Ειδήσεις

Νέα τάση στη διατροφή χαμηλού γλυκαιμικού δείκτη Τροφογνωσία

Αδιαμφησβήτητα, οι σκέψεις για γρήγορη απώλεια βάρους όλο και πληθαίνουν.

 

Αποδεδειγμένα, η αυστηρή απαγόρευση της κατανάλωσης αγαπημένων τροφίμων οδηγεί σε φαινόμενα στέρησης, μη συμμόρφωση με τη δίαιτα, και τελικά οδηγεί το άτομο σε παραίτηση της προσπάθειάς του, μιας και του είναι δύσκολο να προσαρμοστεί στο νέο, πρωτόγνωρο, διατροφικό πρόγραμμα. Άλλωστε, στη σύγχρονη διατροφή και διαιτολογία κανένα τρόφιμο δεν μπορεί να θεωρηθεί «κακό» ή «παχυντικό» από μόνο του!

Η βιομηχανία τροφίμων θέλοντας να ακολουθήσει τις νέες διατροφικές τάσεις δημιούργησε επιδόρπια χαμηλού γλυκαιμικού δείκτη, ιδανικά για άτομα που κάνουν δίαιτα αλλά και για εκείνους που προσέχουν τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα τους για λόγους υγείας. Αυτό πρακτικά σημαίνει, ότι τα συγκεκριμένα επιδόρπια δεν περιέχουν ζάχαρη, αλλά γλυκαντικά (π.χ. στέβια), που είναι πολύ πιο γλυκά από τη ζάχαρη, αλλά χωρίς καθόλου θερμίδες. Παράλληλα, έχουν μειωμένη περιεκτικότητα σε λιπαρά, σε σχέση με τα κοινά γλυκά και είναι πλούσια σε φυτικές ίνες, οι οποίες συμβάλλουν στην ομαλή λειτουργία του γαστρεντερικού συστήματος. Ταυτόχρονα, ο συνδυασμός των γλυκαντικών (στέβια) με τις φυτικές ίνες στα επιδόρπια με χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη ικανοποιούν την επιθυμία για γλυκό σε μικρή ποσότητα, ενώ παράλληλα δίνουν ένα παρατεταμένο αίσθημα κορεσμού. Έτσι αποφεύγουμε τις περιττές θερμίδες, τα λιπαρά και τη ζάχαρη, καθώς επίσης νιώθουμε χορτάτοι για περισσότερη ώρα, άρα δεν είμαστε επιρρεπείς σε περιστατικά υπερφαγίας, τα οποία συνήθως ευθύνονται για την αύξηση του βάρους μας.

Βάζουμε λοιπόν στη ζωή μας, άρα και στο.. ψυγείο μας, τις σωστές επιλογές ώστε να αποφεύγουμε τους «κακούς» πειρασμούς που δεν μας δίνουν τίποτα περισσότερο από λιπαρά και θερμίδες. Καλύπτουμε με το παραπάνω την ανάγκη μας για γλυκό, αφού με τα επιδόρπια χαμηλού γλυκαιμικού δείκτη, όπως έχουν δείξει και έρευνες, μπορούμε να τρώμε μέχρι 4 φορές την εβδομάδα το «γλυκάκι» μας στα πλαίσια μιας ισορροπημένης διατροφής. Έτσι δεν απομακρυνόμαστε από το πολυπόθητο στόχο της απώλειας βάρους, καθώς παραμένουμε πιστοί στο πρόγραμμά μας έχοντας ικανοποιήσει τη γεύση μας χωρίς τύψεις!

 

Ιωάννα Βλάχου
Διαιτολόγος - Διατροφολόγος
Επιστημονική Συνερεγάτης της Ομάδας ΛΟΓΩ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ

v.iwanna@windowslive.com
vlachou@logodiatrofis.gr

 

 

Δείτε επίσης

Νερό και Υγεία

Νερό και Υγεία

Όσο κοινότοπο κι αν θεωρούμε πλέον πως έχει γίνει το θέμα περί σημαντικότητας του νερού, δεν παύει να αποτελεί μείζονα παράγοντα όχι μόνο για να λειτουργεί ο οργανισμός μας αλλά και για να υπάρχει ζωή.!

Πόσο Super είναι τα “Superfoods”?

Πόσο Super είναι τα “Superfoods”?

Οι “σούπερ” τροφές επιδρούν θετικά όταν εντάσσονται σε ένα μοντέλο ισορροπημένης διατροφής, αλλιώς μπορεί να μην παρέχουν κανένα απολύτως όφελος.!

Οι φυτικές ίνες στη διατροφή μας

Οι φυτικές ίνες στη διατροφή μας

Οι φυτικές ή διαιτητικές ίνες θα πρέπει να αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της διατροφής μας. Διέρχονται από τον οργανισμό μας φτάνοντας στο παχύ έντερο, δίχως να απορροφώνται ή να πέπτονται και αυτό τις καθιστά τόσο σημαντικές.!

Φροντίδα

Παιδί

Ο φορέας

Η εταιρεία