Logodiatrofis
  • Κυριακή, 18 Νοέμβριος 2018 | 00:29
Από τα 19 μου παίρνω κορτιζόνη και έχω υποθυρεοειδισμό
Από τα 19 μου παίρνω κορτιζόνη και έχω υποθυρεοειδισμό

ΟΙ ΕΙΔΙΚΟΙ της Ομάδας μας ΑΠΑΝΤΟΥΝ σε κάθε απορία σου...

Από τα 19 μου παίρνω κορτιζόνη και έχω υποθυρεοειδισμό. Το πρόβλημα μου μια ζωή είναι τα κιλά. Τι να κάνω ώστε να μην ταλαιπωρούνται μια ζωή με τα κιλά μου? Όσο θυμάμαι τον εαυτό μου κάνω δίαιτα κ γυμναστική.

Καλό θα ήταν να καταναλώνετε μικρά και συχνά γεύματα και να περιορίσετε τα απλά σάκχαρα (ζάχαρη, μέλι, μαρμελάδα, γλυκά και αναψυκτικά με ζάχαρη) τα οποία προκαλούν απότομη αύξηση των επιπέδων του σακχάρου, κατ’ επέκταση της ινσουλίνης, συνεπώς και του βάρους.

Όταν λαμβάνεις κορτιζόνη, αυξάνεται ο κίνδυνος εμφάνισης οστεοπόρωσης. Η κορτιζόνη μειώνει την ποσότητα του ασβεστίου, της βιταμίνης D και του φωσφόρου στο σώμα σας. Γι’αυτό προσπαθήστε να καταναλώνετε ημερησίως 3 μερίδες γαλακτοκομικών προϊόντων, χαμηλών σε λιπαρά.

Καλές πηγές ασβεστίου είναι και τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά όπως το σπανάκι, το μπρόκολο και τα λιπαρά ψάρια όπως ο σολομός, οι σαρδέλες ο τόνος.

Πολλές φορές ωστόσο, είναι απαραίτητη και η χορήγηση συμπληρώματος ασβεστίου και βιταμίνης D.

Ιδιαίτερα βοηθητική στη διατήρηση της οστικής πυκνότητας είναι η άσκηση, τουλάχιστον 3 φορές την εβδομάδα για 20-30 λεπτά.

Επίσης απαραίτητη είναι η επαρκής ποσότητα πρωτεΐνης (άπαχα γαλακτοκομικά, ψάρια, πουλερικά, όσπρια, ασπράδι αβγών και άπαχο κόκκινο κρέας) καθώς η λήψη της κορτιζόνης σχετίζεται με μειωμένη μυϊκή μάζα.

Η λήψη κορτιζόνης  προκαλεί αύξηση της όρεξης με αποτέλεσμα να καταναλώνετε περισσότερο φαγητό από όσο θα έπρεπε. Γι αυτό προσπαθήστε να καταναλώνετε 6 μικρά γεύματα ανά 3-4 ώρες, αντί για 3 μεγάλα.

Η κατανάλωση αλκοόλ καλό θα ήταν να αποφεύγεται.

Για την κατακράτηση υγρών η οποία είναι και η κυριότερη παρενέργεια που σχετίζεται με διατροφικούς παράγοντες συνίσταται να αποφύγετε το επιπλέον αλάτι καθώς και αλμυρά τρόφιμα όπως οι αλατισμένες ελιές, τα παστά και καπνιστά ψάρια και κρεατοσκευμάσματα, τα αλλαντικά, τρόφιμα σε κονσέρβα, τουρσί, αλμυρά τυριά, αλατισμένους ξηρούς καρπούς, πατατάκια καθώς και τους κύβους μαγειρικής.

Μελέτησε προσεκτικά τις ετικέτες των τροφίμων και την περιεκτικότητα τους σε νάτριο! Τέλος, όσον αφορά στο ψωμί και στις φρυγανιές, επίλεξε αυτά που υπάρχουν στο εμπόριο στα οποία αναγράφεται χωρίς προσθήκη αλατιού.

Κλεοπάτρα Κετσελίδη
Διαιτολόγος - Διατροφολόγος
Μέλος της Ομάδας Logodiatrofis.gr

Για περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με το πρόβλημα σας,

θα πρέπει να επισκεφτείτε κάποιον Διαιτολόγο - Διατροφολόγο!

Ο ειδικός απαντά...

Κάνε και εσύ τη διατροφική σου ερώτηση

Κοινοποίηση άρθρου

0%