Logodiatrofis.gr
Παιδι

Μπορεί ένα παιδί στην εφηβεία να είναι vegetarian;

Μπορεί ένα παιδί στην εφηβεία να είναι vegetarian; - vegetarian

Μελέτες δείχνουν πως αντικαθιστώντας το κρέας με μία δίαιτα βασισμένη σε φυτικές τροφές διατηρούμαστε πιο υγιείς.

Μπορεί ένα παιδί στην εφηβεία να είναι vegetarian;

  • Γύρω στα 8 εκατομμύρια Αμερικανών είναι χορτοφάγοι.
  • Τι κάνεις αν το παιδί σου σταματήσει να τρώει το κρέας και το ψάρι;
  • Ένα διαιτολόγιο χωρίς κρέας είναι ασφαλής επιλογή για τα παιδιά, των οποίων το σώμα και ο εγκέφαλος βρίσκονται σε ανάπτυξη; Πώς θα εξασφαλίσουμε τα θρεπτικά συστατικά που χρειάζονται;

Τι σημαίνει να είναι κανείς χορτοφάγος

Ένας χορτοφάγος επιλέγει να μην τρώει κρέας, κοτόπουλο και ψάρια. Το παιδί σας μπορεί να επιλέξει από πλήθος διαφορετικών υποκατηγοριών χορτοφαγίας, όπως:

  • Lacto-ovo vegetarian: καταναλώνουν γαλακτοκομικά και αυγά.
  • Flexitarian: αποφεύγουν τα κρεατικά και τα ψάρια αλλά τα καταναλώνουν μερικές φορές.
  • Vegan: Δεν καταναλώνουν οποιαδήποτε ζωική τροφή.

Μπορεί ένα παιδί στην εφηβεία να είναι vegetarian; Και αν ναι, είναι υγιεινό;

 

Μελέτες δείχνουν πως όσοι ακολουθούν κατά βάση χορτοφαγική διατροφή είναι πιο υγιείς. Ο λόγος; Αποφεύγοντας το κρέας προσλαμβάνουμε λιγότερα κορεσμένα λιπαρά και χοληστερόλη και περισσότερες φυτικές ίνες.

Αλλά αφαιρώντας όλες τις ζωικές τροφές από τη διατροφή του παιδιού σας μπορεί να παρεμποδιστεί η πρόσληψη ζωικών θρεπτικών συστατικών. Για παράδειγμα χρειάζεται προσοχή όσον αφορά:

Πρωτεΐνες:

Είναι απαραίτητο τα παιδιά να οικοδομήσουν (και να διατηρήσουν) ζωτικά όργανα και μυϊκό ιστό, καθώς και να υποστηρίξουν το ανοσοποιητικό τους σύστημα. Οι ovolactovegetarians, για παράδειγμα, παίρνουν πρωτεΐνες από τα γαλακτοκομικά και τα αυγά.

Κάποιο μικρό ποσοστό μπορεί να εξασφαλιστεί και από φυτικές πηγές όπως ο αρακάς, τα φασόλια, οι φακές, τα λαχανικά, οι σπόροι, οι ξηροί καρποί αλλά και τα δημητριακά ολικής άλεσης.

Βιταμίνη Β12:

Η υγεία του νευρικού συστήματος και των αιμοσφαιρίων εξαρτάται από αυτή τη βιταμίνη. Οι χορτοφάγοι μπορούν και πρέπει να την προσλαμβάνουν από εμπλουτισμένα δημητριακά, υποκατάστατα του κρέατος όπως το τόφου, το tempeh και τη διατροφική μαγιά.

Ψευδάργυρος:

Ανεπαρκής πρόσληψη ψευδαργύρου μπορεί να επιβραδύνει την ανάπτυξη του παιδιού, εξασθενώντας παράλληλα το ανοσοποιητικό του σύστημα. Προϊόντα με μαγιά, όπως το ψωμί, είναι μία καλή πηγή, αρεστή στα παιδιά.

Σίδηρος:

Τα ερυθρά αιμοσφαίρια χρειάζονται σίδηρο για να μεταφέρουν οξυγόνο στα κύτταρα. Δημητριακά πρωινού εμπλουτισμένα με σίδηρο, σπανάκι, κόκκινα φασόλια και φακές αποτελούν μερικές  χορτοφαγικές πηγές σιδήρου.

Ασβέστιο:

Το στοιχείο αυτό είναι το κλειδί για ισχυρά οστά και δόντια. Υπάρχουν χορτοφαγικές τροφές όπως δημητριακά πρωινού, έτοιμοι χυμοί και γάλα (αμυγδάλου, σόγιας, φιστικιού, καρύδας) ενισχυμένα με πλήθος μικροθρεπτικών στοιχείων, ανάμεσά τους και το ασβέστιο.

Καθώς η σκελετική ανάπτυξη είναι πολύ έντονη κατά την εφηβεία μπορεί να συστηθεί από το γιατρό σας ένα συμπλήρωμα ασβεστίου σε αυτό το στάδιο.

Τι άλλο πρέπει να γνωρίζω;

  • Για αρχή, «χορτοφαγική» δεν σημαίνει απαραίτητα «υγιεινή». Τα ντορίτος και ορισμένα είδη πίτσα είναι χορτοφαγικές τροφές. Η ποιότητα των τροφών στη δίαιτα είναι ο πιο σημαντικός παράγοντας.
  • Τα παιδιά στην ανάπτυξη έχουν αυξημένες θερμιδικές ανάγκες. Πολλές χορτοφαγικές τροφές είναι χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά και υψηλής σε διαιτητικές ίνες. Μπορεί αυτό να βοηθά τους ενήλικες να διατηρούν το βάρος τους σε υγιή επίπεδα, αλλά δεν είναι το ιδανικότερο για τα ταχύτατα αναπτυσσόμενα παιδιά.

Συμβουλευτείτε το γιατρό και το διαιτολόγο σας ώστε να καταλήξετε σε ένα ορθό συνδυασμό τροφών, προκειμένου να καλυφθούν όλες οι ανάγκες σε μικροθρεπτικά και μακροθρεπτικά συστατικά, όπως ακριβώς θα συνέβαινε και σε μία ισορροπημένη διατροφή με μη χορτοφαγικές επιλογές.

Συμπέρασμα

Μπορεί ένα παιδί στην εφηβεία να είναι vegetarian; Η χορτοφαγική δίαιτα θα μπορούσε να είναι μια υγιεινή επιλογή για τα παιδιά, αρκεί να εμπεριέχει την κατανάλωση μεγάλης ποικιλίας τροφών.

Ενδεικτικά, πρέπει να συμπεριλαμβάνονται σε καθορισμένες από ειδικό δόσεις και συνδυασμούς (και όχι αυθαίρετα) λαχανικά, φρούτα, όσπρια, ξηροί καρποί και πλήρη δημητριακά.

Θυμηθείτε, δεν υπάρχουν αυστηροί κανόνες. Μπορούμε να επωμιστούμε τα οφέλη μιας χορτοφαγικής διατροφής απλά συμπεριλαμβάνοντας περισσότερα φυτικά τρόφιμα σε κάθε γεύμα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ