Ειδήσεις

Ο καφές βελτιώνει τη διάθεση, την πνευματική διαύγεια και εγρήγορση Τροφογνωσία

Ο καφές είναι ένα ρόφημα που βελτιώνει την υγεία

 

Ο καφές είναι ένα ρόφημα που βελτιώνει την υγεία, προσφέροντας προστασία στην καρδιά, ελαχιστοποιώντας τον κίνδυνο πολλών μορφών καρκίνου και μειώνοντας τον κίνδυνο της νόσου του Πάρκινσον.

Αυτό οφείλεται στην περιεκτικότητά του σε αντιοξειδωτικά, τα οποία προστατεύουν τον ανθρώπινο οργανισμό από τις ελεύθερες ρίζες που προκαλούν βλάβες στους ιστούς και είναι υπεύθυνες για τη γήρανση αλλά και την πρόκληση διαφόρων χρόνιων νοσημάτων.

Για να το απλοποιήσουμε, τα αντιοξειδωτικά αναστέλλουν το «σκούριασμα» των κυττάρων στο σώμα μας. Ακριβώς όπως τα μέταλλα σκουριάζουν λόγω της έκθεσης σε οξυγόνο, τα κύτταρα στο σώμα μας επίσης, παθαίνουν ζημιά από την έκθεση σε ορισμένα "αντιδραστικά είδη οξυγόνου" ή ROS. Αυτοί οι βλαβεροί παράγοντες προκαλούνται από τις περιβαλλοντικές τοξίνες, το κάπνισμα, τις κακές διατροφικές συνήθειες, τον μεταβολισμό, την άσκηση και άλλους παράγοντες. Όταν είναι ανεξέλεγκτα, αυτά τα ROS συμβάλλουν στην εμφάνιση εκφυλιστικών ασθενειών. Η οξειδωτική βλάβη συνδέεται με τον διαβήτη, την αρθρίτιδα, τον καρκίνο, τις εκφυλιστικές διαταραχές του εγκεφάλου, και πολλές πτυχές της γήρανσης και του εκφυλισμού.

Τα αντιοξειδωτικά που συναντάμε στον καφέ είναι οι πολυφαινόλες, το χλωρογενικό και καφεϊκό οξύ, η θεοφιλίνη και η θεοβρωμίνη, τα οποία έχουν συγκεντρώσει το ενδιαφέρον των επιστημόνων, λόγω του ότι έχουν αντιοξειδωτικές, αντιϊκές, αντιαλλεργικές και αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες.

Επιπλέον, ο καφές βελτιώνει τη διάθεση, την πνευματική διαύγεια και εγρήγορση. Ειδικότερα, ο καφές δρα στο κεντρικό νευρικό σύστημα, διεγείρει τον εγκέφαλο και διευκολύνει την γνωστική λειτουργία. Επιπρόσθετα, ο καφές αυξάνει τη ροή του αίματος στον εγκέφαλο, με αποτέλεσμα να ενισχύει την πνευματική εγρήγορση, να διευκολύνει τον σχηματισμό σκέψης και τη συγκέντρωση και να μειώνει την πνευματική κόπωση.

Σε μια μελέτη που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Archives of Internal Medicine, ερευνητές του Χάρβαρντ διαπίστωσαν ότι η κατανάλωση καφέ μείωσε τα ποσοστά της κατάθλιψης μεταξύ των γυναικών. Οι γυναίκες που έπιναν δύο με τρία φλιτζάνια ή κούπες καφέ με καφεΐνη την ημέρα είχαν 15% λιγότερες πιθανότητες να εμφανίσουν κατάθλιψη κατά τη διάρκεια της περιόδου της μελέτης των 10 ετών, σε σύγκριση με τις γυναίκες που κατανάλωναν ένα φλιτζάνι/κούπα ή λιγότερο ανά ημέρα. Οι γυναίκες που έπιναν 4 ή περισσότερα φλιτζάνια ή κούπες καφέ την ημέρα είχαν 20% χαμηλότερο κίνδυνο εμφάνισης κατάθλιψης.

Συνεπώς, η συστηματική μέτρια κατανάλωση καφέ (π.χ. 2-3 κούπες ή ποτήρια στιγμιαίου ή 3-4 μικρά φλιτζανάκια ελληνικού καφέ καθημερινά), βελτιώνει τη διάθεση, την πνευματική διαύγεια και εγρήγορση καθόλη τη διάρκεια της υπόλοιπης μέρας.

 

Μαργαρίτα Μπουλούμπαση
Διαιτολόγος - Διατροφολόγος
Επιστημονική Υπεύθυνη Διαιτολογικής Μονάδας ΛΟΓΩ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ Χαΐδάρι
mbouloumpasi @ logodiatrofis.gr & mbouloumpasi @ outlook.com

Δείτε επίσης

Νερό και Υγεία

Νερό και Υγεία

Όσο κοινότοπο κι αν θεωρούμε πλέον πως έχει γίνει το θέμα περί σημαντικότητας του νερού, δεν παύει να αποτελεί μείζονα παράγοντα όχι μόνο για να λειτουργεί ο οργανισμός μας αλλά και για να υπάρχει ζωή.!

Πόσο Super είναι τα “Superfoods”?

Πόσο Super είναι τα “Superfoods”?

Οι “σούπερ” τροφές επιδρούν θετικά όταν εντάσσονται σε ένα μοντέλο ισορροπημένης διατροφής, αλλιώς μπορεί να μην παρέχουν κανένα απολύτως όφελος.!

Οι φυτικές ίνες στη διατροφή μας

Οι φυτικές ίνες στη διατροφή μας

Οι φυτικές ή διαιτητικές ίνες θα πρέπει να αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της διατροφής μας. Διέρχονται από τον οργανισμό μας φτάνοντας στο παχύ έντερο, δίχως να απορροφώνται ή να πέπτονται και αυτό τις καθιστά τόσο σημαντικές.!

Φροντίδα

Παιδί

Ο φορέας

Η εταιρεία