Η κοιλιά μου δεν είναι επίπεδη Ο ειδικός απαντά...

ΟΙ ΕΙΔΙΚΟΙ της Ομάδας μας ΑΠΑΝΤΟΥΝ σε κάθε απορία σου...

Ερώτηση: Είμαι 18 χρονών, 50 κιλά και 1.70 ύψος. Η κοιλιά μου δεν είναι όμως επίπεδη. Ποιές τροφές που καταναλώνω προκαλούν το φούσκωμα αυτό; Το βάρος μου θεωρείται ιδανικό ή μήπως όχι; Ποιές τροφές δεν κάνουν καλό στον οργανισμό μας;

Αγαπητή,

Σύμφωνα με τον Δείκτη Μάζα Σώματός σου, ο οποίος είναι 17,3 kg/m2 ανήκετε στην κατηγορία του ελλειποβαρούς με όρια κάτω από 18,5 kg/m2.

Αυτό σημαίνει ότι το βάρος που έχεις είναι πολύ χαμηλό για το ύψος σου γι’ αυτό και κρίνεται απαραίτητη η πρόσληψη βάρους για να φτάσεις  στα φυσιολογικά όρια και φυσικά στο ιδανικό σου βάρος, το οποίο υπολογίζεται ότι είναι στα 63 κιλά.

Αρχικά, καλό θα ήταν να εντοπίσεις ποιες είναι οι τροφές που σου προκαλούν την γαστρεντερική ενόχληση και να τις αποφύγεις για λίγο  μέχρι να σιγουρευτείς.

Το φούσκωμα που έχεις μπορεί να οφείλεται στο σύνδρομο ευερέθιστου έντερου, γνωστό και ως σπαστική κολίτιδα, το οποίο συχνά συσχετίζεται με το στρες και συνοδεύεται από συμπτώματα όπως φούσκωμα, αέρια, κοιλιακό άλγος, δυσκοιλιότητα ή διάρροια.

Καλό είναι λοιπόν να κάνεις την κατάλληλη εξέταση ούτως ώστε να δεις εάν πάσχεις από αυτό το σύνδρομο.

Επίσης, το γάλα συχνά ευθύνεται για το φούσκωμα στην κοιλιακή χώρα οπότε εάν έχεις διαπιστώσει κάποιες ενοχλήσεις είναι πολύ πιθανό να έχεις δυσανεξία στη λακτόζη, οπότε θα πρέπει να καταναλώνεις γάλα με μειωμένη λακτόζη ή να στραφείς στο γιαούρτι και το τυρί.

Γενικότερα, τροφές που προκαλούν πρήξιμο είναι:

  • Από φρούτα, τα μήλα και τα αχλάδια διότι πολλές φορές προκαλούν ευαισθησίες στο έντερο. Εάν λοιπόν έχεις παρατηρήσει ότι σου προκαλούν πρήξιμο μπορείς να καταναλώνεις ένα από αυτά μέσα στην ημέρα ή να αφαιρείς την φλούδα.
  • Από λαχανικά, το μπρόκολο, το λάχανο και τα σπαράγγια καθώς προκαλούν αέρια και πέπτονται σχετικά δύσκολα στο παχύ έντερο.
  • Από όσπρια, τα φασόλια ως γνωστόν δεν είναι αρκετά εύπεπτη τροφή με αποτέλεσμα η κατανάλωσή τους να προκαλεί αέρια. Μπορείς λοιπόν εάν σου αρέσουν να τα καταναλώνεις σε μικρή ποσότητα και να τα συνδυάσεις με καστανό ρύζι.
  • Τα λιπαρά τρόφιμα επιβραδύνουν την πέψη με αποτέλεσμα να νιώθεις φουσκωμένη για αρκετές ώρες μετά.
  • Τα αλμυρά τρόφιμα επίσης ευθύνονται για την κατακράτηση υγρών στο σώμα και το πρήξιμο. Μείωσε λοιπόν την ποσότητα και θα δεις αμέσως αποτέλεσμα.
  • Τα ανθρακούχα ποτά απελευθερώνουν στο σώμα μας διοξείδιο του άνθρακα με αποτέλεσμα να προκαλείται το πρήξιμο στην κοιλιά.
  • Ακόμη, οι καραμέλες και οι τσίχλες θεωρούνται υπεύθυνες καθώς με την μάσησή τους καταπίνουμε μεγάλες ποσότητες αέρα με αποτέλεσμα να δημιουργείται αυτό το φούσκωμα.

Μερικά tips που θα σε βοηθήσουν:

  • Να μασάς αργά και σωστά την τροφή σου για να διευκολύνεις την πέψη,
  • Να πίνεις πολύ νερό,
  • Να κάνεις μικρά και συχνά γεύματα,
  • Να γυμνάζεσαι συστηματικά,
  • Να αποφεύγεις τις πολύ λιπαρές τροφές και φυσικά
  • Να καταπολεμήσεις το άγχος.

Πέρα από όλα αυτά, καλό θα ήταν να συμβουλευτείς έναν Διατροφολόγο-Διαιτολόγο για να σου σχεδιάσει ένα εξατομικευμένο διαιτολόγιο προσαρμοσμένο στις ανάγκες σου!

Δάφνη Γκούμα
Τελειόφοιτη Διαιτολόγος - Διατροφολόγος
Μέλος της Ομάδας Logodiatrofis.gr
Email: goumadafni@gmail.com

Για περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με το πρόβλημα σας,

θα πρέπει να επισκεφτείτε κάποιον Διαιτολόγο - Διατροφολόγο!

Ο ειδικός απαντά...

Κάνε και εσύ τη διατροφική σου ερώτηση

Δείτε επίσης

Φροντίδα

Παιδί

Ο φορέας

Η εταιρεία