Logodiatrofis.gr
Υγεία

Οδηγίες ενίσχυσης ανοσοποιητικού για τον COVID-19

odigies enisxyshs anosopoihtikou gia covid 19

Οδηγίες ενίσχυσης ανοσοποιητικού απέναντι στον κορωνοϊό, του Κλινικού Διατροφολόγου κ. Κουτρούμπα Δημήτρη

Φίλες και φίλοι, πρώτα απ’ όλα να σας ευχαριστήσω, όλους για την εμπιστοσύνη που μας-μου δείχνετε, όλα αυτά τα χρόνια, σε σχέση, με την στήριξη της υγείας, την ισορροπία του βάρους, την βοήθεια απέναντι, στα θέματα υγεία σας.

Για αυτή την εμπιστοσύνη, προσπάθησα να συγκεντρώσω οδηγίες και γνώσεις και να σας τις μεταφέρω με τρόπο τέτοιο που να βοηθηθεί ή να προφυλαχτεί η υγεία σας/μας, το ανοσοποιητικό μας, αυτή την στιγμή στην μεγαλύτερη μάχη που χρειάζεται να δώσει.

Ελπίζω και εύχομαι να σας βοηθήσουν, ελπίζω και εύχομαι να είστε όλοι καλά, γεροί υγιείς και να σας ξαναδώ σύντομα καλύτερα από πριν και θέλω να γνωρίζετε ότι θα είμαι και είμαι διπλά σας σε ότι χρειαστείτε αυτές τις δύσκολες ώρες υγείας.

  1. Τρώμε και λιγότερο από τα προγράμματα σας. Απαραίτητα να έχουμε χαμηλό βάρος.
  2. Δεν κάνουμε δίαιτα και δει εξαντλητική, κάνουμε σωστή ισορροπημένη, προσεκτική διατροφή.
  3. Αποφεύγουμε την ζάχαρη απαραίτητα και το πολύ αλάτι. Περιορίζουμε τα γλυκά άμεσα.
  4. Πίνουμε νερό 1.5 λίτρο τουλάχιστον και μάλιστα όταν βγαίνουμε έξω πίνουμε λίγο-λίγο ανά 10 λεπτά με 15 γιατί ο ιός κάθεται στην αρχή στο λαιμό, οπότε με το νερό μπορεί να παρασυρθεί στην αρχή στο στομάχι και να “καεί” από τα γαστρικά υγρά .
  5. Λίγο κρέας, όχι λίπη, περισσότερο ψάρια
  6. Προσέξτε ιδιαίτερα τα γαλακτοκομικά(γάλα, γιαούρτι κλπ) που φαίνεται ότι σε αυτή την φάση προκαλούν φλεγμονή(σας δίνω παρακάτω ρόφημα που κατασκευάζουμε με κιφίρ και νερό για όσους χρειάζεστε βοήθεια στο έντερο)
  7. Αρκετές πολύχρωμες σαλάτες και λαχανικά όπως και όσπρια.
  8. Όχι αλκοόλ ίσως λίγο κρασί κόκκινο και μιλάμε για 1-2 ποτηράκια 3-4 φορές την εβδομάδα, τίποτε άλλο
  9. Ξηρούς καρπούς ναι και κυρίως αμύγδαλα, καρύδια ηλιόσπορο, πασατέμπο καλύτερα ανάλατα. Όχι πολλά λόγο θερμίδων
  10. Ναι στα μπαχαρικά και μάλιστα στην κανέλλα Κεϋλάνης, στον κουρκουμά, στο κόκκινο πιπέρι, στο τζιτζερ κλπ
  11. Ναι στο σκόρδο, το κρεμμύδι, το σέλινο συχνά, αντισηπτικά, αντιφλεγμονώδη, ενισχυτικά.
  12. Προσέξτε τα όξυνα, ναι στο λεμόνι και το μηλόξυδο όχι όμως μεγάλες ποσότητες. Καλύτερα όχι ξύδι κανονικό
  13. Καταναλώστε κάθε μέρα αφεψήματα ζεστά όπως τσάι, Λουΐζα, φασκόμηλο, εχινάκια κλπ
  14. Μην καταναλώνεται παγωμένα τρόφιμα, χυμούς, αναψυκτικά(καθόλου) κλπ, χειροτερεύουν την κατάσταση. Νερό καλύτερα βρύσης.
  15. Περιορίστε τα λευκά άλευρα και ζύμες.
  16. Καταναλώστε μέλι και μάλιστα καλύτερα πεύκου ελάτου και καστανιάς
  17. Καταναλώστε πολύχυμο σουρωμένο αλλά αραιώστε με 2 δάχτυλα νερό να μην είναι πολύ όξινος ή καταναλώστε χωρίς να σουρώσετε. (Δώστε καθημερινά ένα ποτήρι φυσικό χυμό 1 πορτοκάλι-2 μανταρίνια-1/2ακτινίδιο-1/2 λεμόνι, ρόδι(μαζί). Προσθέστε κανέλα ή μερικές σταγόνες πρόπολη. Στύψτε  το πορτοκάλι, μανταρίνια ρόδι κλπ, σουρώστε και προσθέστε λίγο νερό. Καταναλώστε αμέσως. Χρήση 1 φορά την ημέρα(πρωί) ή τουλάχιστον 4 φορές / εβδομάδα.)
  18. Καθίστε στον Ήλιο, είτε για βιταμίνη D, απαραίτητη στο ανοσοποιητικό, αλλά και γιατί ο ήλιος “εκτελεί” τον ιό
  19. Καθαρίστε καλά τις συσκευασίες τροφίμων με διάλυμα ή με οινόπνευμα, ακόμη και νερό με αλάτι και ξύδι.
  20. Βάλτε τα λαχανικά, φρούτα κλπ σε μια λεκάνη με νερό, αλάτι 1 κουταλιά σούπας, και μηλόξυδο ή λεμόνι για 20 λεπτά περίπου. Εκτός του ότι καθαρίζουν από φυτοφάρμακα και λιπάσματα βοηθά μάλλον και στον ιό
  21. Κατά την άποψη μου χρησιμοποιήστε Πρόπολη(εκτός εάν είστε αλλεργικοί ή εάν δείτε όποια ενόχληση) σε σπρέι για τον λαιμό ή την μύτη. Όταν πάτε να βγείτε από το σπίτι και 2 ημέρες τουλάχιστον μετά που θα γυρίσετε, ψεκάστε στο στόμα και την μύτη. Μπορείτε να καταναλώστε και σε βάμμα με 2-5 σταγόνες σε νερό ή χυμό για ενίσχυση(προσοχή σε αλλεργία)
  22. Για 2-3 ημέρες και αμέσως όταν επιστρέψετε απ έξω, 2 έως 3 φορές κάθε μέρα κάντε γαργάρα με νερό αλάτι και λεμόνι, όπως και πλύση της μύτης με λίγο αλατόνερο.
  23. Καταναλώστε πράσινο τσάι με μέλι(καλύτερα πεύκου, ελάτου ή καστανιάς) και λίγο κανέλα Κεϋλάνης
  24. Καταναλώστε ρόφημα με 1/2 κρεμμύδι, 1-2 σκελίδες σκόρδο βρασμένο και προσθέστε λίγο τζίτζερ στο βρασμό και κουρκουμά. Αντί για σκόρδο μπορείτε να βάλλεται σέλινο(προσοχή στο σκόρδο όσοι έχετε πίεση ή υπόταση)
  25. Χρησιμοποιήστε ελαιόλαδο καλύτερα, όχι άλλα έλαια και εάν μπορείτε και αγουρέλαιο
  26. Κάντε ελαφριά άσκηση μην φτάνεται στα άκρα.

ΚΕΦΙΡ ΝΕΡΟΥ (ΦΥΣΙΚΟ ΧΩΡΙΣ  ΓΑΛΑ)

Αυτό που θα χρειαστείτε είναι σπόρους κεφίρ, μέλι, ένα βάζο, ένα σουρωτήρι, φίλτρα καφέ, ενάμισι φλιτζάνι ανάμεικτα φρούτα, ένα λεμόνι, δύο δαμάσκηνα και νερό.

Γεμίστε το βάζο με νερό μέχρι τη μέση. Προσθέστε το μέλι και προσθέστε τους σπόρους κεφίρ.

Προσθέστε φρούτα, όπως μια φέτα λεμονιού και ένα δαμάσκηνο. Καλύψτε το άνοιγμα με ένα φίλτρο καφέ και αφήστε το στον πάγκο της κουζίνας σας για 2-3 μέρες. Το κεφίρ νερού θα είναι έτοιμο όταν στη γεύση του καταλάβετε ότι έχει γίνει ζύμωση.

Όσο πιο πολύ ζυμωθεί το κεφίρ, τόσο καλύτερα

Μετά τις 2-3 μέρες, μπορείτε να προσθέσετε φρέσκα φρούτα στο βάζο, αλλά και φρέσκα βότανα. Απομακρύνοντας τους σπόρους κεφίρ με  ένα σουρωτήρι και αφήστε το για περίπου 24 ώρες. Μπορείτε να το καταναλώσετε ή να το βάλετε στο ψυγείο, μόλις τα φρούτα επιπλεύσουν στο ποτό.

Η κατανάλωση του ποτού καλό είναι να αρχίζει με μικρές ποσότητες όπως με όλα τα προβιοτικά για την αποφυγή δυσάρεστων συμπτωμάτων.

Συνήθως αρχίζουμε με 1 κουταλάκι γλυκού, κατά προτίμηση με γεμάτο στομάχι, και σταδιακά αυξάνουμε. Πίνουμε όση ποσότητα νιώθουμε πως είναι ευεργετική για μας, συνήθως 1-2 κούπες την ημέρα.

Οι οδηγίες που σας δίνουμε δεν αντικαθιστούν για κανένα λόγο της οδηγίες του ιατρού σας.

Διακόπτουμε αμέσως σε όποια ενόχληση

Μέσα από την εμπειρία όλων αυτών των ετών και την γνώση επάνω στην διατροφή και ενίσχυση του ανοσοποιητικού προσπαθήσαμε να συγκεντρώσουμε πληροφορίες και τις καλύτερες οδηγίες που μπορεί να σας βοηθήσουν και να φανούν χρήσιμες στην δύσκολες ώρες για την υγεία που περνάμε.

Με χαμόγελο, αισιοδοξία, γνώση, προσοχή, υπομονή  και βλέποντας την θετική πλευρά των πραγμάτων και όχι την αρνητική όλα θα πάνε καλά. Απολαύστε, χαρείτε, γελάστε, ζήστε, στιγμές απίθανες μιας σπάνιας περιπέτειας, με την οικογένεια σας, προσέχοντας όμως την υγεία σας στον υπερθετικό βαθμό.

Μένουμε απαραίτητα σπίτι. ΜΕΝΟΥΜΕ ΣΠΙΤΙ 

Ευχαριστώ,

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ