fbpx
Logodiatrofis.gr
Διατροφή Ελεγχος βαρους

Τι πρέπει να ξέρετε για το σωματικό λίπος

pws tha apoktisete sfikto kai sfrigilo swma

Τι είναι το σωματικό λίπος, πως υπολογίζεται και ποια τα ιδεώδη επίπεδα;

Το ποσοστό σωματικού λίπους εκφράζει την ποσότητα λιπώδους  στο σώμα.

 

Πως υπολογίζεται

Η λογική της «Αρχής του Αρχιμήδη» επιτρέπει χωρίς την παρουσία πολύπλοκων επιστημονικών οργάνων να υπολογιστεί το λίπος σώματος.

Σύγχρονες επιστημονικές μέθοδοι υπολογισμού του ολικού σωματικού λίπους είναι πολλές: Η απλή της άθροισης των δερματοπτυχομετρήσεων του δικέφαλου, τρικέφαλου, λαγόνιου και υποωμοπλάτιου (απαιτείται ειδικό όργανο: δερματοπτυχόμετρο), η φωτομέτρησης του τρικέφαλου, η βιοηλεκτρική αντίστασης (απαιτούνται ειδικοί λιπομετρητές) και η περισσότερο αξιόπιστη μέθοδος DEXA που βασίζεται στις ακτίνες Χ.

Ιδεώδη Επίπεδα

Σύμφωνα με τη διεθνή επιστημονική βιβλιογραφία το ιδανικό ποσοστό λίπους ανάλογα με την ηλικία σημειώνεται ακολούθως:

  • Για γυναίκες 20 – 60 ετών: 18 – 26% του συνολικού σωμ. βάρους.
  • Για άνδρες 20 – 60 ετών: 10 – 20% του συνολικού σωμ. βάρους.

Τι πρέπει να ξέρετε

Συνήθως το υψηλό σωματικό λίπος συνδυάζεται και με υψηλό Δείκτη Σωματικής Μάζας. Ταυτόχρονα, στην πλειονότητα των ατόμων που εμφανίζουν τους παραπάνω δείκτες αυξημένους και που χαρακτηρίζονται ως υπέρβαροι και πολύ περισσότερο ως παχύσαρκοι, αυξάνεται ο κίνδυνος για υψηλά επίπεδα σακχάρου, χοληστερόλης, τριγλυκεριδίων, και ολικών λιπιδίων αίματος και κατ΄ επέκταση αποτελούν ομάδα υψηλού κίνδυνου.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ