Ειδήσεις

Ας γνωρίσουμε την κινόα Τροφογνωσία

Η Χρυσή τροφή  όπως την αποκαλούν οι λαοί της Λατινικής Αμερικής. 

 

 ΚΙΝΟΑ

Επιστημονική ονομασία : chenopodium quinoa.

Θρεπτική αξία:
Το κινόα παρόλο που είναι φυτική τροφή, παρέχει όλα τα απαραίτητα αμινοξέα που χρειάζεται ο οργανισμός και που δεν μπορεί να συνθέσει από μόνος του. Είναι μια καλή πηγή τρυπτοφάνης, ένα αμινοξύ που συνδέεται με την παραγωγή της σεροτονίνης στον εγκέφαλο, που ευθύνεται για την καλή διάθεση, περιέχει επίσης μεθειονίνη και η λυσίνη, τα οποία ενισχύουν το ανοσοποιητικό σύστημα, την ικανότητα της μάθησης και της μνήμης.

Το κινόα έχει υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες, ευνοώντας την λειτουργία του εντέρου και την παράταση του κορεσμού. Επίσης βοηθά στον έλεγχο της χοληστερόλης, της γλυκόζης και των τριγλυκεριδίων στο αίμα. Αυτός είναι ο κύριος λόγος που το κινόα μπορεί να είναι ένας πολύ καλός σύμμαχος για την απώλεια βάρους διατηρώντας την υγεία μας και βοηθάει επίσης στην πρόληψη των ασθενειών. Δεν περιέχει γλουτένη, οπότε μπορεί να καταναλωθεί άφοβα από άτομα με κοιλιοκάκη (δυσανεξία στη γλουτένη).
Το κινόα είναι καλή πηγή ψευδαργύρου, σιδήρου, μαγνησίου, καλίου, μαγγανίου και άλλων μέταλλων όπως επίσης περιέχει και βιταμίνες Β1, Β2, Β3, D και Ε που ελέγχουν διάφορες λειτουργίες του μεταβολισμού. Επίσης είναι πολύ καλή πηγή ωμέγα-3 και ωμέγα-6 λιπαρών οξέων.
Το κινόα θεωρείται μια πλήρη τροφή από τον FAO (Οργανισμός Ηνωμένων Εθνών για τη Διατροφή και τη Γεωργία). Η Ακαδημία Επιστημών των Ηνωμένων Πολιτειών το χαρακτήρισαν ως το καλύτερο τρόφιμο φυτικής προέλευσης για την ανθρώπινη διατροφή, και επιλέχθηκε από τη NASA για να πλαισιώσει τη διατροφή των αστροναυτών σε διαστημικές πτήσεις μεγάλης διάρκειας, λόγω της εξαιρετικής θρεπτικής του αξίας.

Χάρη στις θρεπτικές του ιδιότητες, συνιστάται ιδιαίτερα στις παρακάτω περιπτώσεις:

  • Για χορτοφάγους, καθώς είναι τρόφιμο υψηλής περιεκτικότητας σε πρωτεΐνες.
  • Άτομα αλλεργικά στη γλουτένη- ασθενείς με κοιλιοκάκη, αφού δεν περιέχει καθόλου γλουτένη
  • Ηλικιωμένους και παιδιά, καθώς ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα.

Το κινόα μπορεί να βρεθεί σε διάφορες μορφές όπως: νιφάδες δημητριακών, αλεύρι και μπάρες δημητριακών. Κάθε μία από αυτές τις μορφές μπορεί να καταναλωθεί με διαφορετικό τρόπο.

  • Τα δημητριακά μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε σαλάτες ή να αντικαταστήσουν το ρύζι.
  • Οι νιφάδες μπορεί να καταναλωθούν για πρωινό μαζί με φρούτα, γάλα ή γιαούρτι.
  • Το αλεύρι, μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε συνταγές για ψωμιά ζυμαρικά, κέικ και πίτες.


Θεοδώρα Μπαλαφούτη
Διαιτολόγος - Διατροφολόγος, μέλος της Ομάδας Logodiatrofis.gr
6946840713

theodora.diet@gmail.com

 

 

 

Δείτε επίσης

Νερό και Υγεία

Νερό και Υγεία

Όσο κοινότοπο κι αν θεωρούμε πλέον πως έχει γίνει το θέμα περί σημαντικότητας του νερού, δεν παύει να αποτελεί μείζονα παράγοντα όχι μόνο για να λειτουργεί ο οργανισμός μας αλλά και για να υπάρχει ζωή.!

Πόσο Super είναι τα “Superfoods”?

Πόσο Super είναι τα “Superfoods”?

Οι “σούπερ” τροφές επιδρούν θετικά όταν εντάσσονται σε ένα μοντέλο ισορροπημένης διατροφής, αλλιώς μπορεί να μην παρέχουν κανένα απολύτως όφελος.!

Οι φυτικές ίνες στη διατροφή μας

Οι φυτικές ίνες στη διατροφή μας

Οι φυτικές ή διαιτητικές ίνες θα πρέπει να αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της διατροφής μας. Διέρχονται από τον οργανισμό μας φτάνοντας στο παχύ έντερο, δίχως να απορροφώνται ή να πέπτονται και αυτό τις καθιστά τόσο σημαντικές.!

Φροντίδα

Παιδί

Ο φορέας

Η εταιρεία