Ειδήσεις

Διατροφή για καλύτερη ενέργεια Συμβουλές & Tips

Το σώμα μας χρειάζεται  τροφή για να λειτουργήσει και να καταπολεμήσει το άγχος της καθημερινότητας και την κούραση της ημέρας.

Ενέργεια και διατροφή: Τα καλύτερα τρόφιμα για καλύτερη ενέργεια

Οι σύνθετοι υδατάνθρακες όπως τα δημητριακά με φυτικές ίνες, το ψωμί ολικής άλεσης, τα ζυμαρικά, τα ξερά φασόλια και τα αμυλούχα λαχανικά είναι το καλύτερο είδος των τροφίμων που προορίζονται για παρατεταμένη ενέργεια, επειδή αφομοιώνονται σε ένα αργό και σταθερό ρυθμό. Ακόμη, βοηθούν στη σταθεροποίηση των επιπέδων σακχάρου στο σώμα μας, τα οποία με τη σειρά τους προκαλούν το πάγκρεας να παράγει λιγότερη ινσουλίνη.

Επίσης σημαντικά σε μια υγιεινή διατροφή είναι η ενέργεια που παράγουν η πρωτεΐνη (κυρίως  κοτόπουλο, γαλοπούλα, χοιρινό φιλέτο και ψάρια), τα όσπρια (φακές και φασόλια) και μια μέτρια ποσότητα των υγιών μονοακόρεστων και πολυακόρεστων λιπών (το αβοκάντο, οι σπόροι, οι ξηροί καρποί και ορισμένα έλαια).

Επαρκής κατανάλωση υγρών είναι επίσης σημαντική προϋπόθεση για την διατήρηση της ενέργειας. Το νερό είναι απαραίτητο για την πέψη και τη μεταφορά των θρεπτικών ουσιών. Η αφυδάτωση μπορεί να προκαλέσει έλλειψη ενέργειας. Ο μέσος άνθρωπος πρέπει να πίνει 8-10 ποτήρια νερό κάθε μέρα.

Τροφές που πρέπει να αποφεύγονται

Οι απλοί υδατάνθρακες από την άλλη θα πρέπει να είναι περιορισμένοι. Κυμαίνονται από την καραμέλα, τα μπισκότα, τα ζαχαρούχα ποτά και οι χυμοί. Οι απλοί υδατάνθρακές διασπώνται και απορροφώνται γρήγορα από τον οργανισμό. Παρέχουν μια αρχική έκρηξη ενέργειας για 30 έως 60 λεπτά, αλλά πέπτονται τόσο γρήγορα που μπορούν να οδηγήσουν σε ένα κατρακύλισμα αργότερα. Θα πρέπει επίσης να αποφεύγεται  το αλκοόλ  καθώς είναι ένα κατευναστικό και μπορεί να μειώσει τα επίπεδα της ενέργεια σας.

Προγραμματισμός και Γεύματα για καλύτερη ενέργεια

Συστήνουμε κυρίως τρία κυρίως γεύματα και τρία σνακ την ημέρα φροντίζοντας πάντα οι ώρες μεταξύ των γευμάτων να μην είναι πάνω από τρεις έως τέσσερις ώρες. Όσο περισσότερο πεινασμένοι είστε τόσο περισσότερη τροφή καταναλώνεται. Τέλος, σημαντικό σε κάθε γεύμα είναι να έχετε τρόφιμα απ’όλες τις ομάδες τροφίμων. Ακόμη κι αν η ζωή είναι πυρετώδης είναι σημαντικό να κάνουμε σοφές επιλογές τροφίμων που παρέχουν ενέργεια όλη την ημέρα. Έτσι το σώμα σας θα σας λέει ευχαριστώ.

Δήμητρα Σταμούλη,
Κλινικός Διαιτολόγος - Διατροφολόγος, ΒSc
Μέλος της Ομάδας Logodiatrofis.gr
dhmhtra_stam @ hotmail.com

 

Δείτε επίσης

Easy Cook Diet

Easy Cook Diet

Για εσένα που δεν έχεις χρόνο να μαγειρέψεις αλλά θες να τρως σωστά και να χάσεις βάρος (Διαιτολόγιο για 3 εβδομάδες).!

Πώς να χάσετε το λίπος στα πόδια

Πώς να χάσετε το λίπος στα πόδια

Αν πλησιάζει ένα σημαντικό γεγονός στη ζωή σας ή για παράδειγμα θέλετε να πάτε διακοπές, ίσως θελήσετε να χάσετε λίπος από την περιοχή των ποδιών μέσα στον επόμενο μήνα.!

Κορυφαίοι συνδυασμοί θρεπτικών συστατικών

Κορυφαίοι συνδυασμοί θρεπτικών συστατικών

Σύμφωνα με όλες τις τελευταίες έρευνες και μελέτες υπάρχουν κάποιες μικροθρεπτικές ουσίες, οι οποίες όταν καταναλωθούν συνδυαστικά, προκαλούν ακόμα μεγαλύτερο όφελος στον ανθρώπινο οργανισμό από ότι εάν καταναλωνόταν μεμονωμένα. !

Φροντίδα

Παιδί

Ο φορέας

Η εταιρεία