παιδιά φαίνεται ότι η ταυτόχρονη κατανάλωση γάλακτος με τα δημητριακά ολικής αλέσεως αυξάνει τη απορρόφηση της βιταμίνης D και του ασβεστίου που είναι απαραίτητα για την υγιή ανάπτυξη των οστών. Επίσης, η βιταμίνη D σε πολλές έρευνες συνδέεται με την μείωση των καρδιαγγειακών και του διαβήτη.

Τέλος, προκειμένου να επωφεληθούμε από τις ευεργετικές ιδιότητες των δημητριακών ολικής αλέσεως στη μακροζωία, είναι σημαντικό να υιοθετήσουμε τη συστηματική κατανάλωσή τους (2-3 μερίδες καθημερινά συνδυαστικά με γάλα ή γιαούρτι στο πρωινό ή στο βραδινό ή για ελαφρύ γεύμα). 


Βιργινία Παπαεμμανουήλ  
Κλινική Διαιτολόγος - Διατροφολόγος, BSc
 

 

Δείτε επίσης

Easy Cook Diet

Easy Cook Diet

Για εσένα που δεν έχεις χρόνο να μαγειρέψεις αλλά θες να τρως σωστά και να χάσεις βάρος (Διαιτολόγιο για 3 εβδομάδες).!

Πώς να χάσετε το λίπος στα πόδια

Πώς να χάσετε το λίπος στα πόδια

Αν πλησιάζει ένα σημαντικό γεγονός στη ζωή σας ή για παράδειγμα θέλετε να πάτε διακοπές, ίσως θελήσετε να χάσετε λίπος από την περιοχή των ποδιών μέσα στον επόμενο μήνα.!

Κορυφαίοι συνδυασμοί θρεπτικών συστατικών

Κορυφαίοι συνδυασμοί θρεπτικών συστατικών

Σύμφωνα με όλες τις τελευταίες έρευνες και μελέτες υπάρχουν κάποιες μικροθρεπτικές ουσίες, οι οποίες όταν καταναλωθούν συνδυαστικά, προκαλούν ακόμα μεγαλύτερο όφελος στον ανθρώπινο οργανισμό από ότι εάν καταναλωνόταν μεμονωμένα. !

Φροντίδα

Παιδί

Ο φορέας

Η εταιρεία