Ειδήσεις

10 «σούπερ» τροφές που μας προστατεύουν όλο το χρόνο!!! Τροφογνωσία

Αποδεδειγμένα κάποια θρεπτικά συστατικά βοηθούν στη φυσική άμυνα του οργανισμού.

 

 

Οι δέκα «σούπερ» τροφές που ενισχύουν το ανοσοποιητικό σύστημα: 1. Πορτοκάλι Χάρη στην υψηλή του περιεκτικότητα σε βιταμίνη C, κάλιο και σελήνιο τονώνει το ανοσοποιητικό σύστημα, βοηθώντας τον οργανισμό να αμύνεται ενάντια στο κρυολόγημα και στις ιώσεις. 2. Σκόρδο Είναι πλούσιο σε αλυσίνη, η οποία έχει έντονη αντιμικροβιακή δράση και διεγείρει την παραγωγή λευκοκυττάρων. 3.Μαϊντανός Διαθέτει εξαιρετικές αντισηπτικές ιδιότητες, δυναμώνει το ανοσοποιητικό σύστημα και ενισχύει τη νεφρική λειτουργία. Ο νωπός χυμός του μαϊντανού φαίνεται ότι κάνει καλό στον πυρετό, το βήχα, τη γρίπη καθώς και στις παθήσεις του αναπνευστικού. 4. Πιπεριά Είναι πλούσια στις αντιοξειδωτικές βιταμίνες C & β-καροτένιο και βοηθάει στην καλή κυκλοφορία του αίματος, απομακρύνοντας έτσι άχρηστες ουσίες που θα μπορούσαν να βλάψουν το ανοσοποιητικό σύστημα. 5. Ελαιόλαδο Χαρακτηρίζεται για το υψηλό περιεχόμενό του σε μονοακόρεστα λιπαρά, σε φαινολικές ενώσεις και σε αντιοξειδωτική βιταμίνη Ε, η έλλειψη των οποίων μειώνει την άμυνα έναντι των ιών και αποδυναμώνει το ανοσοποιητικό σύστημα. 6. Κρεμμύδι Με αξιοσημείωτη περιεκτικότητα σε αλυσίνη και σε βιταμίνη C, μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως αντιβιοτικό και αναλγητικό. Συμβάλλει στην επούλωση των πληγών, ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα και προλαμβάνει τα κρυολογήματα. 7. Μπρόκολο Πλούσιο σε αντιοξειδωτική λουτείνη και σουλφοραφάνη ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα και προστατεύει από τον καρκίνο. Επιπλέον, δρα κατά του έλκους και αποτρέπει την εκφύλιση της ωχράς κηλίδας. 8. Μέλι Πλούσιο σε ένζυμα, αναστέλλει την ανάπτυξη βακτηρίων και μυκήτων. 9. Λεμόνι Ο χυμός του λεμονιού συστήνεται σε όλες τις προληπτικές και θεραπευτικές αγωγές των λοιμώξεων χάρη στην υψηλή του περιεκτικότητα σε βιταμίνη C. Επιπλέον, συμβάλλει στην αύξηση των λευκών αιμοσφαιρίων. 10. Γιαούρτι Είναι πλούσιο σε προβιοτικά και με τον τρόπο αυτό ευνοεί την απορρόφηση των θρεπτικών ουσιών, ενισχύοντας ιδιαίτερα το ανοσοποιητικό σύστημα.

Εύα Καφετζή
Κλινικός Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, BSc
Επιστημονική Διευθύντρια ΑΠΙΣΧΝΑΝΣΙΣ – ΛΟΓΩ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ, Πτολεμαΐδας 
Αναπληρωτής Υπεύθυνη Βορείου Ελλάδας Ελληνικής Διατροφολογικής Εταιρείας
kafetzi @ logodiatrofis.gr

Δείτε επίσης

Νερό και Υγεία

Νερό και Υγεία

Όσο κοινότοπο κι αν θεωρούμε πλέον πως έχει γίνει το θέμα περί σημαντικότητας του νερού, δεν παύει να αποτελεί μείζονα παράγοντα όχι μόνο για να λειτουργεί ο οργανισμός μας αλλά και για να υπάρχει ζωή.!

Πόσο Super είναι τα “Superfoods”?

Πόσο Super είναι τα “Superfoods”?

Οι “σούπερ” τροφές επιδρούν θετικά όταν εντάσσονται σε ένα μοντέλο ισορροπημένης διατροφής, αλλιώς μπορεί να μην παρέχουν κανένα απολύτως όφελος.!

Οι φυτικές ίνες στη διατροφή μας

Οι φυτικές ίνες στη διατροφή μας

Οι φυτικές ή διαιτητικές ίνες θα πρέπει να αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της διατροφής μας. Διέρχονται από τον οργανισμό μας φτάνοντας στο παχύ έντερο, δίχως να απορροφώνται ή να πέπτονται και αυτό τις καθιστά τόσο σημαντικές.!

Φροντίδα

Παιδί

Ο φορέας

Η εταιρεία