Ειδήσεις

Διατροφή και καλοκαίρι ! Πως να διατηρήσετε την σιλουέτα σας! Εποχιακά Θέματα

Το καλοκαίρι έφτασε και οι διακοπές για πολλούς έχουν ξεκινήσει! 

Δεν είναι όμως λίγοι αυτοί που αγχώνονται για το πώς θα καταφέρουν να διατηρήσουν την σιλουέτα τους για να μην επιβαρυνθούν με παραπανίσια κιλά!

Διακοπές δεν σημαίνει δίαιτα και στερήσεις! Διακοπές σημαίνει ξενοιασιά, ανεμελιά και φυσικά καλό φαγητό! Στις διακοπές όμως οι πειρασμοί που καραδοκούν είναι πολλοί και θα πρέπει οι διατροφικές επιλογές να είναι προσεκτικές.
H ισορροπία, το μέτρο και η ποικιλία στη διατροφή θα ικανοποιήσει τόσο τη γεύση σας όσο και τη σιλουέτα σας.

Είναι απαραίτητο να ξεκινήσετε την ημέρα σας με ένα θρεπτικό πρωινό προκειμένου να εφοδιαστείτε με την απαιτούμενη ενέργεια ώστε να μην πεινάτε αργότερα και να μην είστε επιρρεπείς σε τσιμπολογήματα! Καλές και πολύ γευστικές προτάσεις αποτελούν το γάλα με δημητριακά ολικής αλέσεως, ή 1-2 φέτες ψωμί με μέλι και μαλακή μαργαρίνη, καθώς επίσης και ένα ποτήρι από φυσικό χυμό διαφόρων φρούτων (ανάμικτο).

Μην ξεκινήσετε για την παραλία με άδειο στομάχι. Είναι σίγουρο πως θα πεινάσετε αργότερα. Αυτό μπορεί να σας οδηγήσει σε λάθος επιλογές όπως σνακ με πολλές θερμίδες ή κατανάλωση μεγάλης ποσότητας μεσημεριανού και βραδινού γεύματος. Φροντίστε να έχετε μαζί σας φρέσκα φρούτα εποχής, κράκερ, μπάρες δημητριακών, μπισκότα με πολυδημητριακά που τρώγονται εύκολα και παρέχουν άμεση ενέργεια.

Στην ταβέρνα , το ψητό κρέας, το κοτόπουλο, το ψάρι, τα θαλασσινά, οι ωμές ή βραστές σαλάτες και τα λαχανικά θα πρέπει να αποτελούν την πρώτη επιλογή αφού προσφέρουν τη μέγιστη απόλαυση και βοηθούν στη συντήρηση του βάρους.

Ένα πλήρες και ισορροπημένο μεσημεριανό γεύμα περιλαμβάνει:

ΚΥΡΙΟ ΓΕΥΜΑ:1 φέτα ψωμί1 μερίδα ψητό κρέας, κοτόπουλο ή ψάρι Άφθονη σαλάτα 2 μικρά κομμάτια από τα ορεκτικά1/2 γαρνιτούραΦρούτο

Ένα ελαφρύ βραδινό γεύμα θα μπορούσε να περιλαμβάνει τα εξής:

Σαλάτα. Πχ. χωριάτικη, τονοσαλάτα, ceasars, σέφ (ζητήστε τη σώς χωριστά ώστε να προσθέσετε εσείς όσο επιθυμείτε)1 τοστ με 1 φλυτζάνι ημίπαχο γάλα ή γιαούρτι 1 φλυτζάνι ημίπαχο γάλα ή γιαούρτι με ½ φλιτζάνι δημητριακά ολικής αλέσεως

Όσον αφορά το αλκοόλ προτιμήστε μπύρα ή κρασί. Είναι ποτά με τις λιγότερες θερμίδες και αποτελούν πηγή αντιοξειδωτικών. Μια έξυπνη επιλογή για συνοδευτικό του ποτού σας είναι στικς αγγουριού και καρότου που οι θερμίδες τους είναι σχεδόν μηδενικές.

Το καλοκαίρι λόγω των υψηλών θερμοκρασιών επιβάλλει την ικανοποιητική και συνεχή πρόσληψη υγρών. Εκτός από την κατανάλωση νερού – που πρέπει να αποτελεί την πρώτη μας επιλογή – η υδάτωση του οργανισμού μας μπορεί να επιτευχθεί και μέσω της κατανάλωσης διαφόρων ποτών ή ροφημάτων όπως: χυμοί, γάλα, πράσινο τσάι, καφές, σόδα, αναψυκτικά, αφεψήματα, αλλά και μέσα από αρκετές τροφές, όπως είναι τα φρούτα και τα λαχανικά.

Και φυσικά ας μην ξεχνάμε ότι η θάλασσα συνεπάγεται και άθληση! Το κολύμπι, το ποδήλατο ή ακόμα και το περπάτημα στη θάλασσα μπορούν να σας βοηθήσουν να κάψετε τις παραπάνω θερμίδες που τυχόν καταναλώσατε, να αυξήσουν τον μεταβολισμό σας και συγχρόνως να σας διασκεδάσουν.

Ελίνα Ασημακοπούλου
Κλινική Διαιτολόγος - Διατροφολόγος, BSc
Επιστημονική Διευθύντρια ΛΟΓΩ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ, Καλύβια Αττικής
Γενική Γραμματέας Ελληνικής Διατροφολογικής Εταιρείας (ΕΛΔΕ)
assimakopoulou@logodiatrofis.gr

Δείτε επίσης

Γιατί τρώμε βακαλάο την 25η Μαρτίου? Ποια τα οφέλη του?

Γιατί τρώμε βακαλάο την 25η Μαρτίου? Ποια τα οφέλη του?

Η σκορδαλιά συνοδεία βακαλάου αποτελεί κατά παράδοση το επίσημο γεύμα σε σημαντικές γιορτές, όπως η 25η Μαρτίου, η Κυριακή των Βαΐων, η Μεταμόρφωση του Σωτήρος και για τους Πατρινούς την γιορτή του Πολιούχου τους Αγίου Ανδρέου. !

Αποτοξίνωση μετά τις γιορτές

Αποτοξίνωση μετά τις γιορτές

Καθημερινά ο οργανισμός μας εκτίθεται σε χιλιάδες χημικές ουσίες, είτε από το περιβάλλον (υπεριώδης ακτινοβολία,  μόλυνση, παθητικό κάπνισμα και απότομες αλλαγές της θερμοκρασίας), είτε μέσω της διατροφής μας (αλκοόλ, συντηρητικά, ζάχαρη, υδρογονωμένα λίπη, αντιβιοτικά του κρέατος και φυτοφάρμακα στα φρούτα και τα λαχανικά). !

Σπάστε ένα ρόδι για υγεία και ευημερία

Σπάστε ένα ρόδι για υγεία και ευημερία

Παραμονή πρωτοχρονιάς και μόλις ο νέος χρόνος ανοίξει τις πύλες του, στο κατώφλι όλων των νοικοκυριών σπάμε ένα ρόδι για να κυλήσει η χρονιά γεμάτη υγεία και καλοτυχία.  !

Φροντίδα

Παιδί

Ο φορέας

Η εταιρεία