Ειδήσεις

Ο καρδιαγγειακός κίνδυνος μειώνεται από την αντικατάσταση των κορεσμένων με τα πολυακόρεστα ω-λιπαρά Τροφογνωσία

Eσείς ξέρετε να διακρίνετε τα καλά από τα κακά λιπαρά;

 

Καρδιαγγειακός κίνδυνος & ω-λιπαρά

Μάλιστα, μια πρόσφατη δημοσκόπηση από το Populas επιβεβαίωσε ότι οι άνθρωποι στις ΗΠΑ και στο Ηνωμένο Βασίλειο έχουν σταματήσει να ακολουθούν τις συστάσεις, μιας και συχνά είναι πολύ αντικρουόμενες, με αποτέλεσμα να αμφιβάλλουν για το αν πρέπει να τρώνε καλά λίπη (πολυακόρεστα/μονοακόρεστα) ή ανθυγιεινά (κορεσμένα λίπη).

Λαμβάνοντας υπόψιν τις παραπάνω διχογνωμίες για την κατανάλωση λιπαρών, νέα μελέτη μετανάλυσης που διεξήχθη τη Σχολή Δημόσιας Υγείας του Harvard και δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Circulation αναδεικνύει τη σημασία των πολυακόρεστων λιπαρών (ω-3 & ω-6) και τον περιορισμό των κορεσμένων στην υγεία της καρδιάς.

Η παρούσα υψηλής ποιότητας συστηματική ανασκόπηση και μετα - ανάλυση προοπτικών μελετών συμπεριέλαβε 13 ομάδες αναφοράς, όπου διερευνήθηκε η συσχέτιση της διαιτητικής πρόσληψης ω-6 λιπαρών (λινολεϊκό οξύ) και του κινδύνου στεφανιαίας νόσου. Συνολικά συμπεριλήφθηκαν 310.602 άτομα, εκ των οποίων τα 12.479 εκδήλωσαν στεφανιαία νόσο και 5.882 πέθαναν/κατέληξαν από στεφανιαία νόσο.

Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η διαιτητική πρόσληψη λινελαϊκού οξέος είναι αντιστρόφως ανάλογη με τον κίνδυνο στεφανιαίας νόσου σε ένα δόσοεξαρτώμενο τρόπο, που σημαίνει ότι υψηλότερη πρόσληψη λινολεϊκού οξέος οδήγησε σε χαμηλότερο κίνδυνο στεφανιαίας νόσου.

"Μία αύξηση 5% των θερμίδων που προέρχονται από λινολεϊκό οξύ αντικαθιστώντας ισόποση ενέργεια από την πρόσληψη κορεσμένου λίπους, συσχετίστηκε με 9% χαμηλότερο κίνδυνο επεισοδίων στεφανιαίας νόσου και 13% λιγότερους θανάτους από στεφανιαία νόσο", αναφέρουν χαρακτηριστικά οι ερευνητές του Harvard. Επιπλέον, η σύγκριση της υψηλότερης με τη χαμηλότερη ποσότητα κατανάλωσης λινολεϊκού οξέος έδειξε 15 % χαμηλότερο κίνδυνο επεισοδίων στεφανιαίας νόσου και 21 % χαμηλότερο κίνδυνο θανάτου από στεφανιαία νόσο.

Αυτά τα αποτελέσματα ήταν ανεξάρτητα από τους κοινούς παράγοντες εμφάνισης καρδιαγγειακών όπως όπως το κάπνισμα και η πρόσληψη φυτικών ινών.

Η μελέτη επιβεβαίωσε ότι οι μεγαλύτερες ποσότητες ω-6 μειώνουν τον κίνδυνο καρδιακής προσβολής, όταν τα πολυακόρεστα Ω-6 λιπαρά αντικαθιστούν τα κορεσμένα λιπαρά στη διατροφή. Συνεπώς, η κατανάλωση τροφίμων πλούσιων σε πολυακόρεστα λιπαρά (π.χ. ξηροί καρποί, ψάρι, σπόρους, φυτικές μαλακές μαργαρίνες) και ο περιορισμός των κορεσμένων (γαλακτοκομικά προϊόντα, κόκκινο κρέας, λαρδί, βούτυρο) είναι σημαντική για την υγεία της καρδιάς.

Πηγή: Farid M.S., Ding M., Sun Q, Chiuve S.E., Steffen L.M., Willett W.C., Hu F.B. "Dietary Linoleic Acid and Risk of Coronary Heart Disease: A Systematic Review and Meta-Analysis of Prospective Cohort Studies". Circulation; 130;1568-1578.

 

Επιμέλεια κειμένου:

Γεωργία Καπώλη
Κλινική Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, ΜSc
Αντιπρόεδρος Ελληνικής Διατροφολογικής Εταιρείας
Επιστημονική Διευθύντρια Κέντρου Διαιτολογικής Υποστήριξης & Μεταβολικού Ελέγχου «ΑΠΙΣΧΝΑΝΣΙΣ» - ΛΟΓΩ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ, Νεμέας Κορινθίας
kapoli@logodiatrofis.gr

Δείτε επίσης

Τα οφέλη της β-γλυκάνης στην υγεία

Τα οφέλη της β-γλυκάνης στην υγεία

Σίγουρα θα έχετε ακούσει ότι τα οφέλη για την υγεία της καρδιάς συνδέονται με μια διατροφή πλούσια σε δημητριακά, όπως το κριθάρι και η βρώμη, μιας και είναι πλούσια στη διαλυτή ίνα της β-γλυκάνης.!

10 τροφές που καίνε το λίπος

10 τροφές που καίνε το λίπος

Οι υπερτροφές είναι στην ουσία, εμπλουτισμένες τροφές που ενισχύουν την αναδόμηση των οστών, αποτρέπουν την εμφάνιση χρόνιων νοσημάτων, βελτιώνουν την όραση και ενισχύουν τη μνήμη.  !

10 τροφές ιδανικές για αποτοξίνωση

10 τροφές ιδανικές για αποτοξίνωση

Ο όρος αποτοξίνωση αναφέρεται κυρίως στην απομάκρυνση των τοξικών ουσιών από τα νεφρά, το ήπαρ, τους ιδρωτοποιούς, τους σμηματογόνους αδένες και το παχύ έντερο. !

Φροντίδα

Παιδί

Ο φορέας

Η εταιρεία