Logodiatrofis.gr
Τροφογνωσια

Διατροφική αξία οσπρίων

diatrofiki aksia ospriwn

Τα όσπρια αποτελούσαν το κύριο φαγητό της χώρας μας για πάρα πολλά χρόνια.

Είναι η βάση μια μεσογειακής διατροφής, όπου το κρέας καταναλώνεται σπανιότερα, καθώς τα όσπρια δεν έχουν τίποτα να ζηλέψουν από εκείνο.

Είναι τροφή υψηλής διατροφικής αξίας, πλούσια σε υδατάνθρακες, πρωτεΐνες, βιταμίνες του συμπλέγματος Β και φυτικές ίνες.

Φυτική πρωτεΐνη

Τα όσπρια αν και περιέχουν μεγάλη ποσότητα φυτικής πρωτεΐνης τους λείπει το αμινοξύ μεθειονίνη.

Το αμινοξύ αυτό μπορεί εύκολα να καλυφθεί αν συνοδέψουμε τα όσπρια με δημητριακά (ρύζι, κινόα) ή παξιμάδι, κάνοντας τα όσπρια ένα πλήρες γεύμα πρωτεΐνης ιδανικό για όσους νηστεύουν ή κάνουν χορτοφαγική διατροφή.

Χαμηλός γλυκαιμικός δείκτης

Χαρακτηρίζονται επίσης από χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη.

Με τον όρο γλυκαιμικό δείκτη εννοούμε πόσο γρήγορα απορροφώνται από τον οργανισμό οι υδατάνθρακες που περιέχονται σε μια συγκεκριμένη τροφή.

Οι τροφές που περιέχουν σύνθετους υδατάνθρακες (όσπρια) αυξάνουν σταδιακά στο αίμα τα επίπεδα σακχάρου και ινσουλίνης.

Φυτικές ίνες

Τα όσπρια περιέχουν επίσης μεγάλες ποσότητες φυτικών ινών (διαλυτές κυρίως).

Οι φυτικές ίνες που περιέχονται στα όσπρια, τόσο οι διαλυτές όσο και οι αδιάλυτες, βοηθούν στην ομαλή λειτουργία του εντέρου και προλαμβάνουν τη δυσκοιλιότητα.

Διατροφική αξία οσπρίων 3αλφα

Μικροθρεπτικά συστατικά

Επιπρόσθετα τα όσπρια είναι πλούσια σε φυλλικό οξύ, σίδηρο, κάλιο, φώσφορο και ασβέστιο.

Πιο συγκεκριμένα, τα μαυρομάτικα και οι φακές είναι πηγές μη αιμικού σιδήρου. Η βιταμίνη C συνδέεται με την καλύτερη απορρόφηση του σιδήρου τόσο των ζωικών όσο και των φυτικών τροφών.

Ένα χρήσιμο παράδειγμα είναι να συνοδεύετε τα όσπρια σας με τρόφιμα πλούσια σε βιταμίνη C, όπως το λεμόνι, το ακτινίδιο, το πορτοκάλι, οι πιπεριές κόκκινες και πράσινες, το λάχανο, το μπρόκολο και το κουνουπίδι.

Επιπλέον, για μεγαλύτερη απορρόφηση του σιδήρου θα πρέπει να αποφεύγεται η κατανάλωση γαλακτοκομικών (τυρί, γιαούρτι, γάλα) μαζί με το γεύμα, αλλά και 2 ώρες πριν και μετά.

ospria etoima fysika 3alfa

Κατανάλωση

Τα όσπρια είναι ευπροσάρμοστα, θρεπτικά, νόστιμα και ενδείκνυνται για πολλούς διαφορετικούς διατροφικούς συνδυασμούς.

Για μεγαλύτερη ευκολία η πιο γρήγορη, νόστιμη και υγιεινή λύση για όσους έχουν ελάχιστο χρόνο για μαγείρεμα αλλά αγαπούν το ποιοτικό φαγητό είναι τα όσπρια έτοιμα φυσικα!, μαγειρεμένα στον ατμό.

Με αυτό τον τρόπο μαγειρέματος διατηρούνται οι βιταμίνες και τα ιχνοστοιχεία διατηρώντας όλη τη θρεπτική τους αξία.

Είναι εύπεπτα και μπορούν να καταναλωθούν ως snack κατευθείαν από τη συσκευασία ή ακόμα να συνδυαστούν με λαχανικά πλούσια σε βιταμίνη C δημιουργώντας ένα κύριο θρεπτικό γεύμα σε λίγα λεπτά μόλις.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ