Ειδήσεις

Η ‘’ένοχη’’ μπανάνα, πιο ‘’αθώα’’ από ποτέ. Τροφογνωσία

Ένας πολύ συνηθισμένος διατροφικός μύθος, είναι η "ενοχοποίηση" της μπανάνας...

 

 

Μπανάνα... η «αθώα»!

Πόσο απέχει λοιπόν αυτή η άποψη από την πραγματικότητα?
Η αλήθεια είναι λοιπόν ότι η μπανάνα όχι απλά μπορεί να καταναλωθεί όταν κάποιος ακολουθεί ισορροπημένη διατροφή για να χάσει βάρος, αλλά επιδρά και πολύ θετικά σε αυτό.

Συγκεκριμένα τα οφέλη της μπανάνας είναι:

  • Ενισχύει την μνήμη και την μάθηση: Η μπανάνα περιέχει μεγάλη ποσότητα καλίου πράγμα που βοηθά την λειτουργία των νευρώνων του εγκεφάλου.
  • Βοηθά στην ισορροπία των ηλεκτρολυτών του σώματος και μειώνει το κίνδυνο διάρροιας κατά την οποία αποβάλλονται μεγάλες ποσότητες ηλεκτρολυτών.
  • Επιδρά θετικά στο πρόβλημα της δυσκοιλιότητας, καθώς περιέχει μεγάλες ποσότητες φυτικών ινών που αυξάνουν την κινητικότητα του εντέρου.
  • Βοηθά στην σιδηροπενική αναιμία λόγω υψηλής περιεκτικότητας σιδήρου.
  • Μειώνει τον κίνδυνο υπέρτασης λόγω της χαμηλής περιεκτικότητας της σε νάτριο.
  • Βοηθά στις κράμπες λόγω αυξημένης ποσότητας καλίου και μαγνησίου.
  • Βοηθά στη διακοπή του καπνίσματος. Η μπανάνα περιέχει βιταμίνες B6, B12, κάλιο και μαγνήσιο και βοηθά στην μείωση των συμπτωμάτων στέρησης της νικοτίνης.
  • Επιδρά θετικά στην κατάθλιψη. Μερικές φορές τα συναισθήματά μας εξαρτώνται απο την έκκριση ή μη χημικών ουσιών στο σώμα μας. Η μπανάνα λοιπόν περιέχει ένα βασικό αμυνοξύ που ονομάζεται τρυπτοφάνη το οποίο συμβάλλει στη σύνθεση μελατονίνης και σεροτόνινης. Η σεροτονίνη αποτελεί βασική χημική ουσία του νευρικού συστήματος και συχνά επηρεάζει την διάθεσή μας, τα συναισθήματά μας και τον ύπνο μας.

Τέλος ας δούμε αν ''παχαίνει'' όπως πολλοί θεωρούν.
Η ενέργεια που περιέχει η μπανάνα είναι είναι περίπου 80 kcal/ 100g ενώ το μήλο που συχνά καταναλώνουμε έχει περίπου 50 kcal/100g. Η διαφορά τους λοιπόν είναι πολύ μικρή (30 kcal/100 g). Σε σύγκριση με το μήλο, η μπανάνα περιέχει τέσσερις φορές περισσότερη πρωτεΐνη που βοηθά την μυική ανάπτυξη και πέντε φορές περισσότερο σίδηρο. Είναι φανερό ότι η διαφορά των θερμίδων των δύο αυτών φρούτων είναι αμελητέα.

Γνωρίζοντας λοιπόν τα παραπάνω οφέλη της μπανάνας μπορούμε να έυκολα να αλλάξουμε την γνωστή λαική παροιμία λέγοντας: ''Μια μπανάνα την ημέρα... τον γιατρό τον κάνει πέρα!''.

 

Έλενα Γελαδά
Διαιτολόγος - Διατροφολόγος, μέλος της Ομάδας Logodiatrofis.gr
elenagelada@gmail.com

 

 

 

Δείτε επίσης

Νερό και Υγεία

Νερό και Υγεία

Όσο κοινότοπο κι αν θεωρούμε πλέον πως έχει γίνει το θέμα περί σημαντικότητας του νερού, δεν παύει να αποτελεί μείζονα παράγοντα όχι μόνο για να λειτουργεί ο οργανισμός μας αλλά και για να υπάρχει ζωή.!

Πόσο Super είναι τα “Superfoods”?

Πόσο Super είναι τα “Superfoods”?

Οι “σούπερ” τροφές επιδρούν θετικά όταν εντάσσονται σε ένα μοντέλο ισορροπημένης διατροφής, αλλιώς μπορεί να μην παρέχουν κανένα απολύτως όφελος.!

Οι φυτικές ίνες στη διατροφή μας

Οι φυτικές ίνες στη διατροφή μας

Οι φυτικές ή διαιτητικές ίνες θα πρέπει να αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της διατροφής μας. Διέρχονται από τον οργανισμό μας φτάνοντας στο παχύ έντερο, δίχως να απορροφώνται ή να πέπτονται και αυτό τις καθιστά τόσο σημαντικές.!

Φροντίδα

Παιδί

Ο φορέας

Η εταιρεία