Ειδήσεις

Διατροφή για καλύτερο... ύπνο! Συμβουλές & Tips

Oι διατροφικές μας επιλογές έχουν σχέση με την ποιότητα του ύπνου.

 

 

Αντιμετωπίζετε προβλήματα αϋπνίας; Νυστάζετε αλλά κάτι συμβαίνει και στριφογυρίζετε στο κρεβάτι χωρίς να μπορείτε να κοιμηθείτε; Σκεφτήκατε μήπως φταίνε οι επιλογές σας στο βραδινό φαγητό;

Σύμφωνα με τους ειδικούς για να κοιμηθούμε καλά, θα πρέπει να αποφύγουμε να φάμε μετά τις 9 το βράδυ, όμως υπάρχουν και ειδικές τροφές που ευνοούν αυτή λειτουργία του ανθρώπινου οργανισμού.

Τέτοιες είναι:

  • το ροδάκινο: περιέχει φώσφορο και νιασίνη, είναι κατάλληλο για όσους βρίσκονται σε υπερένταση και αν τρώγεται το βράδυ ευνοεί τον ύπνο ιδιαίτερα εκείνων που νιώθουν εξάντληση.
  • το βερίκοκο: έχει καλή περιεκτικότητα καλίου, βρωμίου και βιταμινών της συμπλέγματος Β. Παρουσιάζει σημαντική διατροφική και διαιτητική αξία και είναι το κατεξοχήν ηρεμιστικό φρούτο.
  • η βρώμη: δημητριακό που δυναμώνει το νευρικό σύστημα, λόγω της υψηλής περιεκτικότητας μεταλλικών αλάτων και βιταμινών, καθώς και πολύτιμων ιχνοστοιχείων, όπως το κοβάλτιο και ο ψευδάργυρος. Η βρώμη δεν θεωρείται ηρεμιστική, γιατί τονώνει το νευρικό σύστημα, αλλά είναι η ιδανική τροφή για το άτομο το όποιο δεν μπορεί να κοιμηθεί ή βρίσκεται σε υπερένταση εξαιτίας έντονης πνευματικής δραστηριότητας.
  • το λάχανο: περιέχει μεταλλικά άλατα (π.χ.κάλιο), βιταμίνες και είναι πλούσιο σε φολικό οξύ, μια σημαντική ουσία κατά των αιμορραγιών και χρήσιμη για τη χαλάρωση του νευρικού συστήματος και για την καλή του λειτουργία. Ενδείκνυται ιδιαίτερα για άτομα που αντιμετωπίζουν προβλήματα αϋπνίας και ενδείκνυται για τη θεραπεία ερεθισμών της αναπνευστικής οδού.
  • το μήλο: περιέχει μια καλή ποσότητα απλών σακχάρων, πηκτίνη, μεταλλικά άλατα, μηλικό και κιτρικό οξύ. Έχει αντιοξειδωτική δράση, διουρητική, και ηρεμιστική, αυτή η τελευταία ιδιότητα του το καθιστά εξαιρετικό φρούτο για το βράδυ. Ένα μήλο είναι κατάλληλο για άτομα αγχώδη που δυσκολεύονται να κοιμηθούν και για άτομα με προβλήματα δυσπεψίας.
  • Τέλος το ελαιόλαδο, τα πλήρη δημητριακά, καθώς και τροφές πλούσιες σε βιταμίνη Α μας βοηθούν να κοιμόμαστε πιο εύκολα και πιο ξεκούραστα.

Oι 5 τροφές «εχθροί» του ύπνου:

  1. Σοκολάτα. Απολαμβάνετε ένα φλιτζάνι κακάο ή σοκολάτας το βράδυ; Καλό θα είναι να είστε επιφυλακτικοί με τη σοκολάτα το βράδυ, σε όλες τις μορφές της. Πολλοί άνθρωποι αποκτούν όλο και πιο μεγάλη ευαισθησία στην καφεΐνη καθώς μεγαλώνουν και ακόμη και τα μικρά κομμάτια σοκολάτας στα μπισκότα θα μπορούσαν να αποτελέσουν «εχθρό» του... Μορφέα. Η σοκολάτα περιέχει επίσης τυροσίνη, ένα αμινοξύ που δημιουργεί τόνωση και ενέργεια.
  2. Αλλαντικά και καπνιστό κρέας. Καλύτερα να το ξανασκεφτείτε αν έχετε σκοπό να φτιάξετε ένα σάντουιτς με χοιρομέρι ως σνακ το βράδυ. Το ζαμπόν, το μπέικον, τα λουκάνικα και τα καπνιστά κρέατα, περιέχουν υψηλά επίπεδα του αμινοξέος τυραμίνη, το οποίο ενεργοποιεί τον εγκέφαλο να απελευθερώσει νορεπινεφρίνη, ένα διεγερτικό του εγκεφάλου που μας κάνει να αισθανόμαστε εγρήγορση και ενέργεια.
  3. Ενεργειακά ποτά. Τα ενεργειακά ποτά, έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε καφεΐνη καθώς και στο αμινοξύ ταυρίνη, το οποίο αυξάνει την εγρήγορση και την αδρεναλίνη. Πρόσφατες μελέτες έχουν δείξει ότι ακόμα και αν πίνετε ενεργειακά ποτά νωρίς το πρωί, η συνδυασμένη υψηλή δοσολογία τους σε ταυρίνη και καφεΐνη μπορεί να σας δυσκολέψει να κοιμηθείτε, ή να κοιμηθείτε καλά, αργότερα.
  4. Σάλτσα τομάτας, τσίλι, πίτσα και πικάντικες τροφές.Οι πεπτικές διαταραχές είναι μια κοινή αιτία των προβλημάτων ύπνου, αλλά πολλοί άνθρωποι δεν το γνωρίζουν και καταναλώνουν τρόφιμα που αποτελούς «εχθρούς» του ποιοτικού ύπνου. Τα όξινα και πικάντικα τρόφιμα μπορούν να προκαλέσουν παλινδρόμηση, καούρα και άλλα συμπτώματα που εμποδίζουν τον ύπνο.
  5. Αλκοόλ. Ένα δυο ποτά, μπορεί να σας κάνουν να νιώθετε πιο χαλαροί μετά το δείπνο, αλλά λίγο μετά μπορεί να σας εμποδίζουν από έναν απολαυστικό ύπνο. Και επειδή το αλκοόλ αφυδατώνει και δημιουργεί ανάγκη να πάτε στην τουαλέτα, οδηγεί επίσης στο να ξυπνάτε. Το κρασί μάλιστα είναι υψηλής περιεκτικότητας στη διεγερτική τυροσίνη, όπως και η σοκολάτα.

MSc, υπ. PhD
Ψυχαναλύτρια-Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας
azografia@yahoo.gr
Μέλος της Ομάδας Logodiatrofis.gr 

 

Δείτε επίσης

Easy Cook Diet

Easy Cook Diet

Για εσένα που δεν έχεις χρόνο να μαγειρέψεις αλλά θες να τρως σωστά και να χάσεις βάρος (Διαιτολόγιο για 3 εβδομάδες).!

Πώς να χάσετε το λίπος στα πόδια

Πώς να χάσετε το λίπος στα πόδια

Αν πλησιάζει ένα σημαντικό γεγονός στη ζωή σας ή για παράδειγμα θέλετε να πάτε διακοπές, ίσως θελήσετε να χάσετε λίπος από την περιοχή των ποδιών μέσα στον επόμενο μήνα.!

Κορυφαίοι συνδυασμοί θρεπτικών συστατικών

Κορυφαίοι συνδυασμοί θρεπτικών συστατικών

Σύμφωνα με όλες τις τελευταίες έρευνες και μελέτες υπάρχουν κάποιες μικροθρεπτικές ουσίες, οι οποίες όταν καταναλωθούν συνδυαστικά, προκαλούν ακόμα μεγαλύτερο όφελος στον ανθρώπινο οργανισμό από ότι εάν καταναλωνόταν μεμονωμένα. !

Φροντίδα

Παιδί

Ο φορέας

Η εταιρεία