Ειδήσεις

Έχω το σύνδρομο των πολυκυστικών ωοθηκών Ο ειδικός απαντά...

ΟΙ ΕΙΔΙΚΟΙ της Ομάδας μας ΑΠΑΝΤΟΥΝ σε κάθε απορία σου...

Ερώτηση: Δίνω πανελλήνιες και έχω το σύνδρομο των πολυκυστικών ωοθηκών. Τι διατροφή να ακολουθήσω για να χάσω κιλά;

Καλησπέρα,

Από την στιγμή που δεν μας δίνεις κάποια στοιχεία για το βάρος και το ύψος σου δεν γίνεται να εκτιμήσουμε τον Δείκτη Μάζα Σώματος σου καθώς και το ιδανικό σου βάρος.

Όσον αφορά το σύνδρομο πολυκυστικών ωοθηκών, είναι η πιο συχνή γυναικολογική ενδοκρινολογική διαταραχή και αφορά μεγάλο μέρος γυναικών που βρίσκονται σε αναπαραγωγική ηλικία.

Επομένως η υιοθέτηση μιας σωστής διατροφικής συμπεριφοράς σε συνδυασμό με συστηματική φυσική δραστηριότητα θα λειτουργήσει αποτελεσματικά στην απώλεια βάρους που επιθυμείς.

Οι διατροφικές συμβουλές που θα σε βοηθήσουν είναι οι εξής:

  • Να κάνεις μικρά και συχνά γεύματα ανά 3-4 ώρες για να κάνει συνεχώς καύσεις ο οργανισμός σου και να διατηρούνται τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα σε φυσιολογικά επίπεδα.
  • Να αποφεύγεις την αυξημένη κατανάλωση ζάχαρης για καλύτερη απορρόφηση του σακχάρου από το αίμα και να προτιμάς την κατανάλωση γλυκαντικών ουσιών όπως στέβια και σουκραλόζη.
  • Να καταναλώνεις υδατάνθρακες χαμηλού γλυκαιμικού δείκτη όπως ψωμί ολικής αλέσεως ή πολύσπορο, δημητριακά και ζυμαρικά ολικής και καστανό ρύζι καθώς είναι πλούσιοι σε φυτικές ίνες.
  • Να αυξήσεις την κατανάλωση φρούτων και λαχανικών εποχής με χαμηλό γλυκαιμικό φορτίο.
  • Να αποφεύγεις την αυξημένη κατανάλωση απλών σακχάρων, κορεσμένων λιπαρών και γενικά τροφίμων με αυξημένο γλυκαιμικό δείκτη όπως είναι το λευκό ψωμί και τα τυποποιημένα προϊόντα.
  • Να περιορίσεις τα ζωικά λιπαρά που βρίσκονται στο βούτυρο, στη κρέμα γάλακτος, στη πέτσα των πουλερικών καθώς και τα τηγανητά και επεξεργασμένα τρόφιμα.
  • Να καταναλώνεις τροφές πλούσιες σε μονοακόρεστα λιπαρά οξέα που βρίσκονται στο ελαιόλαδο, ελιές, αβοκάντο.
  • Περιόρισε το αλάτι και ενίσχυσε τα γεύματά σου με μυρωδικά, μπαχαρικά, βότανα, ξίδι και χυμό λεμονιού.
  • Προσπάθησε να καταναλώνεις 2 φορές/εβδομάδα ψάρια όπως γαύρο, σαρδέλα, βακαλάο καθώς είναι πλούσια πηγή ω-3 λιπαρών οξέων.
  • Να καταναλώνεις επίσης άπαχη πρωτεΐνη όπως κοτόπουλο, γαλοπούλα και άπαχο μοσχάρι.
  • Τρόφιμα ακόμη πλούσια σε χρώμιο καλό είναι να υπάρχουν στην διατροφή σου διότι ως μικροθρεπτικό συστατικό διατηρεί σταθερά τα επίπεδα του σακχάρου στο αίμα. Τέτοια τρόφιμα είναι το μπρόκολο, τα δημητριακά ολικής αλέσεως και τα δημητριακά από πίτουρο, η πατάτα, το ψάρι, τα αυγά, το άπαχο μοσχαρίσιο κρέας και η γαλοπούλα.
  • Μην ξεχνάς να ενυδατώνεις τον οργανισμό σου καθημερινά καταναλώνοντας τουλάχιστον 8-10 ποτήρια νερό και γενικότερα με χυμούς, καφέ, ημιάπαχο γάλα, πράσινο τσάι και ροφήματα Κρόκου Κοζάνης.
  • Τέλος, βάλε την άσκηση στη ζωή σου! Κάνοντας καθημερινά για  30-40 λεπτά οποιαδήποτε γυμναστική της αρεσκείας σου θα έχεις γρήγορα αποτελέσματα.

Χριστίνα Χαζίζα
Τελειόφοιτη Διαιτολόγος - Διατροφολόγος
Μέλος της Ομάδας Logodiatrofis.gr
Email: christinahaziza@gmail.com

Για περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με το πρόβλημα σας,

θα πρέπει να επισκεφτείτε κάποιον Διαιτολόγο - Διατροφολόγο!

Ο ειδικός απαντά...

Κάνε και εσύ τη διατροφική σου ερώτηση

Δείτε επίσης

Φροντίδα

Παιδί

Ο φορέας

Η εταιρεία