Logodiatrofis.gr
Αθλητισμος Τροφογνωσια

Άπαχη Πρωτεΐνη: Απαραίτητη στην άθληση

Άπαχη Πρωτεΐνη: Απαραίτητη στην άθληση

Τις περισσότερες φορές όταν ακούμε την έννοια «αθλητική διατροφή» ο νους μας πηγαίνει σε διατροφικό πλάνο με αυξημένες ποσότητες πρωτεΐνης.

Η αλήθεια είναι πως σε μία ισορροπημένη αθλητική διατροφή, οι πρωτεΐνες είτε ζωικές είτε φυτικές παίζουν σημαντικό ρόλο.

Ωστόσο, η ποσότητα πρωτεΐνης που μπορεί να χρειάζεται ένας αθλητής δεν είναι τόση όση πιστεύουμε.

Οι πρωτεϊνικές ανάγκες διαφέρουν από αθλητή σε αθλητή ανάλογα με το άθλημα που εκπροσωπούν, το φύλο του αθλητή, το σωματικό του βάρος, τον επερχόμενο αγώνα τους αλλά και τις ανάγκες του προπονητικού τους προγράμματος.

Σύμφωνα με έρευνες, ένας αθλητής χρειάζεται 1,4 με 2 γρ. πρωτεΐνης ανά κιλό σωματικού βάρους. Για να καλυφθεί λοιπόν αυτή η ανάγκη συστήνεται η κατανάλωση ζωικής πρωτεΐνης σε κάθε γεύμα και κατά προτίμηση άπαχης πρωτεΐνης.

Μια καλή πηγή άπαχης πρωτεΐνης, όπως τα ψάρια, βοηθά στην ανάπλαση αλλά και στην αποκατάσταση των μυών μετά την προπόνηση.

Άπαχη Πρωτεΐνη: Απαραίτητη στην άθληση

Για να καλύψουν τις ανάγκες τους, πολλοί αθλητές λαμβάνουν έως και το 30% της ημερήσιας πρόσληψης πρωτεΐνης μέσω συμπληρωμάτων όπως τα πρωτεϊνικά ροφήματα.

Για το υπόλοιπο ποσοστό, τα άπαχα κρέατα είναι μια προφανής επιλογή, αλλά τα ψάρια (και σε μικρότερο βαθμό οστρακοειδή όπως τα μύδια, τα στρείδια και τα καβούρια) προσφέρουν επιπρόσθετα και τα πολύτιμα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα.

Αυτά, έχει αποδειχθεί, ότι έχουν θετικό αντίκτυπο στην υγεία και την απόδοση των αθλητών, στη διαχείριση της φλεγμονής, στη βελτίωση της αποκατάστασης των μυών, στην πρόληψη και τη λειτουργία του εγκεφάλου.

Παράλληλα, μια μερίδα ψαριού παρέχει καλής ποιότητας πρωτεΐνη σε μια μικρή μερίδα. Επίσης, τα ψάρια περιέχουν βιταμίνη Β12, η οποία βοηθά στη μείωση της κούρασης και έτσι αυξάνει την αντοχή των μυών και μικρή ποσότητα βιταμίνης D, η οποία αυξάνει τη μυϊκή δύναμη και βοηθά στην προστασία από τραυματισμούς.

Επειδή τόσο οι αθλούμενοι όσο και μη αθλούμενοι θέλουν να καταναλώνουν φρέσκα ψάρια πρώτης ποιότητας, μια καλή επιλογή είναι τα ψάρια ελληνικής ιχθυοκαλλιέργειας με τη συλλογική σήμανση Fish from Greece, που εκτρέφουν τα 23 Μέλη της Ελληνικής Οργάνωσης Παραγωγών Υδατοκαλλιέργειας (ΕΛΟΠΥ), φορέας ανάπτυξης της ελληνικής ιχθυοκαλλιέργειας.

Η Ελληνική Οργάνωση Παραγωγών Υδατοκαλλιέργειας (ΕΛΟΠΥ), εγγυάται ότι το ψάρι που θα απολαύσετε φτάνει από την διαφανή ελληνική θάλασσα στο πιάτο σας σε 24 ώρες, φρέσκο και πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά και δεσμεύεται ότι τα Μέλη της, Έλληνες παραγωγοί, να τηρούν τις ελληνικές και ευρωπαϊκές προδιαγραφές που καθορίζουν και την τελευταία λεπτομέρεια στην εκτροφή των ψαριών. Έτσι, Έλληνες και ξένοι καταναλωτές απολαμβάνουν μια τροφή φρέσκια, θρεπτική, ποιοτική και πολύ γευστική.

Συμπερασματικά, τα ψάρια ελληνικής ιχθυοκαλλιέργειας αποτελούν μια πολύ καλή επιλογή για την κάλυψη των πρωτεϊνικών αναγκών ενός αθλούμενου, είμαστε σίγουροι για την προέλευση τους και ταυτόχρονα γευόμαστε μοναδικές γεύσεις.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ