Ειδήσεις

Θέλω να βάλω 10 κιλά Ο ειδικός απαντά...

ΟΙ ΕΙΔΙΚΟΙ της Ομάδας μας ΑΠΑΝΤΟΥΝ σε κάθε απορία σου...

Ερώτηση:  Καλησπέρα! Είμαι 15 χρονών με 1,80 ύψος και με βάρος 50 κιλά. Θέλω τουλάχιστον να βάλω μέχρι τον επόμενο μήνα 10 κιλά.

Καλησπέρα Αγαπητή Χ.,

Ο ΔΜΣ σου είναι 15.4, το οποίο σε κατατάσσει στους λιποβαρείς. Σύμφωνα με την εξίσωση Hamwi το ιδανικό σου βάρος προσδιορίζεται στα 70 κιλά.

Η διατροφή που θα μπορούσε να σε βοηθήσει στο να βάλεις βάρος αλλά και στην γενικότερη ενίσχυση του οργανισμού σου είναι η μεσογειακή διατροφή. Χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή ώστε να βάλεις σωστά βάρος και να είναι ποιοτικό.

Θα μπορούσες να επισκεφθείς έναν ειδικό διατροφολόγο για ένα εξιδανικευμένο πρόγραμμα, καθώς επίσης και ένα γιατρό για να αξιολογήσει τα ευρύτερα επίπεδα υγείας σου.

Γενικότερα, να ακολουθήσεις τις παρακάτω γενικές οδηγίες:

  • Ξεκίνα την ημέρα σου με ένα καλό πρωινό. Φρόντισε να είναι πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά και θερμίδες αλλά όχι σε «κακά» λιπαρά.
  • Κατανάλωσε κάθε 2-3 ώρες ένα ενδιάμεσο γεύμα, αρκετά θρεπτικό όπως ένα φρούτο με ένα γιαούρτι και ξηρούς καρπούς, ένα smoothie φρούτων και λαχανικών ή μια αραβική πίτα με κοτόπουλο και λαχανικά.
  • Κατανάλωσε 1-2 φορές την εβδομάδα ψάρια, 1-2 φορές όσπρια, 1-2 φορές λαχανικά, 1 φορά κόκκινο κρέας και 1 φορά ζυμαρικά και  δημητριακά.
  • 30 λεπτά ημερησίως φυσική δραστηριότητα θα σε βοηθήσουν να ενδυναμωθείς.
  • Να καταναλώνεις 1,5-2lt υγρών ημερησίως (νερό, ημιάπαχο γάλα, χυμοί).
  • Κατανάλωση καθημερινά των εύκολα σνακ: μπάρες δημητριακών ολικής αλέσεως (1), cream crackers σίκαλης (2), μπισκότα χωρίς ζάχαρη ήπολυδημητριακά ή πτι μπερ ή μιράντα (2), ρυζογκοφρέτες, φρούτα, κρέμες, γάλα, ρυζόγαλο , γιαούρτι, χυμοί.
  • Καθημερινή κατανάλωση 30 γραμμαρίων ανάλατων ξηρών καρπών.
  • Καθημερινά να τρως 1-2 μπανάνες.
  • Τα φαγητά σου να τα συνοδεύεις πάντα με ψωμί και ελιές.
  • Πριν τον ύπνο να πίνεις 1 ποτήρι γάλα.
  • Το κρέας, το κοτόπουλο, το ψάρι να τα συνοδεύεις πάντα με ελιές και τυρί και ρύζι ή μακαρόνια ή πατάτες.
  • Να τρως το βράδυ το ίδιο φαγητό με το μεσημεριανό.
  • Μετά το φαγητό να πίνεις 1 ποτήρι φυσικό χυμό πορτοκάλι ή να τρως 1 φρούτο.
  • Να τρως σιγά και να μασάς καλά.
  • Να πίνεις καθημερινά 2 ποτήρια γάλα.

Μαργαρίτα Μπουλούμπαση
Διαιτολόγος - Διατροφολόγος
Επιστημονική Υπεύθυνη Διαιτολογικής Μονάδας ΛΟΓΩ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ Χαΐδάρι
mbouloumpasi @ logodiatrofis.gr & mbouloumpasi @ outlook.com

Για περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με το πρόβλημα σας,

θα πρέπει να επισκεφτείτε κάποιον Διαιτολόγο - Διατροφολόγο!

Ο ειδικός απαντά...

Κάνε και εσύ τη διατροφική σου ερώτηση

Δείτε επίσης

Φροντίδα

Παιδί

Ο φορέας

Η εταιρεία