Ειδήσεις

4 τρόφιμα που μπορούν να σώσουν τη ζωή σας Τροφογνωσία

 Οι καρδιακές παθήσεις είναι το βασικό αίτιο εκατομμυρίων θανάτων παγκοσμίως.

 

Τα υψηλά επίπεδα χοληστερόλης στο αίμα και η αρτηριακή πίεση είναι δύο από τους κύριους παράγοντες κινδύνου που αυξάνουν σημαντικά τον κίνδυνο ενός ατόμου να υποστεί καρδιακή προσβολή ή εγκεφαλικό επεισόδιο. Αυτό μπορεί να προκληθεί από τρόφιμα με υψηλή περιεκτικότητα σε κορεσμένα και τρανς λιπαρά, τα οποία προκαλούν μια αύξηση των επιπέδων χοληστερόλης στο αίμα. Η ποσότητα της χοληστερόλης στα τρόφιμα θα πρέπει να περιοριστεί, προκειμένου να κρατήσει LDLs, ή κακή χοληστερόλη σε ένα μέτριο επίπεδο. Συνολικά, η ποσότητα του λίπους που καταναλώνεται ανά ημέρα πρέπει να είναι μόνο 20-30% των συνολικών θερμίδων.

Οι παρακάτω τροφές είναι οι καλύτερες που μπορούν να συμβάλλουν στην μείωση του κινδύνου των καρδιακών παθήσεων.

  1. ΑΜΥΓΔΑΛΑ: γεμάτα από φιλικές προς την καρδιά βιταμίνες του συμπλέγματος Β. Επίσης περιέχουν βιταμίνη Ε, μαγνήσιο και ψευδάργυρο. Η βιταμίνη Ε είναι υπεύθυνη για την καταστροφή των ελευθέρων ριζών στο σώμα που συνδέονται με το οξειδωτικό στρες και καρδιακής νόσου. Ιδανικά ως σνακ ή προσθέστε τα σε μια σαλάτα ή στο πρωινό σας κουάκερ.
  2. ΣΟΛΩΜΟΣ: Πλούσιος σε ωμέγα-3 λιπαρά οξέα, τα οποία είναι εξαιρετικά υγιεινά για την καρδιά. Βοηθούν στη μείωση της φλεγμονής στο σώμα και του κινδύνου για καρδιακές παθήσεις. Ψήστε σολωμό στο Grill και συνδυάστε τον με καστανό ρύζι και μπρόκολο.
  3. ΦΑΣΟΛΙΑ: Περιέχουν βιταμίνες του συμπλέγματος Β, σίδηρο, ασβέστιο, και φυτικές ίνες. Προσθέστε κάθε είδους φασόλια για σούπα ή τη χρήση τους σε μια βουτιά λαχανικών.
  4. ΜΠΡΟΚΟΛΟ: Το μπρόκολο είναι γεμάτη με βιταμίνες του συμπλέγματος Β και το φυλλικό οξύ, το οποίο μπορεί να βοηθήσει να μειώσει την πίεση και το άγχος. Περιέχει επίσης βιταμίνη Ε, βιταμίνη C, κάλιο, ασβέστιο, και φυτικές ίνες. Dip μπρόκολο σε χούμους ή σοτάρετε το με το ελαιόλαδο και προσθέστε χυμό λεμονιού για έξτρα γεύση.

Μην ξεχάσετε να αγοράσετε αυτά τα υγιεινά τρόφιμα για την καρδιά σας την επόμενη φορά που είστε στο μανάβικο!


kokkalhΑναστασία Δ. Κόκκαλη
Κλινικός Διαιτολόγος – Διατροφολόγος B.Sc (Hons), S.R.D.
Μέλος του Πανελλήνιου Συλλόγου Διαιτολόγων , British Dietetic Association
Υπεύθυνη Β. Ελλάδος Ελληνικής Διατροφολογικής Εταιρείας
anastasiakokkali@hotmail.com
anaskokkali@gmail.com

 

Δείτε επίσης

Νερό και Υγεία

Νερό και Υγεία

Όσο κοινότοπο κι αν θεωρούμε πλέον πως έχει γίνει το θέμα περί σημαντικότητας του νερού, δεν παύει να αποτελεί μείζονα παράγοντα όχι μόνο για να λειτουργεί ο οργανισμός μας αλλά και για να υπάρχει ζωή.!

Πόσο Super είναι τα “Superfoods”?

Πόσο Super είναι τα “Superfoods”?

Οι “σούπερ” τροφές επιδρούν θετικά όταν εντάσσονται σε ένα μοντέλο ισορροπημένης διατροφής, αλλιώς μπορεί να μην παρέχουν κανένα απολύτως όφελος.!

Οι φυτικές ίνες στη διατροφή μας

Οι φυτικές ίνες στη διατροφή μας

Οι φυτικές ή διαιτητικές ίνες θα πρέπει να αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της διατροφής μας. Διέρχονται από τον οργανισμό μας φτάνοντας στο παχύ έντερο, δίχως να απορροφώνται ή να πέπτονται και αυτό τις καθιστά τόσο σημαντικές.!

Φροντίδα

Παιδί

Ο φορέας

Η εταιρεία