Ειδήσεις

Έχω 6 περιττά κιλά που δεν λένε να φύγουν, τι θα μπορούσα να κάνω καλύτερο διατροφικά; Ο ειδικός απαντά...

Αγαπητή οι συστάσεις για την γαστροοισοφαγική παλυδρομίση είναι οι εξής :

  1. Διατηρείστε ένα επιθυμητό σωματικό βάρος.
  2. Αποφύγετε τα μεγάλα γεύματα.
  3. Να τρώτε το τελευταίο γεύμα ή σνακ τουλάχιστον δύο ώρες πριν τον ύπνο.
  4. Αποφυγή του καπνίσματος.

5. Αποφύγετε ή περιορίστε τροφές ή ποτά, τα οποία μπορεί να χαλαρώσουν τον κάτω οισοφαγικό σφιγκτήρα:

    • Αλκοόλ
    • Σοκολάτα
    • Τροφές με πολλά λιπαρά (πχ. τηγανητές τροφές, παχιά κρέατα, βούτυρο, έλαια)
    • Σκόρδο, κρεμμύδι

6. Αποφύγετε ή περιορίστε τροφές ή ποτά, τα οποία μπορεί να ερεθίσουν τον οισοφαγικό βλεννογόνο (ανάλογα με την ανοχή
κατά άτομο)

    • Ανθρακούχα ποτά
    • Εσπεριδοειδή φρούτα και οι χυμοί αυτών
    • Καφές (κανονικός ή ντεκαφεϊνέ)
    • Βότανα
    • Πιπέρι
    • Μπαχαρικά
    • Προϊόντα ντομάτας
    • Πολύ ζεστά ή πολύ κρύα φαγητά

7. Προτιμήστε τις τροφές, οι οποίες δεν επηρεάζουν την πίεση του κάτω οισοφαγικoύ σφιγκτήρα:

    • Πρωτεϊνικές τροφές με χαμηλά λιπαρά (άπαχα κρέατα, άπαχο ή 1% γάλα, τυριά και γιαούρτια από άπαχο γάλα)
    • Υδατανθρακούχες τροφές με χαμηλά λιπαρά (ψωμί, δημητριακά, κράκερς, φρούτα, ζυμαρικά, πατάτες, ρύζι, λαχανικά)

Ενδεικτικό πρόγραμμα


ΠΡΩΙΝΟ
1 ποτήρι γάλα 2% και 2 φρυγανιές ολικής αλέσεως με 1 κουταλάκι ταχίνι και 1 κουταλάκι τριμμένα αμύγδαλα
ή
1 φλιτζάνι γάλα 2% και 1 φλιτζάνι μούσλι με 2 αποξηράμενα φρούτα
ή 1 γιαούρτι 2% και 3 κουταλιές μούσλι με αποξηράμενα φρούτα

ΕΝΔΙΑΜΕΣΟ
2 φρούτα εποχής
ΜΕΣΗΜΕΡΙ
1 μέτριο ψάρι δικής σας επιλογής βραστό ή 1 στήθος κοτόπουλο βραστό 2μέτρια μπιφτέκια από άπαχο μοσχαρίσιο κιμά ψητά ή 1 άπαχη μοσχαρίσια μπριτζόλα ψητή και 1 φλυτζάνι ρύζι ή 1 βραστή πατάτα
ή 1 μερίδα όσπρια ή λαδερά ή ζυμαρικά και 1 κομμάτι τυρί με χαμηλά λιπαρά
βαθύ πιάτο σαλάτα πράσινη + 1 κ.σ ελαιόλαδο
2 φέτες ψωμί του τοστ ολικής αλέσεως
ΑΠΟΓΕΥΜΑ
2 φρούτα εποχής ή 1 ποτήρι φυσικό χυμό ανάμικτο εποχής και 3 μπισκότα ολικής αλέσεως ή 2 σοκολάτακια υγείας μαζί με 10 αμύγδαλα ανάλατα

ΒΡΑΔΥ
1 βαθύ πιάτο χορτόσουπα και 1 κομμάτι τυρί με χαμηλά λιπαρά ή 1 βαθύ πιάτο σούπα με 1 στήθος κοτόπουλο βραστό και λαχανικά
1 φέτα ψωμί του τοστ ολικής αλέσεως
ή
1 ντάκο με ντομάτα τριμμένη και φέτα
ή Μισή ποσότητα από το μεσημεριανό γεύμα
ΠΡΟ –ΥΠΝΟΥ
1 ποτήρι γάλα 2% ή1 γιαούρτι 2% και 1 φρούτο εποχής

 

dedeΈφη Δέδε
Επιστημονική Υπεύθυνη ΛΟΓΩ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ, Άνω Λιόσια
Ιδρυτικό Μέλος Ελληνικής Διατροφολογικής Εταιρείας
dede@logodiatrofis.gr

Δείτε εδώ περισσότερες: Ερωτήσεις - Απαντήσεις...

 Για περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με το πρόβλημα σας, θα πρέπει να επισκεφτείτε κάποιον Διαιτολόγο - Διατροφολόγο!

Δείτε επίσης

Φροντίδα

Παιδί

Ο φορέας

Η εταιρεία