Logodiatrofis.gr
Παιδι

5 τρόποι ώστε να αποκτήσει το παιδί σας αυτοπεποίθηση στον αθλητισμό

παιδί

Τα παιδιά μαθαίνουν πώς να ξεπερνάνε με σιγουριά τα εμπόδια, όχι μόνο στον αθλητισμό αλλά στη ζωή γενικότερα.

Η (εξ)άσκηση και ο αθλητισμός παίζουν σημαίνοντα ρόλο στον καθημερινό ρυθμό των παιδιών μας.

Μέσω της κίνησης, της στόχευσης, μέσω της άθλησης, της προσπάθειας και πειθαρχίας μαθαίνουν, μεταξύ άλλων, πώς να ξεπεράσουν τις διάφορες προκλήσεις που βιώνουν με αυτοπεποίθηση, αναπτύσσοντας και καλλιεργώντας παράλληλα διαπροσωπικές σχέσεις.

Σίγουρα, είναι δύσκολο για γονείς και προπονητές να «φυτέψουν» την αυτοπεποίθηση στα παιδιά από το πουθενά, όμως με συγκεκριμένα στοχευμένα βήματα γίνεται να τους την εμφυσήσουν. Ποια είναι αυτά;

  • Έπαινος προσπάθειας!

    Προσθέτει στα παιδιά μια ισχυρή βάση ως προς την αυτοπεποίθησή τους. Επαινώντας το παιδί που προσπαθεί, που επιμένει, που δεν το βάζει κάτω, του ενισχύουμε την πίστη ως προς τις ικανότητές του. Έτσι, τα παιδιά μαθαίνουν να τολμούν και να βελτιώνονται δίχως να φοβούνται τον ανταγωνισμό ή τη «σύγκριση».

  • Ευκαιρίες για επιτυχία…

    Ένα παιδί που ασχολείται με τον Αθλητισμό, θέλει να θέτει στον εαυτό του στόχους και προκλήσεις που να τα κατακτά. Αυτό που μπορείτε να πράττετε, ως γονείς, είναι να θέτετε μικρούς, ευκολότερους, εφικτούς στόχους τους οποίους λίγο-λίγο να δυσκολεύετε.

    Μέσα από την αποτυχία το παιδί θα μάθει να προσπαθεί περισσότερο. Και βλέποντας ότι η επιτυχία είναι μόλις ένα βήμα πιο μακριά αλλά ορατή, θα προσπαθεί περισσότερο, θα επιμένει και θα μπορεί να γευτεί σχεδόν την επίτευξη. Μέχρι να έρθει η ολοκληρωτική επιτυχία. 

  • Διατήρηση εφικτών προκλήσεων.

    Όταν ένα παιδί βάζει έναν στόχο καλό είναι να είναι εφικτός ώστε να μπορεί να τον επιτύχει παρά να βάλει υψηλό στόχο και να του δημιουργήσει φόβο αποτυχίας.

  • Επικοινωνία.

    Είναι θεμιτό να υπάρχει ανοιχτή επικοινωνία ανάμεσα στο παιδί και στους γονείς ή τους προπονητές του, ώστε να μπορεί άφοβα να εκφράσει τα συναισθήματά του, τους φόβους και τις ανασφάλειες. Έτσι ξέρει ότι δεν είναι μόνο του και ότι έχει πάντοτε στήριγμα όταν το χρειαστεί.

  • Περηφάνια και Αναγνώριση.

    Μην είστε φειδωλοί στη λεκτική, πρακτική και συναισθηματική υποστήριξη των παιδιών σας. Δεν χρειάζονται οι υπερβολές και οι καυχήσεις, όμως να είστε περήφανοι. Το αξίζουν! Όπως επίσης και η εκδήλωση ευγνωμοσύνης προς όλους όσοι βοήθησαν στις μικρές και μεγαλύτερες επιτυχίες τους.

  • Εστίαση στα Θετικά.

    Τα παιδιά πρέπει να μάθουν να δίνουν σημασία στις θετικές και να απομακρύνουν τυχόν αρνητικές σκέψεις. Είναι φυσικό να υπάρχουν αποτυχίες, τις οποίες όμως μπορούν να αντιμετωπίσουν με θετικές επιβεβαιώσεις.

    Ο αρνητισμός μπορεί εύκολα να βγει εκτός ελέγχου και να «σκεπάσει» κάθε καλή προσπάθεια. Γονείς και προπονητές είστε σε θέση να βοηθήσετε τα παιδιά να σκεφτούν τις αποτυχίες τους, να τις δουν με άλλο πρίσμα, αποστασιοποιημένα, αναλυτικά, μεθοδικά.

    Τι πήγε λάθος, τι μπορώ να κάνω καλύτερα στην επόμενη προσπάθεια; Έτσι έρχεται η βελτίωση. Σε αυτή την κατηγορία μπορεί να βοηθήσει η οπτικοποίηση, μια και οι εικόνες δημιουργούν συναισθήματα.

Η αυτοπεποίθηση αναπτύσσεται σίγουρα μέσα από τις εμπειρίες και τη βελτίωση ικανοτήτων και δεξιοτήτων. Προσπαθώντας ξανά και ξανά, συνειδητοποιώντας τι κάνεις λάθος, σε τι είσαι καλός, τι μπορείς να διορθώσεις, κατακτάς το επόμενο επίπεδο, τη βελτίωση και επιτυχία.

Έτσι μαθαίνουν και τα παιδιά πώς να ξεπερνάνε με σιγουριά τα εμπόδια, όχι μόνο στον Αθλητισμό αλλά στη Ζωή γενικότερα.

Συντάκτης: Κατερίνα Παπαϊωάννου, Kids Life Coach

Αρχική δημοσίευση: thriveglobal.gr

 

Προτεινόμενο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα Επιμόρφωσης

5 τρόποι ώστε να αποκτήσει το παιδί σας αυτοπεποίθηση στον αθλητισμό - αυτοπεποίθηση παιδιού

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ