Ειδήσεις

Αγκινάρα (cynara cardunculus scolymus). Τροφογνωσία

Η αγκινάρα ή κυνάρα είναι πολυετές λαχανικό της οικογένειας των Αστεροειδών.

 

 

Ο άνθος του φυτού έχει σχήμα σφαιρικό λίγο μακρύ και σαρκώδες, χρησιμοποιείται στην μαγειρική με την μέθοδο του βρασμού αφότου έχει καθαριστεί αφαιρώντας τα πέταλα και το χνούδι. Στην Κρήτη τρώγεται ωμή σαν μεζές με λίγο λεμόνι. Τα φύλλα μπορεί να φαγωθούν έχοντας βάλει ξύδι, μαγιονέζα, λεμόνι ή κάποια αυτοσχέδια σάλτσα. Στην Ιταλία ο άνθος της αγκινάρας χρησιμοποιείται για την παρασκευή πίτσας με την ονομασία 4 εποχές προσθέτοντας ελιές ή/και μανιτάρια. Στην Ισπανία χρησιμοποιείται στην παρασκευή παέγια(paella) ή σερβίρεται με ομελέτα για παρασκευή τυλιχτής πίτας τορτίγια.

Στην Ελλάδα προτιμάται η μέθοδος α λα πολίτα (a la polita) που είναι Κωνσταντινουπολίτικη συνταγή μαγειρεμένη με βρασμό προσθέτοντας καρότα, πατάτες, κρεμμύδι, άνηθο, λεμόνι και λίγο λάδι. Στην Τουρκία καταναλώνεται σε μορφή ροφήματος ενώ στην Ελβετία πίνεται σαν λικέρ με την ονομασία Cynar (από την λατινική ονομασία του ονόματος) σαν σύνηθες απεριτίφ. Η αγκινάρα είναι γνωστή για τις αποτοξινωτικές, αντιοξειδωτικές τις ιδιότητες και την βελτίωση λειτουργίας του εντέρου, του δέρματος αλλά και για την υψηλή θρεπτική της αξία λόγω της περιεκτικότητας της σε βιταμίνες Α,Β1,Β2 του συμπλέγματος Β , C καθώς και νιασίνη.
Είναι πηγή ασβεστίου, μαγνησίου και φωσφόρου.

Τα 100γρ. Αγκινάρας βρασμένης περιέχουν:
50 θερμίδες (kcal) εκ των οποίων 11.5γρ.υδατανθράκων, 8.6γρ.φυτικών ινών, 3γρ.πρωτεΐνης.

 

Νικολίνα Μάλλιου
Σύμβουλος Διατροφής

 

 

Δείτε επίσης

Νερό και Υγεία

Νερό και Υγεία

Όσο κοινότοπο κι αν θεωρούμε πλέον πως έχει γίνει το θέμα περί σημαντικότητας του νερού, δεν παύει να αποτελεί μείζονα παράγοντα όχι μόνο για να λειτουργεί ο οργανισμός μας αλλά και για να υπάρχει ζωή.!

Πόσο Super είναι τα “Superfoods”?

Πόσο Super είναι τα “Superfoods”?

Οι “σούπερ” τροφές επιδρούν θετικά όταν εντάσσονται σε ένα μοντέλο ισορροπημένης διατροφής, αλλιώς μπορεί να μην παρέχουν κανένα απολύτως όφελος.!

Οι φυτικές ίνες στη διατροφή μας

Οι φυτικές ίνες στη διατροφή μας

Οι φυτικές ή διαιτητικές ίνες θα πρέπει να αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της διατροφής μας. Διέρχονται από τον οργανισμό μας φτάνοντας στο παχύ έντερο, δίχως να απορροφώνται ή να πέπτονται και αυτό τις καθιστά τόσο σημαντικές.!

Φροντίδα

Παιδί

Ο φορέας

Η εταιρεία