Logodiatrofis.gr
CRASH TEST στις δίαιτες

Fasting: Τι μπορεί να κάνει για εσάς;

Fasting: Τι μπορεί να κάνει για εσάς;

Το fasting είναι η διαλείπουσα νηστεία. Αυτή περιγράφει έναν τύπο δίαιτας, που περιλαμβάνει εναλλασσόμενους κύκλους νηστείας με κανονικής διατροφής.

Πρόκειται για ένα διατροφικό σχήμα που στηρίζεται στην εναλλαγή περιόδων μειωμένης θερμιδικής πρόσληψης και ημερών χωρίς θερμιδικό περιορισμό.

Οφέλη για την υγεία

Να ωθήσει σε απώλεια βάρους

Έρευνες δείχνουν ότι ανεξάρτητα από τη μέθοδο fasting, είναι πιθανό να χάσετε κάποιο βάρος, όταν το κάνετε.

Αλλά πιο σημαντικό όφελος συνιστά το γεγονός ότι το fasting ή αλλιώς διαλειμματική νηστεία διασπά επίσης το κοιλιακό λίπος.

Το υπερβάλλον βάρος γύρω από την μέση αυξάνει τον κίνδυνο για καρδιακές παθήσεις, επομένως η απώλεια δίνει στην υγεία σας μια ώθηση.

Μειώνει την αρτηριακή πίεση

Η επιστήμη υποστηρίζει ότι το fasting επιδρά θετικά στην αρτηριακή πίεση.

Θα εντοπίσετε μια μείωση, όταν επιμείνετε σ’ αυτό για μια μακρά χρονική περίοδο.

Όταν όμως σταματήσετε, οι μετρήσεις σας θα επιστρέψουν εκεί που βρίσκονταν πριν ξεκινήσετε.

Ανακουφίζει τη φλεγμονή

Μικρές πρωτεΐνες, που καλούνται φλεγμονώδεις κυτοκίνες, δίνουν το σύνθημα έναρξης της διαδικασίας φλεγμονής στο σώμα.

Μελέτες σε άνδρες και γυναίκες, που έκαναν διαλειμματική νηστεία κατά τη διάρκεια του μουσουλμανικού Ραμαντάν έδειξαν ότι ο αριθμός αυτών των πρωτεϊνών πέφτει μετά από 3 εβδομάδες νηστείας.

Παρόμοιες μελέτες σε ενήλικες με άσθμα κατέληξαν στο ίδιο αποτέλεσμα: Το fasting βελτιώνει τα συμπτώματα και τη λειτουργία των πνευμόνων.

Μειώνει την χοληστερόλη

Δεν υπάρχει ξεκάθαρη απόδειξη ακόμα, αλλά μερικές μικρές μελέτες δείχνουν ότι η διαλειμματική νηστεία –ειδικά κάθε δεύτερη μέρα ή εναλλασσόμενων ημερών- μπορεί να μειώσει την LDL χοληστερόλη.

Αυτός είναι ο τύπος που μπορεί να συσσωρευτεί στις αρτηρίες σας.

Το fasting δεν επιδρά στα επίπεδα της HDL χοληστερόλης.

Ωθεί την εγκεφαλική λειτουργία

Έως τώρα οι περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τo fasting και την εγκεφαλική λειτουργία προκύπτουν από την έρευνα όχι σε ανθρώπους.

Μελέτες από αρουραίους που έκαναν fasting δείχνουν βελτίωση τόσο στη δομή του εγκεφάλου όσο και στην ανάπτυξη των νευρικών κυττάρων, που βελτιώνουν την λειτουργία του εγκεφάλου.

Οι ειδικοί ερευνούν πώς αυτό μπορεί να βοηθήσει στην επιβράδυνση καταστάσεων όπως η νόσος Alzheimer και Parkinson.

Μειώνει τον κίνδυνο για καρκίνο

Μελέτες σε ζώα και κύτταρα συμπεραίνουν ότι το fasting μπορεί να μπλοκάρει την ανάπτυξη τον όγκων και να συμβάλει στην αποτελεσματικότερη λειτουργία της χημειοθεραπείας σε άτομα με καρκίνο.

Προς το παρόν δεν έχουν διεξαχθεί αρκετές μελέτες σε ανθρώπους, ώστε να γνωρίζουμε πως η διαλειμματική νηστεία επηρεάζει τον κίνδυνο για καρκίνο σε αυτούς.

Βελτιώνει την αντίσταση στην ινσουλίνη

Πρόσφατες έρευνες σε ανθρώπους με ινσουλινοαντίσταση προτείνουν ότι η διαλειμματική νηστεία βελτιώνει τη λειτουργία της ινσουλίνης στο σώμα. Η έρευνα συνεχίζεται ακόμα…

Καλύτερος ύπνος

Η απόφαση για το πώς το fasting μπορεί να επηρεάζει τον ύπνο δεν έχει ληφθεί.

Κάποιες έρευνες υποστηρίζουν ότι μπορεί να μειώσει το ποσοστό του ύπνου REM, η φάση του ύπνου όπου βλέπετε όνειρα και το μυαλό σας συγκεντρώνει τις μνήμες.

Άλλες μελέτες προτείνουν ότι η διαλειμματική νηστεία μπορεί να αυξάνει τα επίπεδα χημικών ουσιών που σας κάνουν να νιώθετε πιο αφυπνισμένοι κατά τη διάρκεια της ημέρας.

Μακροζωία

Οι επιστήμονες υποστηρίζουν ότι χρειάζεται περισσότερη έρευνα σε ανθρώπους, ώστε να είναι βέβαιο αν το fasting προσθέτει χρόνια ζωής.

Αλλά ως τώρα οι μελέτες δείχνουν ότι βελτιώνει την υγεία με τρόπους που θα σας βοηθήσουν να ζήσετε περισσότερο, όπως η μείωση της κυτταρικής καταστροφής.

Δυνατότερο ανοσοποιητικό σύστημα

Το fasting προάγει την ανοσία, αλλά δεν υπάρχουν πολλά ερευνητικά δεδομένα ακόμα.

Μελέτες σε αρουραίους και μια μικρή ομάδα ατόμων σε κλινική δομή αποδεικνύουν ότι η διαλειμματική νηστεία κατά τη διάρκεια χημειοθεραπείας προστατεύει τα λευκά αιμοσφαίρια και επίσης συμβάλλει στην ανάπτυξη νέων.

Πιο καθαρό δέρμα

Πληθώρα δηλώσεων υποστηρίζουν ότι το fasting συμβάλει στον καθαρισμό και στη βελτίωση του ακνεϊκού δέρματος, ωστόσο δεν υπάρχουν πολλά επιστημονικά δεδομένα να το υποστηρίξουν.

Δεν έχουν ακόμη πραγματοποιηθεί αρκετές μελέτες, ώστε να αποδειχθεί ποια ακριβώς είναι η επίδραση της διαλειμματικής νηστείας στην υγεία του δέρματος.

Καλύτερη έκβαση ενός εγκεφαλικού

Μελέτες έχουν αποδείξει ότι στα ζώα η διαλειμματική νηστεία προστατεύει τον εγκέφαλο από βλάβες μετά από ένα εγκεφαλικό και επιταχύνει την αποκατάσταση.

Όμως, ακόμη δεν υπάρχουν έρευνες που να αποδεικνύουν κάτι αντίστοιχο στους ανθρώπους.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ