Ειδήσεις

Η ΥΓΕΙΑ ΣΤΑ ΧΕΡΙΑ ΜΑΣ, με την Εύα Ντελιδάκη ΝΕΑ ΛΟΓΩ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ

Μέσα στο πιάτο μας η τροφή γίνεται «φάρμακο» ή «φαρμάκι», ανάλογα τις επιλογές μας και τις γνώσεις μας. Πιστεύουμε ότι ξέρουμε ποιες τροφές μας βοηθούν μας ευεργετούν και ποιες μας βλάπτουν. Φαίνεται όμως ότι το πεδίο είναι πολύ μεγάλο και χρειάζεται να διώξουμε την άγνοια. Ο κάθε άνθρωπος είναι ξεχωριστός η κάθε λογής τροφή είναι ξεχωριστή, αλλά όλα δεν είναι για όλους.

Ποιες παγίδες τελικά κρύβει το πιάτο μας;
Και πως από το πιάτο μας χτίζεται η υγεία μας;
Τελικά είναι η υγεία μέσα στο πιάτο μας;

Μιλούν στην Εύα Ντελιδάκη ο Δημήτρης Γρηγοράκης, Κλινικός Διαιτολόγος - Διατροφολόγος, M.Sc., Διευθυντής της Επιστημονικής Ομάδας ΑΠΙΣΧΝΑΝΣΙΣ – ΛΟΓΩ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ και πρόεδρος της Ελληνικής Διατροφολογικής Εταιρείας, και η Γλυκερία Ψαρρά, Κλινική Διαιτολόγος - Διατροφολόγος PhD, Επιστημονική συνεργάτης Χαροκοπείου  Πανεπιστημίου, δίνοντας συμβουλές χρήσιμες για όλους, όπως:
ΓΙΑ ΝΑ ΕΞΑΣΦΑΛΙΣΕΙΣ ΜΙΑ ΕΠΑΡΚΗ ΔΙΑΙΤΑ:
Τρώγε ποικιλία τροφίμων καθημερινά με επιλογές από κάθε μία από τις παρακάτω κατηγορίες:
Φρούτα, λαχανικά ,μαύρο ψωμί και άλλα δημητριακά, όσπρια, γάλα, τυρί και γιαούρτι, ψάρια, πουλερικά, κρέας, αυγά, ελαιόλαδο, ανάλατους ξηρούς καρπούς.


ΓΙΑ ΕΞΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΛΗΣ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ ΣΟΥ:
•    Θήλασε για 9-12 μήνες.
•    Άρχισε άλλες παιδικές τροφές μετά τον 6ο μήνα.
•    Μην προσθέτεις καθόλου αλάτι και ζάχαρη στο φαγητό του.
ΠΩΣ ΝΑ ΧΑΣΕΙΣ ΒΑΡΟΣ:
•    Αύξησε την φυσική δραστηριότητά σου.
•    Τρώγε λιγότερο λίπος και λάδι.
•    Τρώγε  λιγότερη ζάχαρη και γλυκά
•    Απόφευγε τα οινοπνευματώδη ποτά
ΠΩΣ ΝΑ ΒΕΛΤΙΩΣΕΙΣ ΤΙΣ ΣΥΝΗΘΕΙΕΣ ΦΑΓΗΤΟΥ:
•    Τρώγε αργά
•    Τρώγε μικρές μερίδες.
•    Απόφευγε τα ενδιάμεσα γεύματα.
ΓΙΑ ΝΑ ΑΠΟΦΥΓΕΙΣ ΤΑ ΠΟΛΛΑ ΛΙΠΗ,ΤΑ ΚΟΡΕΣΜΕΝΑ ΛΙΠΑΡΑ ΟΞΕΑ ΚΑΙ ΤΗ ΧΟΛΗΣΤΕΡΟΛΗ:
•    Προτίμησε ψάρια, πουλερικά και ελάττωσε το κρέας.
•    Απόφευγε τα γλυκά που γίνονται με πολύ βούτυρο ή μαργαρίνη.
•    Είναι προτιμότερο να παρασκευάζεις τα φαγητά στο φούρνο, στη σχάρα ή βραστά στην κατσαρόλα μόνο με ελαιόλαδο. Απόφευγε τα τηγανητά.
•    Τα αυγά είναι μια απαραίτητη για τα παιδιά και τους εφήβους. Τα παιδιά και οι έφηβοι μπορούν να τρώνε 5-6 αυγά την εβδομάδα. Οι ενήλικες όμως δεν πρέπει να τρώνε περισσότερα από 4-5 αυγά την εβδομάδα.
•    Προτίμησε να καταναλώνεις ωμό ελαιόλαδο.
•    Απόφευγε τα αλλαντικά που περιέχουν μεγάλο ποσοστό λίπους.
ΑΠΟΦΕΥΓΕ ΤΟ ΠΟΛΥ ΑΛΑΤΙ:
•    Μάθε να απολαμβάνεις ανάλατο το φαγητό σου.
•    Μαγείρευε προσθέτοντας όσο το δυνατόν μικρότερη ποσότητα αλατιού.
•    Περιόρισε τις αλμυρές τροφές, όπως πατάτες τσιπς, κρακεράκια, αλμυρούς ξηρούς καρπούς και ποπ-κορν, καρυκεύματα, πίτσα.
ΓΙΑ ΝΑ ΕΛΑΤΤΩΣΕΙΣ ΤΟΝ ΚΙΝΔΥΝΟ ΓΙΑ ΕΜΦΡΑΓΜΑ ΤΗΣ ΚΑΡΔΙΑΣ, ΚΑΡΚΙΝΟ ΚΑΙ ΝΕΦΡΙΚΗ ΒΛΑΒΗ:
•    Ελάττωσε πολύ τις πρωτεΐνες, κυρίως τις ζωικές, που τρως καθημερινά.
•    Ελάττωσε πολύ το βοδινό, χοιρινό, αρνί και κατσίκι.
•    Προτίμησε ψάρι, κοτόπουλο και λιγότερο μοσχάρι.
•    Αύξησε την κατανάλωση όλων των ειδών των οσπρίων.
•    Απόφευγε τα αλλαντικά.

 

 

 

 

Δείτε επίσης

Φροντίδα

Παιδί

Ο φορέας

Η εταιρεία