Ειδήσεις

Muesli | Η θρεπτική τους αξία Τροφογνωσία

Oι ωφέλιμες ιδιότητές του είναι γνωστές από τον προηγούμενου αιώνα.  

 

 όπου ο Ελβετός Γιατρός Maximilian Oskar Bircher-Benner σύστηνε στους ασθενείς του να τρώνε muesli, μιας και είχε παρατηρήσει τη θετική του επίδραση στις παθήσεις του πεπτικού συστήματος.

Σήμερα, τα κύρια συστατικά του muesli είναι οι νιφάδες δημητριακών (σίκαλης ολικής άλεσης, βρώμης και καλαμποκιού), οι οποίες εφοδιάζουν τον οργανισμό με φυτικές ίνες, οι οποίες μειώνουν την απορρόφηση του διατροφικού λίπους, τα επίπεδα της LDL-κακής χοληστερόλης, τα τριγλυκερίδια και βελτιώνουν τη λειτουργία του εντέρου.

Επιπρόσθετα το muesli είναι πλούσιο σε σύνθετους υδατάνθρακες χαμηλού γλυκαιμικού δείκτη, που τροφοδοτούν σταδιακά τον οργανισμό με την ενέργεια που έχασε κατά τη διάρκεια του ύπνου. Αυτό σημαίνει ότι απορροφώνται αργά και απελευθερώνουν μικρή ποσότητα γλυκόζης στο αίμα. Έτσι, οι σύνθετοι υδατάνθρακες μαζί με τις φυτικές ίνες αυξάνουν το αίσθημα του κορεσμού για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα με αποτέλεσμα να αποφεύγονται τα ενδιάμεσα τσιμπολογήματα και να συμβάλλουν στη ρύθμιση του σωματικού βάρους.

Η παρουσία των αποξηραμένων φρούτων (π.χ. μπανάνα, σταφίδες) αυξάνει επιπρόσθετα τη θρεπτική αξία των muesli. Ειδικότερα, η μπανάνα είναι πλούσια σε κάλιο και τρυπτοφάνη, συμβάλλοντας στη ρύθμιση της αρτηριακής πίεσης, στην πνευματική διαύγεια και στην βελτίωση της διάθεσης και της σωματική κόπωσης. Τέλος, οι σταφίδες έχουν αυξημένη περιεκτικότητα σε σίδηρο, αντιοξειδωτικά και βιταμίνες του συμπλέγματος Β, που βοηθούν στην αντιμετώπιση της σιδηροπενικής αναιμίας, στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος και στο μεταβολισμό.

Συνεπώς, η συστηματική κατανάλωση του muesli μπορεί να συμβάλλει στην υγεία και ευεξία του οργανισμού στα πλαίσια μίας ισορροπημένης διατροφής και ενός υγιεινού τρόπου ζωής.

 

Γιούλη Φραγκιαδουλάκη
Κλινική Διαιτολόγος - Διατροφολόγος, BSc
Επιστημονική Υπεύθυνη ΛΟΓΩ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ, Ηράκλειο Κρήτης
Ιδρυτικό Μέλος Ελληνικής Διατροφολογικής Εταιρείας
fragiadoulaki@logodiatrofis.gr

 

 

Δείτε επίσης

Τα οφέλη της β-γλυκάνης στην υγεία

Τα οφέλη της β-γλυκάνης στην υγεία

Σίγουρα θα έχετε ακούσει ότι τα οφέλη για την υγεία της καρδιάς συνδέονται με μια διατροφή πλούσια σε δημητριακά, όπως το κριθάρι και η βρώμη, μιας και είναι πλούσια στη διαλυτή ίνα της β-γλυκάνης.!

10 τροφές ιδανικές για αποτοξίνωση

10 τροφές ιδανικές για αποτοξίνωση

Ο όρος αποτοξίνωση αναφέρεται κυρίως στην απομάκρυνση των τοξικών ουσιών από τα νεφρά, το ήπαρ, τους ιδρωτοποιούς, τους σμηματογόνους αδένες και το παχύ έντερο. !

10 τροφές που καίνε το λίπος

10 τροφές που καίνε το λίπος

Οι υπερτροφές είναι στην ουσία, εμπλουτισμένες τροφές που ενισχύουν την αναδόμηση των οστών, αποτρέπουν την εμφάνιση χρόνιων νοσημάτων, βελτιώνουν την όραση και ενισχύουν τη μνήμη.  !

Φροντίδα

Παιδί

Ο φορέας

Η εταιρεία