Ειδήσεις

Η διατροφική αξία των ζυμαρικών ολικής αλέσεως Τροφογνωσία

Τα ζυμαρικά βρίσκονται στη βάση της Πυραμίδας της Μεσογειακής διατροφής.

 

To γεγονός αυτό καθιστά τη συχνή κατανάλωσή τους μια εξαιρετική διατροφική επιλογή (καθημερινά μπορούμε να τρώμε 85γρ. προμαγειρεμένων ζυμαρικών). Ιδιαίτερα όταν επιλέγουμε ζυμαρικά ολικής αλέσεως, επωφελούμαστε από τα πολύτιμα συστατικά του φλοιού των σπόρων του σιταριού και την ευεργετική δράση που έχουν στην υγεία μας.

 

Τα ζυμαρικά βρίσκονται στη βάση της Πυραμίδας της Μεσογειακής διατροφής, γεγονός που καθιστά τη συχνή κατανάλωσή τους μια εξαιρετική διατροφική επιλογή (καθημερινά μπορούμε να τρώμε 85γρ. προμαγειρεμένων ζυμαρικών). Ιδιαίτερα όταν επιλέγουμε ζυμαρικά ολικής αλέσεως, επωφελούμαστε από τα πολύτιμα συστατικά του φλοιού των σπόρων του σιταριού και την ευεργετική δράση που έχουν στην υγεία μας.

Γιατί να τρώω ζυμαρικά ολικής αλέσεως;

  • Παρέχουν ενέργεια (γλυκόζη) για τη λειτουργία ζωτικών οργάνων (εγκέφαλος, ερυθρά αιμοσφαίρια, μυς).
  • Βοηθούν στη μείωση του κινδύνου εμφάνισης ορισμένων μορφών καρκίνου, σύμφωνα με το Harvard School of Public Health, χάρη στην υψηλή περιεκτικότητά τους σε φυτοοιστρογόνα.
  • Είναι πλούσια σε χαλκό και σελήνιο, στοιχεία απαραίτητα για το σχηματισμό του συνδετικού ιστού, των κυττάρων του αίματος, τη λειτουργία του νευρικού, του ανοσοποιητικού και καρδιαγγειακού συστήματος και του θυρεοειδούς αδένα.
  • Eίναι μια καλή πηγή μαγνησίου και μαγγανίου .Το μαγνήσιο είναι απαραίτητο για τη ρύθμιση της αρτηριακής πίεσης και την δόμηση ισχυρών και υγιών οστών, ενώ το μαγγάνιο ενισχύει στο μεταβολισμό των υδατανθράκων, των πρωτεϊνών και το σχηματισμό των οστών.
  • Είναι μια καλή επιλογή για τους ανθρώπους με διαβήτη και όσους κάνουν δίαιτα, μιας και το πλούσιο περιεχόμενό τους σε σύνθετους υδατάνθρακες και φυτικές ίνες, δεν αυξάνει απότομα τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα. Έτσι, τα ζυμαρικά ολικής αλέσεως προσφέρουν αίσθηση πληρότητας/κορεσμού για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα και μειώνουν τη λιπογένεση (αποθήκευση λίπους).

Ποια ζυμαρικά ολικής αλέσεως να προτιμώ;

Εκείνα που παρασκευάζονται από 100% σιμιγδάλι ολικής αλέσεως και παράγονται με τη μέθοδο αποφλοίωσης (pearling), η οποία αποδίδει ένα ομοιογενές σιμιγδάλι ολικής αλέσεως άριστης ποιότητας και χαρίζει ομοιογενή ζυμαρικά ολικής αλέσεως με πιο φυσικό χρώμα και λιγότερη ξινή γεύση συγκριτικά με άλλα προϊόντα της ίδιας κατηγορίας. Επίσης (στη συγκεκριμένη παραγωγική διαδικασία), διατηρούνται τα πιο θρεπτικά τμήματα του πίτουρου, και ιδίως τη στιβάδα της αλευρόνης, η οποία έχει υψηλή περιεκτικότητα σε μέταλλα, αντιοξειδωτικά και φυτικές ίνες.

Ιωάννα Βασιλακοπούλου
Διαιτολόγος - Διατροφολόγος, BSc
Επιστημονική Υπεύθυνη ΛΟΓΩ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ, Πάτρα
Ιδρυτικό Μέλος Ελληνικής Διατροφολογικής Εταιρείας
vasilakopoulou @ logodiatrofis.gr

Δείτε επίσης

Νερό και Υγεία

Νερό και Υγεία

Όσο κοινότοπο κι αν θεωρούμε πλέον πως έχει γίνει το θέμα περί σημαντικότητας του νερού, δεν παύει να αποτελεί μείζονα παράγοντα όχι μόνο για να λειτουργεί ο οργανισμός μας αλλά και για να υπάρχει ζωή.!

Πόσο Super είναι τα “Superfoods”?

Πόσο Super είναι τα “Superfoods”?

Οι “σούπερ” τροφές επιδρούν θετικά όταν εντάσσονται σε ένα μοντέλο ισορροπημένης διατροφής, αλλιώς μπορεί να μην παρέχουν κανένα απολύτως όφελος.!

Οι φυτικές ίνες στη διατροφή μας

Οι φυτικές ίνες στη διατροφή μας

Οι φυτικές ή διαιτητικές ίνες θα πρέπει να αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της διατροφής μας. Διέρχονται από τον οργανισμό μας φτάνοντας στο παχύ έντερο, δίχως να απορροφώνται ή να πέπτονται και αυτό τις καθιστά τόσο σημαντικές.!

Φροντίδα

Παιδί

Ο φορέας

Η εταιρεία