Ειδήσεις

DEBATE: ΔΙΠΛΕΣ VS ΧΡΙΣΤΟΨΩΜΟ Εποχιακά Θέματα

Το μυαλό μας έχει αρχίσει να σκέφτεται τις χριστουγεννιάτικες λιχουδιές!

Δίπλες: Θερμίδες 370 Kcal

  • Κανέλα: Προστίθεται στο γλυκό για να μας δώσει άρωμα και γεύση. Μειώνει την χοληστερόλη και βοηθάει στη ρύθμιση του σακχάρου. Περιέχει σίδηρο, μαγνήσιο και ασβέστιο.  
  • Βανίλια: Αντιοξειδωτικό μπαχαρικό που δρα ενάντια στις ελεύθερες ρίζες. Έχει αφροδισιακές ιδιότητες, καταπραϋντική δράση, καταπολεμά τις λοιμώξεις και την αϋπνία.
  • Ελαιόλαδο: Πλούσιο σε αντιοξειδωτικές ουσίες. Προστατεύει το καρδιαγγειακό μας σύστημα και η πρόσληψη του σχετίζεται με διάφορες ασθένειες. Επίσης, είναι καλή πηγή της βιταμίνης Ε, η οποία βοηθά στην υγεία τόσο του δέρματος, των μαλλιών και των νυχιών.

Χριστόψωμο: Θερμίδες  310 Kcal

  • Μπαχάρι: Είναι πλούσιο σε αντιοξειδωτικά στοιχεία. Να γνωρίζετε επίσης ότι καταπολεμά τον πονοκέφαλο.
  • Μοσχοκάρυδο: Πλούσιο σε κάλιο, ασβέστιο, φώσφορο και μαγνήσιο. Περιέχει σε μικρή ποσότητα σίδηρο, χαλκό και σελήνιο. Βοηθάει σε στομαχόπονους και στις διάρροιες. Έχει ισχυρή αντιοξειδωτική δράση και βοηθάει στην αποτοξίνωση του οργανισμού. Επίσης μειώνει την πίεση του αίματος.
  • Γιαούρτι: Προστατεύει από τα επιβλαβή βακτήρια διότι είναι πλούσιο σε προβιοτικά. Τα προβιοτικά είναι απαραίτητα για την πέψη των τροφών και για  την καλύτερη απορρόφηση των θρεπτικών ουσιών, ενισχύοντας ιδιαίτερα το ανοσοποιητικό σύστημα.
  • Μαγιά: Πλούσια σε χολίνη και βιταμίνες του συμπλέγματος Β, που τονώνουν το νευρικό σύστημα και το μεταβολισμό, ενώ το μαγνήσιο και το χρώμιο βοηθούν στην ομαλή ανάπτυξη του μυϊκού συστήματος και στη ρύθμιση των επιπέδων γλυκόζης (σακχάρου) στο αίμα.

Συνεπώς, στο δίλλημα «Δίπλες ή Χριστόψωμο», διαπιστώνεται ότι και τα δύο γλυκά έχουν σχεδόν τα ίδια θρεπτικά συστατικά. Η διαφορά ανάμεσα στα δύο είναι ότι οι δίπλες έχουν λίγες περισσότερες θερμίδες διότι τηγανίζονται. Νικητής ανακηρύσσονται οι δίπλες!!!!  Η διαφορά όμως είναι μικρή, γι’ αυτό σε μικρή ποσότητα, στο πλαίσιο μιας ισορροπημένης διατροφής, μπορείτε να φάτε και από δύο χριστουγεννιάτικα γλυκίσματα.

Καλές Γιορτές….

Εύα Καφετζή, BSc
Κλινική Διαιτολόγος – Διατροφολόγος
Επιστημονική Διευθύντρια ΑΠΙΣΧΝΑΝΣΙΣ – ΛΟΓΩ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ, Πτολεμαΐδας
Αναπληρωτής Υπεύθυνη Βορείου Ελλάδας Ελληνικής Διατροφολογικής Εταιρείας
Kafetzi@logodiatrofis.gr

 

Δείτε επίσης

Βασικές αρχές καλοκαιρινής διατροφής

Βασικές αρχές καλοκαιρινής διατροφής

Βρισκόμαστε στην καρδιά του καλοκαιριού και όλοι αναζητάμε την ιδανική διατροφή προκειμένου να διατηρήσουμε τα κιλά μας σε φυσιολογικά επίπεδα και ταυτόχρονα να λαμβάνουμε τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά, έτσι ώστε να ανταπεξέλθουμε στις υψηλές θερμοκρασίες της εποχής.!

Γιατί τρώμε βακαλάο την 25η Μαρτίου? Ποια τα οφέλη του?

Γιατί τρώμε βακαλάο την 25η Μαρτίου? Ποια τα οφέλη του?

Η σκορδαλιά συνοδεία βακαλάου αποτελεί κατά παράδοση το επίσημο γεύμα σε σημαντικές γιορτές, όπως η 25η Μαρτίου, η Κυριακή των Βαΐων, η Μεταμόρφωση του Σωτήρος και για τους Πατρινούς την γιορτή του Πολιούχου τους Αγίου Ανδρέου. !

Φροντίδα

Παιδί

Ο φορέας

Η εταιρεία